Skönt med positivare nyheter för en gångs skull. Det är dock ironiskt att Löfvén fattar detta beslut efter att han personligen sågade Moderaternas utspel om att upprätta gränskontroller så sent som igår kväll. Han är ingen pålitlig politiker!
Ska följa resultatet av detta med stort intresse. Det gäller att inte låta sig luras av politikernas "strategiska beslut", det som spelar störst roll är själva resultatet och det säger väl sig självt att detta tafatta beslut inte kommer att räcka till även fast det är en början i rätt riktning.
Någonting säger mig att den röda färgen till den klassiska rasiststämpeln kommer att ta slut imorgon efter allt näthat och mediekampanjer ifrån vänsteraktivister.
Skönt att se att SD ändå påverkar politiken trots att dom är totalt isolerade. Ska lätt fortsätta rösta SD eftersom de andra partierna tycks nu ha börjat fatta galoppen, grattis 5 år försenade. Äntligen behöver jag inte känna att min riksdagsröst gått i slasken utan att den har gjort skillnad, om än måttligt bara.
Vi kan alla se denna nyhet som ett officiellt erkännande ifrån 7-klövern om hur fel ute de tidigare varit, även fast de inte vill visa någon ånger för sina synder och misstag.
Klassisk Signalpolitik ifrån sossarna, man vill precis som USA och koalitionen i Syrien ge sken av att man faktiskt gör något. Låt er inte luras!
Citat:
Ursprungligen postat av
Landsaho9
Dom här flyktingarna flyr krigets Syrien. Då letar man inte efter sitt pass, då drar man.
Mår väldigt illa just nu, rasismen slår klorna i sverige. Hoppas verkligen dom får förnuft och lägger ner det här förslaget.
Ursäkta men är du dum i hela jävla huvudet eller?!
Om det vankas/pågår krig, där situationen är så pass allvarlig att man behöver fly, gör man jävligt rätt i att ta med sig sitt pass! Seriöst, man flyr inte utomlands helt oplanerat heller, det är inget beslut man tar på en minut. På flykt är Passet dessutom mer värt än pengar. Jag tvivlar på att de syrier som kommit hit, bestämde sig för att fly i samma stund som jihadister ifrån IS börjat knacka dörr i grannskapet.
De som är Syrier har dessutom blivit garanterad amnesti, PUT och bidrag livet ut av Regeringen Reinfeldt och den garantin gäller fortfarande. Resultatet är att alla falska Syriska pass blev dyrare men de säljer fortfarande som smör. De invandrare som då inte härstammar ifrån Syrien och inte har råd med ett syriskt pass gör sig av med sina pass innan de korsar gränsen till Sverige exempelvis och utger sig för att vara: A) Syrier eller B) ett ensamkommande flyktingbarn. Oavsett vilket ökar deras odds för PUT och bidrag.
Och vadå rasismen slår sina klor i Sverige? Vi måste väl för fan ha kontroll på vad det är för folk som vi tar emot.
Eller förespråkar du omhändertagande av jihadister ifrån IS? Efter hårt och 'hederligt' arbete förtjänar dom att bo i Bert Karlssons lyxiga flyktinghotell?