Citat:
Ursprungligen postat av
alaskapolloc
Vad yrar ni om? Cancontrol utvecklas inte i Sverige? Ligisd har fått kontroll först på senare år? Fher har dålig cancontrol? Kaos har kass?
Att Ligisd tas upp tycker jag är konstigt, vilket jag går in på mer nedan. Att Fher nämns blir jag överraskad över. Att Kaos tas upp kan jag till viss del förstå om man ser till hur länge han har målat och vilken generation han tillhör, men det bör knappast vara ett namn som dyker upp när man talar om dålig can control. Det yras.
Citat:
Självklart får man bättre kontroll desto mer man kör och med erfarenhet med hur olika burkar funkar i kombination med olika caps. Hur skulle man annars öva upp den?
Håller med - men en annan sak som inte har med burkar eller caps man använder, stil man kör, underlag man målar på, tid man har på sig, hur bra man har planerat eller erfarenhet man har är att man själv vill skaffa sig en bra can control och ständigt bli bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rapparen09
'Nope, can control utevklas ej i sverige.
Något du börde förstår om du har utevklat din control.
Ligist utevecklade sig i latino amerika.
Ehm, det bror ju helt på vad du menar när du skriver "utvecklas". Om du menar att det inte finns personer med bra eller till och med sjuk can control så är du som så ofta ute och cyklar. Menar du att den inte utvecklas till något helt annat än vad den är så kanske du har rätt - men det skall ju till något väldigt speciellt för att det skall bli trendigt. Rasko/Ligisd/Swet-flares kommer inte att hålla länge till, rent trendmässigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rapparen09
Nja, Flares är inte så svårt att göra.
Menar mäst proportioner och dragning.
Tar du upp proportioner och "dragning" som två saker Ligisd behärskar så skjuter du dig själv i foten. Ligisd sysslar med en stil som är mer abstrakt än traditionell graffiti, en stil som inte tar hänsyn till proportioner, bokstäver eller lines. I det stora hela är hans stil baserad kring en utvecklad throw-up, smak för kulörer samt effekter i form av olika sorters caps. Att ta upp Ligisd när man talar can control är helt ointressant.
Citat:
Många i sverige måste göra om sina saker, sina linjer., oftas krockar highlighs med outlines, linjerna är skakiga, ojämna ja och massa andra små detaljer.
Jag tänker inte låtsas som att du har fel eller som att jag inte håller med, du har rätt. Det finns väldigt få som strävar efter perfektion i dagsläget och de flesta som faktiskt försöker målar lagligt eller semi-lagligt, vilket egentligen motverkar syftet.