Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-11, 20:40
Medlem
Men är det någon som vet hur polisen resonerar?
Citera
2015-11-11, 20:48
Medlem
Att inte gå ut med signalament är inte alltid kommunistisk censur. Man vill inte korrumpera eventuella vittnesmål.
Citera
2015-11-11, 20:52
Medlem
Lobengulas avatar
Uddevalla har tagit emot en stor mängd människor som "flyr från sina liv och som bara vill skapa sig en ny framtid". Dessvärre har Uddevalla också drabbats av en våg av våldtäkter:

Citat:
Axplock våldtäkter Uddevalla: En kvinna blev under 2012 utsatt för en överfallsvåldtäkt i centrala Uddevalla mitt under pågående Uddevallakalaset. Den 30 juli våldtogs en ung kvinna på Södra Hamngatan i centrala Uddevalla. En kvinna anmälde i november att hon blivit våldtagen inne på en restaurang i Uddevalla. Strax före jul larmades polisen till en restaurang i centrala Uddevalla för en annan våldtäkt på en kvinna på en toalett. En man våldtogs också på en toalett på en krog i Uddevalla, detta skedde i höstas. En somalisk asylsökare, Abdi Hassan Fidow, friades för våldtäktsförsök under 2012 då han överklagade till hovrätten, men dömdes för flera andra brott.
http://www.exponerat.net/uddevalla-tog-emot-for-manga-flyktingar-tvingas-spara-100-miljoner/

Det här är högst sannolikt en rädd "flykting" som krävde lite kärlek. Uteblivet signalement säger det mesta. Hade det varit en lintott så hade signalementet släppts direkt.
Citera
2015-11-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Att inte gå ut med signalament är inte alltid kommunistisk censur. Man vill inte korrumpera eventuella vittnesmål.

Jävla tramsargument!

Det vore mer klädsamt av polisen att inte gå ut i media överhuvudtaget då och "begära hjälp av allmänheten".

Det borde väl vilken idiot som helst begripa att alla som hade sett någon slita av kläderna av en skrikande flicka hör av sig till polisen.

POLISEN GÖR DET IGEN - FÖRSVÅRAR ELLER FÖRHINDRAR ATT GÄRNINGSMANNEN LÄTTARE GRIPS PGA UTELÄMNAT SIGNALEMENT.

Jag är den som nästan alltid försvara både polismakten och enskilda poliser.

Nu har jag bara en sak att säga;

FÖRBANNADE SKITSTÖVLAR SOM INTE GÖR ALLT FÖR ATT FÅ TAG I EN VÅLDTÄKTSMAN!
Citera
2015-11-11, 22:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Hur lyder ursäkten denna gång tro? Möte mellan människor? Pojkar är pojkar? Eller rent av den odödliga klassikern "det är ju baaaarn!"

Jo de är bara nyfikna... Antar att kvinnor snart är rasister om de bara anmäler om det nu rör sig om "möten" kulturer emellan.
Citera
2015-11-11, 22:05
Medlem
dANiis avatar
"Flickan har lämnat ett signalement på mannen, det är dock inget som polisen lämnar ut i dagsläget."
Citera
2015-11-11, 22:13
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
"Flickan har lämnat ett signalement på mannen, det är dock inget som polisen lämnar ut i dagsläget."
Hade jag varit förälder hade jag blivit skitförbannad på polisen..hur svårt kan det vara? Gå ut med signalament fort som fan så allmänheten kan hjälpa till innan äcklet ger sig på en annan kvinna/flicka..
Citera
2015-11-11, 22:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii

Bara i Sverige som polisen är politiskt korrekt i den nivå att fler kan råka illa ut för deras tafathet. Det är liksom allmänt känt att polisen på egen hand inte löser många brott det är främst efter tips som de kan hitta en GM så tycker polisen borde sparka sig själva om de är så PK pissnödiga att detta utelämnas och fler därav riskerar råka illa ut. Kvittar liksom om det var en 2 m lång blond svensk vikingattyp eller inte men det måste ju ut.
Citera
2015-11-11, 22:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark

Tror på du det där själv? I så fall är liksom svenska polisen ensam i världen att göra så...
Citera
2015-11-12, 00:12
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det här är högst sannolikt en rädd "flykting" som krävde lite kärlek. Uteblivet signalement säger det mesta. Hade det varit en lintott så hade signalementet släppts direkt.

Jag är faktiskt tveksam i just detta fallet. Kan förstås bli motbevisad men jag tror att det är någon som bor där i krokarna.

Hade varit trevligt med ett signalement så man kunde spinna vidare men det kommer väl i sinom tid.
Citera
2015-11-12, 03:15
Medlem
RingRing2014s avatar
Vi har Alvesta-fallet redan med afrikansk barnvåldtäkt ("pojkar är pojkar"). Får vi ett par till våldtäkter av samma art nu kommer vreden i Sverige koka över.

Allt hänger verkligen på en tunn tunn tråd nu i Sverige.

Jag antar att polisen känner av lite extra hur laddat det är nu med etniciteten på denna GM. Det är ett mycket känsligt läge som sagt.

Hoppas signalementet dyker upp snart på GM.
Senast redigerad av RingRing2014 2015-11-12 kl. 03:18.
Citera
2015-11-12, 06:55
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Jag antar att polisen känner av lite extra hur laddat det är nu med etniciteten på denna GM. Det är ett mycket känsligt läge som sagt.
Hoppas signalementet dyker upp snart på GM.

Skulle tro dom går ut med det så snart dom är klara med dörrknackningen i området och har hört ev vittnen. Troligen får vi dock den vanliga "uppvärmda soppan" med ungefärlig ålder och typ "mörka kläder" ,..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in