Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-12, 07:03
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Skulle tro dom går ut med det så snart dom är klara med dörrknackningen i området och har hört ev vittnen. Troligen får vi dock den vanliga "uppvärmda soppan" med ungefärlig ålder och typ "mörka kläder" ,..

Det är bara att hoppas att alla flyktingar topsas, fotograferas och får lämna fingeravtryck vid ankomsten till Sverige......hoppas jag på för mycket?

Alla dessa våldtäkter borde tvinga fram ett rikstäckande DNA register som polisen får tillgång till.

Nu vet jag ju inte om gärningsmannen i Uddevalla lämnade DNA men jag tror att ett systematisk identifieringssystem vid ankomsten skulle vara en god hjälp för att lösa många brott.

Utöver detta så kanske man även skulle kunna stävja fusk med bidrag, fejkade identiteter, etc.
Citera
2015-11-12, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo de är bara nyfikna... Antar att kvinnor snart är rasister om de bara anmäler om det nu rör sig om "möten" kulturer emellan.

Börjar mer och mer likna tillvägagångssätten i muslimmajoriska länder där kvinnor ifrågasätts för att dom blir våldtagna/anmäler en våldtäkt. "Du skulle inte ha klätt dig som en hora".
Fyfan vilken vriden skit
Citera
2015-11-12, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är bara att hoppas att alla flyktingar topsas, fotograferas och får lämna fingeravtryck vid ankomsten till Sverige......hoppas jag på för mycket?

Alla dessa våldtäkter borde tvinga fram ett rikstäckande DNA register som polisen får tillgång till.

Nu vet jag ju inte om gärningsmannen i Uddevalla lämnade DNA men jag tror att ett systematisk identifieringssystem vid ankomsten skulle vara en god hjälp för att lösa många brott.

Utöver detta så kanske man även skulle kunna stävja fusk med bidrag, fejkade identiteter, etc.

Vet inte riktigt vilken tråd jag ska posta detta i då trådar om flyktingkrisen praktiskt taget tar över Flashback... Detta är mitt andra inlägg. Har inte delat med mig av mina åsikter i flyktingfrågan för att my fellow flashbackers delar och även uttrycker min, med er delade, åsikt. Är djupt bekymrad över vårat lands framtid

OnT så tycker jag polisens agerande i detta fall är undermåligt... Å andra sidan så kanske dom känner rätt stor hopplöshet i att ge ut signalement på en berikare i dagsläget?
Citera
2015-11-12, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Hade jag varit förälder hade jag blivit skitförbannad på polisen..hur svårt kan det vara? Gå ut med signalament fort som fan så allmänheten kan hjälpa till innan äcklet ger sig på en annan kvinna/flicka..

Föräldrarna kan ju alltid be andra sprida signalementet på Facebook och liknande. Inte så svårt om man vill...
Citera
2015-11-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Jag är faktiskt tveksam i just detta fallet. Kan förstås bli motbevisad men jag tror att det är någon som bor där i krokarna.
Herrestad är ett stort område som ligger utanför själva Uddevalla.
Där finns det inga höghus som det bor ungdomar eller invandrare i, utan det är bara villor och radhus där det bor pensionärer och barnfamiljer.

Platsen där våldtäktsförsöket ägde rum ligger nära skolan, vårdcentralen och ett par förskolor.
Husen där ligger tätt så det är alltid rätt så mycket folk som rör sig i området, så hur man kan komma på idéen att begå en våldtäkt där mitt på ljusa dagen vid den tidpunkten är märkligt, sämre platser får man då leta efter, så att det är någon som bor i området är nog knappast troligt.

Det finns ett hem för psyksjuka 0,5km bort från platsen i så fall bor nog personen där.
Om "flyktingarna" som höll till ute i området är kvar vet jag inte men det har varit några märkliga stölder i området på senare tid.
Citera
2015-11-12, 10:53
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Herrestad är ett stort område som ligger utanför själva Uddevalla.
Där finns det inga höghus som det bor ungdomar eller invandrare i, utan det är bara villor och radhus där det bor pensionärer och barnfamiljer.

Platsen där våldtäktsförsöket ägde rum ligger nära skolan, vårdcentralen och ett par förskolor.
Husen där ligger tätt så det är alltid rätt så mycket folk som rör sig i området, så hur man kan komma på idéen att begå en våldtäkt där mitt på ljusa dagen vid den tidpunkten är märkligt, sämre platser får man då leta efter, så att det är någon som bor i området är nog knappast troligt.

Det finns ett hem för psyksjuka 0,5km bort från platsen i så fall bor nog personen där.
Om "flyktingarna" som höll till ute i området är kvar vet jag inte men det har varit några märkliga stölder i området på senare tid.
Om GM var någon utsocknes så kan anledningen till att han var där att besöka vårdcentralen. Finns det någon Asylhälsa där? Sådana brukar finnas på vårdcentraler.

Tillägg: Det finns en flyktingmedicinsk mottagning i Herrestad:
http://www.narhalsan.se/sv/startsida/Overgripande-nyheter/Narhalsan-flyktingmedicinsk-mottagning-moter-flyktingarna/
Senast redigerad av Ukulele-Lelle 2015-11-12 kl. 11:00.
Citera
2015-11-12, 11:02
Medlem
Hej

Ja jag känner ju till området och jag förstår inte hur man tänker om man tänker överhuvudtaget antagligen inte.

Jag har via en tillförlitlig källa att innan händelsen så skall en man som ingen kände gått i området och rökte för övrigt, det som man också la märke till att det lät mycket när han gick. Någon slags klack som lät mycket. För övrigt så var han inte helt "svensk" utan mer åt "jugoslav" hållet.

Det är inget utpekande på något sätt, kan lika gärna vara någon som bara passerat.
Citera
2015-11-12, 11:49
Medlem
Hoppsan, allt var påhittat... ingen berikande våldtäktsman Mao
Citera
2015-11-12, 13:06
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube

Vore bra om du angav källa när du skriver sådana påståenden.
Citera
2015-11-12, 13:15
Medlem
Citat:

Jag har försökt hitta någon information som stödjer detta uttalandet, men varken polisen eller någon tidning har skrivit något om detta. Vart har du fått den informationen ifrån och på vilket sätt kan du belägga den informationen?
Citera
2015-11-12, 15:46
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Om nu ditt påstående är riktigt så blir ju inte spekulationerna i tråden felaktiga heller, om det är det du insunierar med din
Citera
2015-11-12, 16:15
Medlem
Tycker föräldrarna ska börja vakna och se till att barnen inte går hem själv och absolut inte om det är mörkt. Dock så ska det inte behövas då alla ska kunna gå ute utan att bli rånade eller våldtagen. Men med denna import på människor från mellanöstern så är det bara att hålla sig inne.

Hur gör jag för att undvika sånt här?
- Hämtar och lämnar alltid mina barn, om jag inte själv kan så är det taxi.
- Har gps sändare insydda i väskor och skor.
- Kan se var deras telefon är via "hitta min iphone" som backup ifall gps inte fungerar.
- Har full kontroll på vilka dom umgås med samt vänners vänner.
- Kollar upp allt och alla.
- Lär dom hur man försvarar sig, vart man ska slå hur hårt man ska slå eller vart man enklast leverera dödliga slag.
- Saker man ska undvika och risker.

Låter det extremt ja förmodligen men när det händer nånting så kommer det vara värt allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in