2015-11-12, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
De flesta vet vilket land de kommer ifrån.

De flesta vet vilket land de ska uppge att dom kommer ifrån.
Citera
2015-11-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, alla verkar komma från Syrien...

Irak och Afghanistan är också vanligt.
Citera
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Varför värmer det hjärtat för? Det är väl ändå mer positivt att båten sjunker snabbt än långsamt när den går samma öde tillmötes?

Du har rätt rent logiskt, men jag mår bra ändå. Missuppfatta mig inte jag vill också att systemet faller snarast möjligt men en tändsticka i mörkret tröstar ändå även om den bara varar några sekunder.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Svar, det vet man inte och dessa människor borde interneras tills dom berättar vilka de är och var de kommer ifrån sen så får man helt enkelt kontakta ambassaden för att se vad dom kan göra eller om personen ifråga är efterlyst förbrytare.

Vi har inte plats och ekonomi för att ge dem husrum, inte ens i våra fängelser och flyktingförvar. Kan man inte styrka sin identitet så ska man inte få beträda svenskt territorium över huvud taget. Anledningen till att vi har pass är för att kunna visa behörighet att vistas på ett bestämt territorium.
Citera
2015-11-12, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De har rätt att söka asyl på svenskt territorium, just därför borde kontrollen göras i Danmark precis som görs innan ombordstigning på färjan ifrån Tyskland till Sverige.

Den som kastar sitt pass på sin väg till Sverige ska inte kunna komma till Svenskt territorium. Jag håller med Löfvén i en endaste sak, det måste vara ordning och reda.

Dom har inte kastat det, passet råkade spolas överbord på det stormiga havet i gummibåten.
Citera
2015-11-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
De flesta vet vilket land de ska uppge att dom kommer ifrån.

Ja, det är också sant,
Citera
2015-11-12, 18:17
Medlem
Lika bra att låta båten sjunka om där ändå är hål i den. Öppna gränsen igen.
Citera
2015-11-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Irak och Afghanistan är också vanligt.

Men om de inte vet varifrån de kommer ifrån då ?

är det bara att drämma till med Irak, Syrien och Afghanistan ?
Citera
2015-11-12, 18:19
Avslutad
Citat:
Svar, det vet man inte och dessa människor borde interneras tills dom berättar vilka de är och var de kommer ifrån sen så får man helt enkelt kontakta ambassaden för att se vad dom kan göra eller om personen ifråga är efterlyst förbrytare.

Många länder är inte intresserade av att samarbeta med svenska myndigheter.
Citera
2015-11-12, 18:19
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi har inte plats och ekonomi för att ge dem husrum, inte ens i våra fängelser och flyktingförvar. Kan man inte styrka sin identitet så ska man inte få beträda svenskt territorium över huvud taget. Anledningen till att vi har pass är för att kunna visa behörighet att vistas på ett bestämt territorium.

Interneringen behöver inte äga rum här, bara de interneras snarast möjligt av något lands myndighet, Tyskland, Belgien, Italien det kvittar, bara de inte går lösa.
Citera
2015-11-12, 18:20
Bannlyst
Citat:
Du har rätt rent logiskt, men jag mår bra ändå. Missuppfatta mig inte jag vill också att systemet faller snarast möjligt men en tändsticka i mörkret tröstar ändå även om den bara varar några sekunder.

Nuförtiden har jag sett varenda ljus i mörkret när man får se dom nya invandringsrekorden.. Som exempelvis blev jag inte glad över gränskontrollerna, vill hellre att man släpper in ännu fler så än att försöka strypa intaget av asylsökare.

Landet förlorades för längesen så låt det få accelerera rätt in i bergsväggen istället än att vi ska börja bromsa.. Då blir det ingen säker död. Eller säker blir den men kan bli långsam.
Citera
2015-11-12, 18:22
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Många länder är inte intresserade av att samarbeta med svenska myndigheter.

Eftersom svenska myndigheter är så jävla snorkiga är jag inte förvånad, då får de spendera resten av sina liv i någon arbetarkoloni. Tuff skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in