2015-11-10, 22:19
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Thorwaldsson är en sådan stereotypisk 1800-tals kapitalistgris med hatt och monokel. Blev fan arg när han ljuger.

"Ni sparar 90 miljarder på välfärden". Vadå? Är massinvandring välfärd?

Riktigt bra av Jimmie. Han var hård där!

Det räknas till välfärden, välfärden om asylanterna. Alltid när de klagar på "vinster i välfärden" så är det asylboenden de menar. När de pratar om att satsa på välfärden så är det fler asylanter de pratar om.
Citera
2015-11-10, 23:19
Medlem
P04s avatar
Eftersom reportern i utfrågningen innan hade som enda invändning att förbuden ännu inte trätt i kraft får man dra slutsatsen att inget av det övriga (kom inte till Sverige, no jobs, no money, no housing) var det minsta ifrågasatt.

Jag fick känslan att reportens gnälliga tjat om samma sak i flera minuter retade upp Åkesson lite och fick honom lite taggad till dusten med fackpotäten Thorwaldsson som ju åkte på rejält däng. Roligt att se.
Citera
2015-11-11, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Nej, jag tänker inte läsa budgeten. Jag förväntar mig att någon som vill bestämma över svenska folket och Sverige kan förklara vad den menar i direktsändning. Detta var en prövning för Jimmie och han går direkt till angrepp. I stället för att förklara och berätta seriöst om SDs politik. Din härskarteknik går inte hem, det gör inte SDs företrädare någonstans för övrigt. Pinsamt, och det blir bara några få procent nästa val när seriösa företrädare har nagelfarit er. En enda duell, och ni kan inte svara utan att angripa. Vem gitter med sånt ointelligent bemötande?

Vet du vad man har från SD? Att allt löser sig om invandrarna försvinner. Nej, det gör inte det. Om ni inte ska kasta ut människor, vilket jag förutsätter står på er agenda. Ni vill bara inte berätta hur ni gör för att ta flummet ut till folk. Det visade SD i denna debatt, och det, och inget annat, gör att LO vann allt, vad ni än säger på nätet. Om det nu finns någon vinnare i ett Sverige som gått åt h-e där man kan rösta på partier som bluffar sig fram. Era förslag är en bluff, de är inte realiserbara i verkligheten. Det kunde SD bevisat igår, men icke!

Du är ju inte intresserad av att lära dig, varför ska jag lägga tid på dig då?
Citera
2015-11-11, 21:08
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ja, 900 miljarder vill man spara på välfärden. LO: Varför vill ni spara 900 miljarder just nu? SD: Det ska vi inte, det stämmer inte. LO: Men här står det ju i din motion? SD: …

Nu behöver SD gå ut och berätta vad de vill, tydligt. Inte böla som förlorare.

Fast det du skriver här framgår ju inte alls i den aktuella debatten.

I debatten var det en LO-bas som skrek, gormade och betedde sig allmänt illa.
Samtidigt stod en partiledare artigt och uppträdde civiliserat.

Jag tillhör inte något av lägren ifråga, men jag begriper mig på ämnet retorik, och jag vågar säga att alla personer utan koppling har en och samma uppfattning:

LO-basen vann INTE debatten!
Senast redigerad av Haubits77B 2015-11-11 kl. 21:09. Anledning: Tillägg
Citera
2015-11-11, 21:27
Medlem
Amors avatar
Har egentligen inte vågat tittat på debatten, när jag nu ser den i efterhand så blir jag positivt överaskad av Jimmie Åkessons offensiva svar.
Senast redigerad av Amor 2015-11-11 kl. 21:34.
Citera
2015-11-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Tydligen så betyder "detta kommer att hända" samma sak som "Om jag får bestämma, kommer detta att hända" i SD-kyrkan. Låt mig testa lite JÅ-retorik.

"Om jag fick bestämma, skulle alla SDare genomgå Scientologikyrkan-avprogrammering"
!=
"Alla SDare kommer att genomgå Scientologikyrkan-avprogrammering"

"Om jag får bestämma kommer du att ge mig din bil gratis"
!=
"Du kommer att ge mig din bil gratis"

"Om jag får bestämma, kommer SD åka ur Riksdan imorgon"
!=
"SD kommer åka ur Riksdan imorgon"

Nej, jag tror varenda människa i Sverige över 5 år och som inte lider de psykologiska sviterna av en hjälmlös motorcykelfärd i 150 km rakt in i en bergsvägg ser att JÅ:s ständigt upprepade försvar var infantilt och pinsamt att lyssna på från en vuxen man. Jag vred mig nästan lite av genans men även av en slags empati för att han hamnat i en situation i livet där han står och finner sig mitt i att medvetet försvara lögner som han själv tycker är oerhört tunna. Av allt bottenlöst skitsnack som ingår i den etablerade politiken så är det väl ett symptom så gott som något annat på ett ofriskt samhälle att de som kritiserar etablissemangets fördummande retorik är de som är värst på det.

Utöver det tyckte jag mig se tendenser till aggression i honom och vid några tidigare gånger sedan hans tillfrisknande som jag inte tror tjänar partiet.

Var ett solklart självmål av LO, förstår att det provocerar gamla gråsossar som ser Palme som Jesus.
Citera
2015-11-12, 02:16
Medlem
Okej, helt allvarligt nu. Herr programledare tar upp att ~25% av LO-medlemmarna sympatiserar med SD och frågar hur Thorwaldsson ser på risken att han underskattar dom. Vad svarar Thorwaldsson? Jo, att 30% av medlemmarna i LO har utländsk bakgrund, 20% är födda i annat land och 50% av dom som jobbar inom äldrevården i huvudstaden kommer från ett annat land.

Bara jag som ser det komiska i att Thorwaldssons kontring på att LO har 25% SD i sig är att påpeka hur många av organisationens medlemmar som har någon form av utländsk bakgrund...? Kan fan inte facepalma tillräckligt hårt.
Tycker det är lite jobbigt att Åkesson inte var kvicktänkt nog där att fråga vad Thorwaldsson vill ha sagt, för 1/4 SD-väljare i en sån multikultiorganisation är inget dåligt facit. När t.o.m invandrare själva börjar inse att SD's politik inte handlar om rasism men övriga politiker står och trampar i floskelträsket har det fan gått långt.

Kul också att Thorwaldsson hävdar att intresset för deras tramsvideoklipp är "enormt". Jag roade mig med att läsa kommentarer i nästan en timme på deras klipp, 90% av kommentarerna idiotförklarar ju LO? Är det det intresset han menar?
Citera
2015-11-12, 06:13
Medlem
Detta säger inte lite:

http://nyheteridag.se/har-ljuger-lo-om-akesson-se-hur-de-fulklippte-debatten-i-svt-aktuellt/
Citera
2015-11-12, 06:35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
För mig räcker inte svaret "dra ned på invandringen" när SD vill spara 90 miljarder. Det kan innebära vad som helst. För dig räcker det uppenbarligen, så jag säger lycka till i diktaturen med SD. Den vill inte den absoluta, överväldigande majoriteten av svenskarna ha. Eftersom ni inte förstår att LO kan sänka ert parti när som helst, är det synd om er. Ni förlorade igår. För att komma vidare, gäller det nu att ni lär er att argumentera och inte gå till angrepp. Jag tror inte att ni klarar det, då ni gör som Jimmie gör. Svarar inte, svamlar, angriper. På det får man med sig kufarna i Sverige, senast hr. Wall som blev utslängd från makten i Stockholm.
Vi kommer spränga budgeten för asylturismen men 50-60 miljarder bara i år och den låg på 40 miljarder 2015.
Staten dvs vi alla tar bulken av kostnaden initialt för att sedan vältras över på kommunerna, att 90 miljarder går att spara under en mandatperiod vid en mycket kraftig reducering av inflödena känns rätt rimligt.
Citera
2015-11-12, 14:38
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
LO ljuger om debatten mot Åkesson

Jag tittade på debatten mellan Thorwaldsson och Åkesson som sändes i tv här om dagen. Då Jimmie verkade ganska trött på att hela tiden bli påhoppad gav han ändå ett samlat och seriöst intryck tycker jag. Thorwaldsson däremot verkade vara hysterisk av raseri och hade svårt att föra sig ordentligt utan att upprepa samma inövade mantra.

Det verkar dock som att LO vill ge en annan bild av hur debatten gick

LO versionen:
https://goo.gl/Ag9ilP

Debatten som sändes på TV:
https://youtu.be/29l3Fy-eCeg

Tycker det inte är så lite humoristiskt, då massmedia bara de senaste dagarna gått hårt åt SD och deras flyers de delar ut på bl.a. Lesbos. Jag stödjer inte det SD gjorde, tyckte det var bra att de gjorde någonting, men de kunde hållit sig till sanningen och inte blandat in förbud mot burkor och hallalkött. De vet att de har massmedias hökögon på sig så det var otroligt korkat gjort. No Home, No Money, No Jobs hade räckt.

Det är då ganska häpnadsväckande att socialdemokraterna genom deras gren LO kör med samma metoder bara dagar senare, dvs förvränga sanningen. Skillnaden är väl att LO lättare kommer undan med det då deras redigerade version av debatten knappast kommer skapa några större skriverier i media. Har åtminstone inte sett något ännu.

Det blir verkligen tydligare och tydligare att man inte kan lita på vad som sägs eller skrivs från något håll numera. Skrämmande är dock att en part blir så hårt granskade och kritiserade för sitt tilltag medans den andra parten näst intill obemärkt kan komma undan med det utan större bekymmer
Citera
2015-11-12, 15:02
Moderator
Tinuviels avatar
Ämne infogat.

// mod
Citera
2015-11-12, 15:06
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Det verkar dock som att LO vill ge en annan bild av hur debatten gick

Det är klart att de vill det med tanke på hur debatten gick och då återstår endast möjligheten att klippa och redigera till önskat resultat, men ingen vettig och intelligent individ låter sig luras av detta hopkok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in