2015-11-12, 01:06
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Finns det hjärterum, ja, då finns det även till viss mån även skjärterum.
Öppna upp hjärta och hål för dessa flyktingar, det finns ett hål i arbetsmarknaden som behöver täppas till, och det behövs människor till landet.
Det finns inte stjärterum. Det är bostadsbrist. Det är massvis redan nu som är arbetslösa så det hålet kommer givetvis inte täppas till av ytterligare personer utan utbildning som inte kan svenska. Inte många företag/myndigheter som vill anställa folk utan utbildning som till råga på det inte kan svenska. Men visst en del få jobb finns det väl men inte i närheten att det räcker till flera hundra tusen.
Senast redigerad av snurresnigel 2015-11-12 kl. 01:10.
Citera
2015-11-12, 01:10
Medlem
Citat:
Du vet mycket väl vad jag menar. Jag syftar på valfriheten, var bussen kör. Dom har inte valt att åka till ett kallt Norrland och bosätta sig där, självklart var det inte transportmedlet som används som jag syftade på och det vet du. Dom har inte valt att bo i ett kallt Norrland.

Jag håller med... Självklart måste de få bo i storstadsområdena.. i lägenheter i centrala stan...
Citera
2015-11-12, 01:11
Medlem
AndreSanss avatar
Citat:
Du vet mycket väl vad jag menar. Jag syftar på valfriheten, var bussen kör. Dom har inte valt att åka till ett kallt Norrland och bosätta sig där, självklart var det inte transportmedlet som används som jag syftade på och det vet du. Dom har inte valt att bo i ett kallt Norrland.

Tror du man kan få välja till höger och vänster var man kan bosätta sig, bör de inta vara tacksamma att de fått komma till ett land där det ännu inte är krig i, och att de flyr från krig är så uttjatat nu, det är inte krig i varken Turkiet eller Grekland eller i något utav de andra länderna som de passerat.

Försök se verkligheten för vad den är, Sverige kan inte hjälpa alla, det bör väll inte vara så svårt att inse, tror du det växer pengar på träd eller?
Senast redigerad av AndreSans 2015-11-12 kl. 01:14.
Citera
2015-11-12, 01:12
Bannlyst
Kanske dags att ta itu med alla papperslösa romer som sitter utanför våra butiker och tigger också? Dom är ju också här illegalt och skräpar ner överallt. Kör dom över gränsen så får dom ta sig tillbaks till Rumänien bäst fan dom vill. Sverige år 2015 skall fan inte ha tiggande människor på våra gator.
Citera
2015-11-12, 01:13
Medlem
Komma in tryggt? Det ska inte komma in fler papperslösa människor hit!!!!!!!!! Hela ditt inlägg luktar skit.
Sverige är väldigt otryggt förtillfället. Vänta tills du själv blir drabbad

Citat:
Hade mer än gärna sett poliser som dansar hand i hand med flyktingar som har flytt från krigets syrien att få komma in i samhället, så ser tyvärr inte verkligheten ut. Man får verkligen hoppas att polisen sköter sig imorgon på öresundsbron och att de gör det dom ska, se till att flyktingarna kommer in tryggt och får bort eventuella farliga människor från området i närheten.

Mycket pekar på att den här gränskontrollen kommer att bidra till ännu fler asylsökande, och det är ett steg i en riktning som är väldigt bra, men det finns dock utmaningar kvar, det är en stor utmaning att hjälpa dessa människor in i samhället, därför behöver vi fler bostäder, och fler arbeten helt enkelt.

Sen är det inte humant att köra runt flyktingarna i bussar runt om i Sverige, var finns valfriheten?
Det viktiga är inte att sänka antalet med hjälp av gränskontrollerna, gränskontrollen är där främst för att förenkla asylmottagande så som man själv har förstått det hela, och det, det är väldigt bra.

Poliserna talar även om just stickprov, och det är också bra. Bara för man har en gränskontroll behöver man absolut inte lägga resurser på att kolla alla, det räcker med att sticka prover helt enkelt och det är det som är bra. Man ska inte känna att man kommer in och blir kontrollerad direkt, det viktiga är att man välkomnas in i samhället och att man får den hjälp man behöver för att på ett så bra sätt som möjligt bli en del av Sverige.

Sen förskräcks vissa av att "men om vi tar in såhär många flyktingar så kommer sveriges befolkning att öka med flera miljoner." Ja, och tacka Gud för det. Vi behöver fler människor i Sverige, det finns plats. Finns det hjärterum, ja, då finns det även till viss mån även skjärterum.
Öppna upp hjärta och hål för dessa flyktingar, det finns ett hål i arbetsmarknaden som behöver täppas till, och det behövs människor till landet.
Citera
2015-11-12, 01:16
Medlem
ZkylarsBollars avatar
Citat:

Flyr man krig. Flyr man en säker DÖD. Så ska man fan vad glad om man får komma till ett av de länder i världen som klarat sig från krig längst! Att man sedan även får gratis husrum och mat på bordet. Om man klagar då? Då flyr man inte krig. Då flyr man fattigdom och missär. OCH DESSA SKA INTE FÅ ASYL I FÖRSTA HAND.
Citera
2015-11-12, 01:16
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Så regeringen har börjat använda sig utav SDs politik samtidigt som de motsätter sig SDs politik... Ok...

måste kännas bistert för dem

det jag blir lite orolig över är att mantrat ordning och reda används, trots att man nu kan konstatera att det som menades med ordning och reda för ett par dagar sedan var sådant kaos att de nu ska införa gränskontroller.

varannandags politik tyder med på oreda i både invällningen, hanteringen av folkmassorna och även integreringen.
är även bekymrad att all annan politisk verksamhet verkar ha avstannat totalt
Citera
2015-11-12, 01:18
Bannlyst
Citat:
Hade mer än gärna sett poliser som dansar hand i hand med flyktingar som har flytt från krigets syrien att få komma in i samhället, så ser tyvärr inte verkligheten ut. Man får verkligen hoppas att polisen sköter sig imorgon på öresundsbron och att de gör det dom ska, se till att flyktingarna kommer in tryggt och får bort eventuella farliga människor från området i närheten.

Mycket pekar på att den här gränskontrollen kommer att bidra till ännu fler asylsökande, och det är ett steg i en riktning som är väldigt bra, men det finns dock utmaningar kvar, det är en stor utmaning att hjälpa dessa människor in i samhället, därför behöver vi fler bostäder, och fler arbeten helt enkelt.

Sen är det inte humant att köra runt flyktingarna i bussar runt om i Sverige, var finns valfriheten?
Det viktiga är inte att sänka antalet med hjälp av gränskontrollerna, gränskontrollen är där främst för att förenkla asylmottagande så som man själv har förstått det hela, och det, det är väldigt bra.

Poliserna talar även om just stickprov, och det är också bra. Bara för man har en gränskontroll behöver man absolut inte lägga resurser på att kolla alla, det räcker med att sticka prover helt enkelt och det är det som är bra. Man ska inte känna att man kommer in och blir kontrollerad direkt, det viktiga är att man välkomnas in i samhället och att man får den hjälp man behöver för att på ett så bra sätt som möjligt bli en del av Sverige.

Sen förskräcks vissa av att "men om vi tar in såhär många flyktingar så kommer sveriges befolkning att öka med flera miljoner." Ja, och tacka Gud för det. Vi behöver fler människor i Sverige, det finns plats. Finns det hjärterum, ja, då finns det även till viss mån även skjärterum.

Jag har aldrig varit i Syrien och har inte riktigt hängt med vad som händer därborta. Jag har ju sett att det står en hel om flyktingkris i svensk media, speciellt sen runt Augusti månad nu i år.
Antal lediga jobb i Sverige har jag inte så mycket koll på heller, men det är säkert en hel del.
Citera
2015-11-12, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ifall Sverige inför 6-timmars arbetsdag och sänker pensionsåldern så skapas det många extra jobb.

Haha! Just nu skulle vi nog behöva gå över till 1-timmars arbetsdag och skjuta alla över 60år, för att få detta till att gå ihop. Ni vänstern är ju bara för gulliga när ni är så dumma
Citera
2015-11-12, 01:20
Medlem
AndreSanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZkylarsBollar
Flyr man krig. Flyr man en säker DÖD. Så ska man fan vad glad om man får komma till ett av de länder i världen som klarat sig från krig längst! Att man sedan även får gratis husrum och mat på bordet. Om man klagar då? Då flyr man inte krig. Då flyr man fattigdom och missär. OCH DESSA SKA INTE FÅ ASYL I FÖRSTA HAND.

Problemet är att när dom lämnat den syriska gränsen så behövde dom inte fly längre, istället tar man sig runt halva jord klottet för att sedan vissa sitt missnöje.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Haha! Just nu skulle vi nog behöva gå över till 1-timmars arbetsdag och skjuta alla över 60år, för att få detta till att gå ihop. Ni vänstern är ju bara för gulliga när ni är så dumma

Alla vill inte jobba, de som vill jobba ska få jobba och de som inte vill jobba ska få slippa ifall vi inte har arbetskraftsbrist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, bortsett från de "borttappade" svenska passen som skickas tillbaka för att återanvändas av nästa migrant.

Exakt, det är väl 170 000 svenska pass på villovägar som kommer att användas flera gånger. Och det är inte Nisse Karlssons pass utan Ali Baba och det fyrtio rövarnas pass som används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in