2015-11-10, 17:47
Medlem
Debatten var temperamentsfull med väldigt bra. Thorwaldsson står ju bara och ljuger om SDspolitik som dessa 90 miljarder man ständigt upprepar och som man redan fått svar på nämligen att det är dessa pengar som sparas in på att man minskar invandringen.

Ganska så skandalöst hur LO beteer sig med tanke på sina medlemmar och hur dessa direkt drabbas av massinvandringens konsekvenser med, bostadsbrist, dumpade löner, sämre sjukvård osv.

SD vill ju egentligen föra mer klassisk S välfärdspolitik men då första prioritet är massinvandringen så har man fått kompromissa i en rad olika frågor.
Citera
2015-11-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Tydligen så betyder "detta kommer att hända" samma sak som "Om jag får bestämma, kommer detta att hända" i SD-kyrkan. Låt mig testa lite JÅ-retorik.

"Om jag fick bestämma, skulle alla SDare genomgå Scientologikyrkan-avprogrammering"
!=
"Alla SDare kommer att genomgå Scientologikyrkan-avprogrammering"

"Om jag får bestämma kommer du att ge mig din bil gratis"
!=
"Du kommer att ge mig din bil gratis"

"Om jag får bestämma, kommer SD åka ur Riksdan imorgon"
!=
"SD kommer åka ur Riksdan imorgon"

Nej, jag tror varenda människa i Sverige över 5 år och som inte lider de psykologiska sviterna av en hjälmlös motorcykelfärd i 150 km rakt in i en bergsvägg ser att JÅ:s ständigt upprepade försvar var infantilt och pinsamt att lyssna på från en vuxen man. Jag vred mig nästan lite av genans men även av en slags empati för att han hamnat i en situation i livet där han står och finner sig mitt i att medvetet försvara lögner som han själv tycker är oerhört tunna. Av allt bottenlöst skitsnack som ingår i den etablerade politiken så är det väl ett symptom så gott som något annat på ett ofriskt samhälle att de som kritiserar etablissemangets fördummande retorik är de som är värst på det.

Utöver det tyckte jag mig se tendenser till aggression i honom och vid några tidigare gånger sedan hans tillfrisknande som jag inte tror tjänar partiet.

Du menar att Thorwaldsson gick vinnande ur debatten

Rödvinsvänstern är som vanligt både blinda och döva inför sunt förnuft och fakta !

Det enda som ekar i deras tomma skallar är :

Alla likas värde ! Alla likas värde ! Alla likas värde !

Komma i jobb ! Komma i jobb ! Komma i jobb !

Rasist Rasist Rasist

Patetiska människor
Citera
2015-11-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundylive
Du menar att Thorwaldsson gick vinnande ur debatten

Rödvinsvänstern är som vanligt både blinda och döva inför sunt förnuft och fakta !

Det enda som ekar i deras tomma skallar är :

Alla likas värde ! Alla likas värde ! Alla likas värde !

Komma i jobb ! Komma i jobb ! Komma i jobb !

Rasist Rasist Rasist

Patetiska människor

Nej, i så fall hade jag sagt det, eller hur. Och sedan attackerar du min person grundad på din rena lögn om mina åsikter. Miserabel debattör och tänkare.

Jag tyckte inte han var imponerande och försökte köra över JÅ genom volym och hydda, vilket lyckades lite grand ibland men genomskinligt och inte intellektuellt respektingivande. När han sedan började upprepa sina repliker avslöjade han obarmhärtigt att de var inövade och en krycka när han tappade bort sig. Däremot var JÅ pinsam i förintervjun om flygbladen. Hur du utan att blinka ens kan fundera på att försvara att "detta kommer att hända" betyder samma sak som "om jag fick bestämma så kommer detta att hända" borde göra dig omyndig att rösta i val. Det ligger på samma nivå som amerikanska kreationister på Youtube.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2015-11-10 kl. 18:09.
Citera
2015-11-10, 18:07
Medlem
Kan någon ge mig en länk till debatten? Ber om ursäkt ifall det har länkats tidigare, men jag orkar faktiskt inte gå igenom i skrivande stund 28 sidor med kommentarer för att eventuellt hitta en länk. Tack på förhand!
Citera
2015-11-10, 18:17
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sytlig
Kan någon ge mig en länk till debatten? Ber om ursäkt ifall det har länkats tidigare, men jag orkar faktiskt inte gå igenom i skrivande stund 28 sidor med kommentarer för att eventuellt hitta en länk. Tack på förhand!

http://lmgtfy.com/?q=%C3%A5kesson+thorwaldsson+debatt

Sen vänsterklickar du med musen på länken till SVT.
Citera
2015-11-10, 18:21
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Bra att du erkänner att du hade fel angående att det var 90 och inte 900 miljarder.

Att SDs politik skulle vara arbetarfientlig är ju skitsnack, hur är den det? Tjockisen ljuger och skriker som en gris.

Som JÅ påpekade så var det inte nedskärningar i välfärden utan sparade pengar pga minskad invandring. Du måste förstå att om en kostnad minskar så sparar man pengar, det är vad dessa 90 miljarder kommer från, precis som JÅ påpekade som fettot (och du?) inte förstod.

Han svarade ju, men klotet började ju att gapa och JÅ blev avbruten. Men nu har jag förklarat för dig var pengarnar kommer ifrån. Läs SDs budget om mer är oklart om deras politik eller förslag.

Läs ovan. Samt att SDs budget ger mer pengar till välfärden jämfört med den som regeringen fick igenom (om man såklart räknar in SDs besparingar).

Ja, absolut. T.ex. försvaret och EU.

Läs SDs budget om du känner att du inte får svar...

Nej, jag tänker inte läsa budgeten. Jag förväntar mig att någon som vill bestämma över svenska folket och Sverige kan förklara vad den menar i direktsändning. Detta var en prövning för Jimmie och han går direkt till angrepp. I stället för att förklara och berätta seriöst om SDs politik. Din härskarteknik går inte hem, det gör inte SDs företrädare någonstans för övrigt. Pinsamt, och det blir bara några få procent nästa val när seriösa företrädare har nagelfarit er. En enda duell, och ni kan inte svara utan att angripa. Vem gitter med sånt ointelligent bemötande?

Vet du vad man har från SD? Att allt löser sig om invandrarna försvinner. Nej, det gör inte det. Om ni inte ska kasta ut människor, vilket jag förutsätter står på er agenda. Ni vill bara inte berätta hur ni gör för att ta flummet ut till folk. Det visade SD i denna debatt, och det, och inget annat, gör att LO vann allt, vad ni än säger på nätet. Om det nu finns någon vinnare i ett Sverige som gått åt h-e där man kan rösta på partier som bluffar sig fram. Era förslag är en bluff, de är inte realiserbara i verkligheten. Det kunde SD bevisat igår, men icke!
Citera
2015-11-10, 18:30
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vilken fråga menade du att Jimmie inte besvarade, mer konkret?

Och när gick Jimmie till angrepp? Han höll sig lugn och saklig, det var KPT som började skrika och svamla om helt andra saker.

För mig räcker inte svaret "dra ned på invandringen" när SD vill spara 90 miljarder. Det kan innebära vad som helst. För dig räcker det uppenbarligen, så jag säger lycka till i diktaturen med SD. Den vill inte den absoluta, överväldigande majoriteten av svenskarna ha. Eftersom ni inte förstår att LO kan sänka ert parti när som helst, är det synd om er. Ni förlorade igår. För att komma vidare, gäller det nu att ni lär er att argumentera och inte gå till angrepp. Jag tror inte att ni klarar det, då ni gör som Jimmie gör. Svarar inte, svamlar, angriper. På det får man med sig kufarna i Sverige, senast hr. Wall som blev utslängd från makten i Stockholm.
Citera
2015-11-10, 18:33
Medlem
Ja, "dra ned på invandringen" har blivit vår tids "bränn häxan så får vi bra skördar igen!"
Citera
2015-11-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Ja, "dra ned på invandringen" har blivit vår tids "bränn häxan så får vi bra skördar igen!"

"Häxan" kostar ett okänt antal miljarder per år. Så häxan är ingen häxa. Häxan är verklig och det är ointelligent av dig att jämföra invandringen på det sättet.

Här är ett litet exempel. Vi tar emot ca 2000 sk ensamkommande barn per vecka nu.

Kostnaden för de hem de sätts i är 2000kr+ om dagen.

Så årskostnaden för EN veckas mottagning av de så kallade ensamkommande är 2000*365*2000=1,46 miljarder.

Totalt i år räknar Migrationsverket med ca 30000 ensamkommande för 2015. Siffrorna är dock inte helt färska och kan justeras upp.

30000*365*2000=21,9 miljarder för FÖRSTA året.

Detta motsvarar exempelvis halva rättsväsendet eller ca 4400 kr per svensk skattebetalare per år.

Glöm inte heller att detta bara gäller ensamkommande för 2015. Det gäller alltså inte ensamkommande från tidigare år eller övrig migration. Det inkluderar dessutom inte ökade kostnader för sjukvård, i rättsväsendet eller det lidande som uppstår i form av kriminalitet etc.

Migrationen är ett monster kostnadsmässigt. Dessutom ett monster som andra länder inte har skaffat sig. Så självklart är det där vi ska skära ner. Att jämföra det med häxbränning vittnar om djup okunskap och känslomässigt patetiskt låg förmåga att resonera rationellt.

Thorvaldsson vet om att många låginformationstittare inte orkar med att tänka överhuvudtaget. Därför kan han komma undan med att ta en sida ur SDs budget och anklaga SD för att spara 90 miljarder. Det är ju totalt befängt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ny-prognos-visar-kraftig-okning-av-ensamkommande-flyktingbarn/
Citera
2015-11-10, 20:23
Medlem
Blev lite överraskad av att Thorwaldsson såg väldigt nervös ut. Påminde om en löpare som inte kunde stå still i startblocken. Han visste att han gick in mot sin överman och hade egentligen bara färdiga och inövade repliker som han osammanhängande gapade ut i tid och otid.
Citera
2015-11-10, 21:54
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ13
Nej, jag tänker inte läsa budgeten. Jag förväntar mig att någon som vill bestämma över svenska folket och Sverige kan förklara vad den menar i direktsändning. Detta var en prövning för Jimmie och han går direkt till angrepp. I stället för att förklara och berätta seriöst om SDs politik. Din härskarteknik går inte hem, det gör inte SDs företrädare någonstans för övrigt. Pinsamt, och det blir bara några få procent nästa val när seriösa företrädare har nagelfarit er. En enda duell, och ni kan inte svara utan att angripa. Vem gitter med sånt ointelligent bemötande?

Vet du vad man har från SD? Att allt löser sig om invandrarna försvinner. Nej, det gör inte det. Om ni inte ska kasta ut människor, vilket jag förutsätter står på er agenda. Ni vill bara inte berätta hur ni gör för att ta flummet ut till folk. Det visade SD i denna debatt, och det, och inget annat, gör att LO vann allt, vad ni än säger på nätet. Om det nu finns någon vinnare i ett Sverige som gått åt h-e där man kan rösta på partier som bluffar sig fram. Era förslag är en bluff, de är inte realiserbara i verkligheten. Det kunde SD bevisat igår, men icke!

https://youtu.be/-gQgeLqqtYU

^^
Citera
2015-11-10, 21:59
Avslutad
Thorwaldsson är en sådan stereotypisk 1800-tals kapitalistgris med hatt och monokel. Blev fan arg när han ljuger.

"Ni sparar 90 miljarder på välfärden". Vadå? Är massinvandring välfärd?

Riktigt bra av Jimmie. Han var hård där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in