2015-11-12, 01:22
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Polisen kommer kanske att kontrollera de som ser utländska ut.

Det var ju problemet med REVA och att det blev ett skämt. Nä, invällarna kommer att fortsätta välla in i landet. Det bidde som vanligt en tumme av vanten.
Citera
Medlem
Den danske statsministern Lars Løkke Rasmussen är inte nöjd med Sveriges beslut om att införa gränskontroller, och lyfter fram lite tafatta anledningar till varför han tycker så. I slutet av artikeln kommer den verkliga anledningen till det danska missnöjet fram:

»Det er klart, at hvis [om] vi ser nogen som helst tegn [tecken] på, at det her skaber [skapar] ekstraordinære byrder [bördor] for Danmark, så reagerer vi på det, og det har vi et beredskab til at gøre,« siger Lars Løkke Rasmussen.

http://www.politiko.dk/nyheder/loekke-uklogt-at-indfoere-dansk-graensekontrol

Kan man tolka det på något annat sätt som att Danmark är oroliga över att migranterna stannar i Danmark istället för att åka vidare norrut?
Citera
Bannlyst
Till o med flyktingarna ser ju problemet själva

– Jag är förvånad över hur det är här i Sverige. Om de inte kan ta hand om oss ordentligt så ska de inte ta in så många, säger Amer Anaout, 37 år, från Syrien.

Men ändå står fjollan Jonas Sjöstedt och nästan gråter i en TV-studio är det inte skrämmande hur naiva politiker det finns?
Citera
2015-11-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
Jag har aldrig varit i Syrien och har inte riktigt hängt med vad som händer därborta. Jag har ju sett att det står en hel om flyktingkris i svensk media, speciellt sen runt Augusti månad nu i år.
Antal lediga jobb i Sverige har jag inte så mycket koll på heller, men det är säkert en hel del.
Migrationsverket söker massor av personal i hela Sverige. Som assistent för att ta fingeravtryck och dela ut filtar behöver man knapp någon utbildning alls.
Citera
2015-11-12, 01:24
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Vilket man inte direkt kan argumentera emot. Värnar man om alla människors rätt till sverige så spelar det ingen roll var man kommer ifrån. Det som är viktigt är inte att vi minskar trycket, det är att vi visar hjärta och tar hand om dom som kommer hit.
Det kommer göra gott för Sverige, och det är viktigt att ge dom möjlighet och frihet att utvecklas och bli en del av Sverige.

Va? Sen när har alla människor rätt till Sverige?
Citera
2015-11-12, 01:25
Medlem
P.s jag var ironisk i min senaste kommentar ifall det inte undgick någon.. Har vänner i både Europa samt i Mellanöstern. Samtliga är rörande eniga om att Sverige och svenskar är ett naivt folkslag med en svag regering... Därför låter vi oss bli överkörda...ordentligt... denna gång tyvärr...
Citera
2015-11-12, 01:26
Medlem
Skönt med positivare nyheter för en gångs skull. Det är dock ironiskt att Löfvén fattar detta beslut efter att han personligen sågade Moderaternas utspel om att upprätta gränskontroller så sent som igår kväll. Han är ingen pålitlig politiker!

Ska följa resultatet av detta med stort intresse. Det gäller att inte låta sig luras av politikernas "strategiska beslut", det som spelar störst roll är själva resultatet och det säger väl sig självt att detta tafatta beslut inte kommer att räcka till även fast det är en början i rätt riktning.

Någonting säger mig att den röda färgen till den klassiska rasiststämpeln kommer att ta slut imorgon efter allt näthat och mediekampanjer ifrån vänsteraktivister.

Skönt att se att SD ändå påverkar politiken trots att dom är totalt isolerade. Ska lätt fortsätta rösta SD eftersom de andra partierna tycks nu ha börjat fatta galoppen, grattis 5 år försenade. Äntligen behöver jag inte känna att min riksdagsröst gått i slasken utan att den har gjort skillnad, om än måttligt bara.

Vi kan alla se denna nyhet som ett officiellt erkännande ifrån 7-klövern om hur fel ute de tidigare varit, även fast de inte vill visa någon ånger för sina synder och misstag.

Klassisk Signalpolitik ifrån sossarna, man vill precis som USA och koalitionen i Syrien ge sken av att man faktiskt gör något. Låt er inte luras!

Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Dom här flyktingarna flyr krigets Syrien. Då letar man inte efter sitt pass, då drar man.

Mår väldigt illa just nu, rasismen slår klorna i sverige. Hoppas verkligen dom får förnuft och lägger ner det här förslaget.

Ursäkta men är du dum i hela jävla huvudet eller?!

Om det vankas/pågår krig, där situationen är så pass allvarlig att man behöver fly, gör man jävligt rätt i att ta med sig sitt pass! Seriöst, man flyr inte utomlands helt oplanerat heller, det är inget beslut man tar på en minut. På flykt är Passet dessutom mer värt än pengar. Jag tvivlar på att de syrier som kommit hit, bestämde sig för att fly i samma stund som jihadister ifrån IS börjat knacka dörr i grannskapet.

De som är Syrier har dessutom blivit garanterad amnesti, PUT och bidrag livet ut av Regeringen Reinfeldt och den garantin gäller fortfarande. Resultatet är att alla falska Syriska pass blev dyrare men de säljer fortfarande som smör. De invandrare som då inte härstammar ifrån Syrien och inte har råd med ett syriskt pass gör sig av med sina pass innan de korsar gränsen till Sverige exempelvis och utger sig för att vara: A) Syrier eller B) ett ensamkommande flyktingbarn. Oavsett vilket ökar deras odds för PUT och bidrag.

Och vadå rasismen slår sina klor i Sverige? Vi måste väl för fan ha kontroll på vad det är för folk som vi tar emot.

Eller förespråkar du omhändertagande av jihadister ifrån IS? Efter hårt och 'hederligt' arbete förtjänar dom att bo i Bert Karlssons lyxiga flyktinghotell?
Citera
2015-11-12, 01:31
Avslutad
Jag är Flashbacks egen lilla spågumma.

23 oktober skrev jag det nedan citerade. Nästan tre veckor in i framtiden kunde jag förutspå (än så länge).

Från (FB) Expressen dömer ut FÖ: blocköverskridande uppvisning i inkompetens

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
...

DÖ - Decemberöverenskommelsen = d
FÖ - Flyktingöverenskommelsen = döddd
Kommer snart:
GÖ - Gränsöverenskommelsen = man enas (i panik) om att stänga gränsen
HÖ - Halvårsöverenskommelsen = man enas om att vara överens om något i åtminstone ett halvår
JÖ - Juniöverenskommelsen = man enas om att HÖ misslyckades
KÖ - Konstitutionsöverenskommelsen = man enas om att försöka ändra grundlagen (varför ännu oklart)
LÖ - Lobbyingöverenskommelsen = man enas om att fokusera på att resten av EU också måste hjälpa till (känns som jag hört det förut men men)
MÖ - Migrationsöverenskommelsen = vi börjar om på nytt!
NÖ - Nyvalsöverenskommelsen = det blir extra val

Stänga, införa kontroller, sak samma, petitesser i dessa sammanhang. Ego sum Nostradamus.

Se ovan för vad ni har att vänta inom en (relativt) snar framtid. Väl mött!
Citera
2015-11-12, 01:32
Medlem
Muwltipliers avatar
Bra, men tyvärr för sent.
Citera
2015-11-12, 01:32
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Det här iscensätts samtidigt som Migrationsverket slutat publicera antal asylsökande.

I måndags hade vi alltså 2000+, i går förmodligen ännu fler, och nu inför man gränskontroll (som enbart kommer resultera i ÄNNU fler asylsökande). Samtidigt slutar man redovisa siffrorna till allmänheten.

I helgen skärpte Tyskland kraftigt sina krav vilket drivit en stor mängd som tänkt söka asyl i Tyskland hitåt istället. Vi snackar förmodligen 3000-5000 sökande om dagen från och med nu.
Kommer bli en systemkollaps vilken dag som helst nu, man får va beredd på det värsta.
Citera
2015-11-12, 01:34
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jag hoppas att gränskontrollerna har resurser och förberedelser att skjuta skarpt......
....
Exempelvis: intrakutan UV färg med streckkod i nära ögonbrynen i pannan....

Jag glömde nämna att streckkoden som är tatuerad in i pannan på migranterna som avläses av Drönaren kan göras via spektrografi. Mycket enkelt och prisvärt system.

Så när drönaren lyser på målen så skall den alltså kunna analysera spektrum av samtliga bildpunkter och därur läsa informationen i streckkoden. Alternativet är att läsa mönstret och därur läsa informationen, men spektrografi är betydligt bättre då det går att läsa på stora avstånd.
Citera
2015-11-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag är Flashbacks egen lilla spågumma.

23 oktober skrev jag det nedan citerade. Nästan tre veckor in i framtiden kunde jag förutspå (än så länge).

Från (FB) Expressen dömer ut FÖ: blocköverskridande uppvisning i inkompetens

Stänga, införa kontroller, sak samma, petitesser i dessa sammanhang. Ego sum Nostradamus.

Se ovan för vad ni har att vänta inom en (relativt) snar framtid. Väl mött!

Ja, du har säkert rätt över scenariet, allt är panik, ad-hoc beslut och våra politiker liknar yra höns tyvärr.
Om dom kunde lyfta blicken lite och agera långsiktigt.

Ställ frågan på sin spets, "skall nationsbegreppet fortsätta finnas", om svar Ja, agera därefter, om Nej låt anarkin flöda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in