2015-11-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
På en silvertejprulle viker man oftast tejpen i änden för att det ska bli lättare att få tag i änden så man slipper stå och försöka pilla loss den.
Inga som helst problem med vilka jäkla handskar som helst att tag i den dubbelvikta änden och sen börja vira runt.
Finns det ingen i tråden som är van att använda silvertejp eller tejp överhuvudtaget?
Sitter inte rullen i en hållare med avrivare så viker jag alltid änden för att slippa stå där och försöka pilla loss den. Tänk lite för helsike!

Vad jag kan se så är änden på rullen inte dubbelvikt ? så den som använde den sist körde nog inte med den metoden , då skulle ju dom bitar som var avrivna och lindade på Lisa ochså ha en ände dubbelvikt ? och det var dom väl inte ?
jag tror aldrig jag sett en hållare för just silvertejp, men det finns säkert

så här gör jag :
1.pillar upp änden -drar ut en bit ,man får ha bra tag med fingrana i i rullen och dra, lite trögt, men rullen snurrar då .

2.tar med tummen och pekfingret i tejpen precis vid rullen -resten av fingrarna då innuti rullen -hugger tänderna ! i tejpen nära tummen -river av den !
(sån här tejp otroligt seg -går knappt dra av -men lätt riva !)

3. lägger rullen -tar tag i ändan jag håller med tänderna -jag har då en bit sträckt mellan händerna för att sätta fast .
släpper man i nåt läge en ända på en längre tejpbit så snor den sig garanterat -kladdar ihop sig !
allt enligt "Murphys Lag "

4.När jag nu hållit i tejpänden på rullen med tumme -pekfinger så brukar den inte lägga sig mot rullen direkt ,utan är hyfsat lätt få tag i-pilla upp för att göra om proceduren för att dra ut flera bitar .

tyvärr så har jag inte tre händer ! för att ev,hantera en sax-kniv

efter att ha upprepat detta ett par gånger , så är mitt sekret(spott) garanterat både på tejpändan och innuti rullen .

men .....det är inte "Neros" (NB) DNA på rullen ! utan Lisas ,eller möjligen...
se sidan 499 nedan

gör inga spekulationer om detta ,
efter läst FU så tror jag inte en sekund !! Lisa begått självmord ! idiotfantasier !
lika säker är jag av olika anledningar till 100% på att Holm inte dödade sin dotter

finner det för övrigt märkligt att den som tejpat Lisa ,-om det nu skedde hängande i mjölkrummet ????
varit så ordningsam så han gått tillbaka ut i ladan och lagt tejprullen på sin plats i spiklådan ...
,

Sid 495-ca 507 avhandlar mycket som man enligt texten INTE begärt analys av !
jeansen -overallen-jackan som låg över Lisa !.....
borde inte detta kunnat vara kläder som GM dumpade ? och som han haft på sig ?
har dom kläderna verkligen legat där i 10 år ,sedan byssjan användes senast ....

likaså är kläderna i tvättmaskinen inne på Martorp ?inte testade !

likaså Lisas Bankkort och mobilfodral ? inte begär test av det ?.....märkligt
ev,DNA på det borde ju varit högintressant ?

det mesta är för mig ! ett stort frågetecken !!!
men denna FU är ju så "gedigen och välgjord" så det är väl ok ....

Nationellt forensiskt centrum - NFC
17(47)
Sakkunnigutlåtande
(Delredovisning 1)
Datum
Vårt diarienummer
2015-09-04
2015009239
Ert datum
Er beteckning
2015-06-09
5000-K698204-15
Polismyndigheten
Nationellt forensiskt centrum
- NFC
581 94 Linköping • Tel 010
-
562 80 00 vxl • Fax 013
-14 57 15
E-
post registrator.nfc@polisen.se • www.nfc.polisen.se
5503/26565
-
15/G102
Örhänge, ljust pärlörhänge. - Ladan Blomberg innanför dörr mot
fd djurstall.
Forums materialnr: 201500923963
DNA
Materialet har enligt överenskommelse med uppdragsgivaren
inte undersökts.
5503/26565
-
15/G103
Örhänge, ljust pärlörhänge. - Ladan Blomberg, 4 m innanför dörr
mot fd djurstall.
Forums materialnr: 201500923964
DNA
inte undersökts.
5503/26565
-
15/G105
Bankkort, VISA, Swedbank. Lisa Holm. - I gräs på åker invid
grusväg, ca 250 m från infart från väg mellan Blomberg och
Källby.
Forums materialnr: 201500923965
DNA
inte undersökts.
Fingeravtryck
inte undersökts.
5503/26565
-
15/G106
Mobiltelefondel, svart och silverfärgad. - I gräs på åker invid
grusväg, ca 250 m från infart från väg mellan Blomberg och
Källby.
Forums materialnr: 201500923966
DNA
inte undersökts.
Fingeravtryck
inte undersökts.
5503/26565
-
15/G107
Rulle med silvertjep - I ladan bredvid grävmaskinen i en
skruvlåda
Forums materialnr: 201501049316
DNA
I fyra områden på insidan av pappersrullen samt tejpänden
påvisades sekret/DNA. Resultaten talar extremt starkt för att
sekret/DNA:t kommer från Lisa Holm (
Grad +4
), om man
bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Vidare kunde blod inte påvisas.
Fingeravtryck
På materialet säkrades inga avtryck som bedömdes vara
användbara för individualisering.
Senast redigerad av klasAndersson198 2015-11-12 kl. 10:53.
2015-11-12, 10:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den är inte "delvis stötande" hypotes - den är helt absurd.
Det finns ett obduktionsprotokoll från erfaren rättsläkare, det finns fastställd dödsorsak, det är helt jävla oetiskt att förskjuta detta sjuka mord och förlägga skulden på offret.
Dödsorsaken är inte helt fastställd.
Citat:
Dödsorsak

Fynden talar starkt för att döden orsakats av hängning.
Och dödsorsaken motsäger inte självmord.

Det är oetiskt att kalla någon mördare innan han har dömts.
2015-11-12, 10:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det framgår av hur Inger Rönnbäck skött hela saken, att hon som Xenia och trollen, kör sina egna race. Av all tid hon lagt ner så har hon inte gått igenom något av intresse med klienten. Klienten får sig en extra åklagare på köpet, genom denna advokats vårdslösa agerande. Det är en advokat som ser till att vi inte ser något som skulle kunna ge rimliga tvivel.
Det som genomgående lyser igenom i TR är att IR kör sitt eget race som du skriver. Hon har det inte ens förankrat hos sin klient om det så är psoriasis eller om hans bror är GM och han städat upp.
Hon står och sjunger sin aria i ett hörn, helt borta med vinden, målsägare eller ÅK ställer motfrågor till NB - och IR:s idéer om att väcka tvivel faller platt.

.. Sen fortsätter hon som inget hänt, hahahahaha. Precis som i denna tråd.
2015-11-12, 10:45
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Den är inte "delvis stötande" hypotes - den är helt absurd.
Det finns ett obduktionsprotokoll från erfaren rättsläkare, det finns fastställd dödsorsak, det är helt jävla oetiskt att förskjuta detta sjuka mord och förlägga skulden på offret.

Kan förstå om frågan dyker upp, men det går väldigt snabbt av avfärda som ytterst osannolikt med lite resonemang. Dock verkar inte resonemang vara något som vissa i tråden är intresserade av. De verkar ha någon osund kombination av att inte vilja ha fel och att vilja posta så mycket som möjligt. Solkar ner tråden rätt mycket imho.
Senast redigerad av Fribbä 2015-11-12 kl. 10:48.
2015-11-12, 11:01
Medlem
develis avatar
Vissa i denna tråd uppvisar medicinsk inkompetens och läser obduktionsprotokoll som fan läser bibeln.
Preliminärt besked
Citat:
Dödssätt:
Fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan person
Utvidgad rättsmedicinsk obduktion/rättsintyg
Citat:
Dödssätt:
Fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan person
2015-11-12, 11:01
Medlem
Citat:
Det som genomgående lyser igenom i TR är att IR kör sitt eget race som du skriver. Hon har det inte ens förankrat hos sin klient om det så är psoriasis eller om hans bror är GM och han städat upp.
Hon står och sjunger sin aria i ett hörn, helt borta med vinden, målsägare eller ÅK ställer motfrågor till NB - och IR:s idéer om att väcka tvivel faller platt.

.. Sen fortsätter hon som inget hänt, hahahahaha. Precis som i denna tråd.

Ja, vi ser samma sak. Det är intressant som fenomen att Inger Rönnbäck får hålla på så här utan att någon av dignitet ryter ifrån. Det visar hur olika kvalité det är på folk inom en yrkesgrupp, och på den flathet vi har i Sverige när det gäller att diskutera vissa yrkesgrupper.

Tingsrätten åser spektaklet med denna oskickliga advokat utan att ingripa. Journalisterna verkar svälja att det finns ett försvar som jobbar för Litauern!

Som jurist och advokat är Inger Rönnbäck fredad från kritik. Särskilt i detta fall där de flesta av oss tycker att Inger Rönnbäck är en bra början på Litauerns straff. Hon säkerställer ju att denne mördare kommer få livstid.
Senast redigerad av Vresrosen 2015-11-12 kl. 11:15.
2015-11-12, 11:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vissa i denna tråd uppvisar medicinsk inkompetens och läser obduktionsprotokoll som fan läser bibeln.
Preliminärt besked

Utvidgad rättsmedicinsk obduktion/rättsintyg
Du pratade om dödsorsaken, och den finns inte nämnd i det du nu skrev. Vänligen, svara på min fråga: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-11-12, 11:10
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du pratade om dödsorsaken, och den finns inte nämnd i det du nu skrev. Vänligen, svara på min fråga: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Fanns Lisa DNA på TEJPRULLEN? Varför skulle hon tejpa sin mun och näsa och sen efter självmordet springa och gömma sig i ett skåp?
2015-11-12, 11:13
Medlem
slogs LH telefon av 18:39 eller 18:59 ?

Om NB var hemma 19:00 så hade han ca34 minuter på sig att göra allt?

När vilken tid sa NB till sin fru att tvätta hans kläder ?
2015-11-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Dödsorsaken är inte helt fastställd.

Och dödsorsaken motsäger inte självmord.

Det är oetiskt att kalla någon mördare innan han har dömts.

Herregud det är chockerande att du fortfarande håller på som du gör. Tror du ens för en sekund på att hon tagit självmord? Det här fallet måste ha tagit hårt på ditt psyke, man undrar nästan om du har väggarna tapetserade med bilder på 35 åringen
2015-11-12, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Du är alltså fortfarande inne på självmord ! Trots den omfattande bevisningen ältar du samma sak. Trådens on t borde vara rubriksättningen i denna tråd " 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad"
Citat:
Ännu en markör som pekar på det morbida att älta detta i tråden.
.. eftersom det finns ett obduktionsprotokoll med dödsorsak.

Vissa gör allt för att ställa litauen i finare dager. Att gå över lik är ett uttryck men här sparkar man på den döda.

Horribelt.

Håller med er båda i det alldeles uppenbara - trådens rubrik talar ju om vad denna tråd handlar om, nämligen att Lisa hittades mördad.
Detta är fastställt sedan länge, finns absolut ingen tvekan om saken.
Förutom det horribla med att skuldbelägga offret, en mördad flicka, kanske man borde uppmärksamma en regel som finns här, nämligen;
Citat:
2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Skulle vara önskvärt med en högre kvalitet på tråden och inte bara en massa irrelevant tjafs eller förtal om Lisa och hennes familj.

Lisa är mördad - om det råder ingen tvekan. Bra om man utgår från den dokumenterade sanningen.

1.Lockades hon in i ladan eller blev hon bara snabbt övermannad och indragen dit?
Att det saknades DNA från NB på tejprullen känns som lite avklarat nu, det funkar väl hur bra som helst använda tejpen med arbetshandskar, t.ex i grov textil?
2.Hur mycket i förväg tror ni att NB planerat? Menar inte vad han fantiserat om utan rent praktiskt, hur väl förberedd var han? Hade han placerat det han behövde, som täckplast, snöre m.m i ladan tidigare på dagen?
3.Tror ni att han kommer att få någon diagnos vid eventuell psykiatrisk utredning? I så fall, vilken? Finns det någon diagnos som heter "sexualsadist" eller är det mycket mer komplicerat än så?
4.Hur länge tror ni att det dröjer innan Irina begär skilsmässa när NB döms? Eller, kommer hon finnas kvar vid sin "oskyldiga" mans sida strafftiden ut?
2015-11-12, 11:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, vi ser samma sak. Det är intressant som fenomen att Inger Rönnbäck får hålla på så här utan att någon av dignitet ryter ifrån. Det visat hur olika kvalité det är på folk inom en yrkesgrupp, och på den flathet vi har i Sverige när det gäller att diskutera vissa yrkesgrupper.
Tingsrätten åser spektaklet med denna oskickliga advokat utan att ingripa. Journalisterna verkar svälja att det finns ett försvar som jobbar för Litauern!
Som jurist och advokat är Inger Rönnbäck fredad från kritik. Särskilt i detta fall där de flesta av oss tycker att Inger Rönnbäck är en bra början på Litauerns straff. Hon säkerställer ju att denne mördare kommer få livstid.
Det fanns faktiskt några sekvenser där ordförande la sig i och denna verkade rätt skarp (positivt alltså) - hon morrade till när IB började yra om att hon skulle till vårdcentralen och likaså när hon sa ifrån till IR då hon tänke ta in ett vittne från häktet eller hur det nu var.
IR körde mycket slag under bältet - det störde mig. Jag är kvinna men uppfattade henne som en gnällkärring.
Det spelar nog egentligen ingen roll om de säger ifrån eller inte. Det lyste nog igenom tillräckligt så IR föll på eget grepp skulle jag tro. Ansåg tex folket i Blomberg vara märkliga eller hur hon nu sa. Pinsamt. Sen jagade hon väderkvarnar och missade målet helt då hon pratade om hudflagor.
Senast redigerad av develi 2015-11-12 kl. 11:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in