2015-11-12, 00:12
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag har inte bara kört bil på bron, jag har sprungit Broloppet på den, så jag vet hur bra det går att springa på den.

Om en tillräckligt stor bunt desperata asylsökande tar sig upp, vad tror du de gör i kontrollrummet? Stänger av, eller låter bilarna rulla?
Vad tror du händer om ena körbanan stängs av; fler, eller färre flyktingar till fots? Släpper vi på långtradarna då, eller?
Jag skulle gissa att ett hundratal hyfsat organiserade flyktingar skulle kunna stänga ena körbanan, som därmed skulle fyllas av resten av massan som finns på danska sidan, och sen är det kört. Hoppet står till att det inte finns några 'hyfsat organiserade' flyktingar, men det är ett svagt försvar.

Varför skall de gå på bron? Det finns tåg, buss, taxi och privatbilar som bättre alternativ.
Citera
2015-11-12, 00:13
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Stämmer att de får åka om de har Id handling. Dock kommer de att få lov att söka asyl i Sverige eller åka vända om. Har de sökt i ett annat EU land kommer de förhoppningsvis att behandlas med Dublinförordningen.

Exakt. Detta tycks Stjärt Line kaptenen inte ta in för "de kan inte ljuga för att de har haft ID handling ombord".

Problematiken har diskuterats förr. Deposition av ID handling för att åka är ett utmärkt förslag om det visar sig att ID handlingar försvinner på Stena Line resan:

(FB) Varför fördel att sakna pass?
Citera
2015-11-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Ebba Busch Thor har friska och härliga idéer om hur man ska lösa situationen. Hon borde ta över styret i landet. Hennes nya ideer förkastas naturligtvis av regeringen, V och MP i hårda kritiska ordalag, men de har inget själva att komma med och Ebbas idéer kommer snart att bli verklighet för regeringen har som sagt ingenting, absolut ingenting, att komma med.
Det enda som fattas är att hon öppnar dörren för samarbete med Sd. Då kan vi sparka ut Löfven med huvudet före och byta regering. Men då måste väl idioter som Annie "40 miljoner invandrare" Lööf lämna alliansen först.
Citera
2015-11-12, 00:14
Medlem
– Jag är förvånad över hur det är här i Sverige. Om de inte kan ta hand om oss ordentligt så ska de inte ta in så många, säger Amer Anaout, 37 år, från Syrien.

Haha, jag blir helt tokig. Tillochmed flyktingarna förstår de som inte majoriteten av svenskarna förstår.

Migrationsverket dementerar att situationen skulle vara kaosartad.
– De senaste dagarna har det varit en betydligt lugnare tillströmning nu än vad det varit de senaste veckorna. De som sitter på golvet nu är människor som sitter och väntar på asylprövning, säger Patricio Mora, enhetschef på Migrationsverkets boende på Jägersro.

Betydligt lugnare? Bara i fredags kom det ju 300 flyktingbarn som var rekord på flera år. Allting är så jävla otroligt.

Varför kan inte tidningarna intervjua första bästa svensk istället som säger till att vi ska stänga gränserna? Finns säkert en hel drös i Malmö som vill detta, vem fan vill bo i ett flyktingläger ens? De sänker ju värdet på bostaden.
Senast redigerad av mommy123 2015-11-12 kl. 00:16.
Citera
2015-11-12, 00:17
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Varför skall de gå på bron? Det finns tåg, buss, taxi och privatbilar som bättre alternativ.
För jag jämförde bron med läget i Calais, där flyktingar från lägret försöker ta sig in i England via tunneln, som är en järnvägstunnel. Det fanns folk i tråden som ansåg att det var livsfarligt, och alltså inte skulle kunna ske, vilket jag försökte motbevisa.
Om nu flyktingar i Danmark inte kan visa pass, och inte komma på tåg eller färjor, så tror jag inte risker för trafikolyckor kommer att hindra dem att försöka ta sig till Sverige via bron, till fots om så krävs. Vad tror du?
Citera
2015-11-12, 00:18
Bannlyst
Orden GRÄNS och KONTROLL, båda två får mig att spy lite i munnen.
Låter som ett övervakningssamhälle, gräns, OCH kontroll.

Tragiskt hur det kan vara så i dagens Sverige, vad fan äre so händer med vårat samhälle vi lever i?
Vi behöver ingen kontroll, vi behöver inga gränser, det vi behöver är att motverka rasism som slår sina starka klor i landet och det är det viktigaste. Sen om det kommer 500 människor, eller 5000 människor dagligen till Sverige, förändrar egentligen ingenting.
Citera
2015-11-12, 00:39
Medlem
Danmarks statsminister har uttalat sig lugnande till det danska folket:

"
Sverige kommer inte att stänga gränsen.
Alla kan fortsätta söka asyl i Sverige, och faktiskt så kan resultatet bli att det kommer FLER och inte färre asylsökare till Sverige.
När de kommer fram till gränsen kan de begära att söka asyl.
"

Tänk om VÅR statsminister NÅGON gång kan komma med lugnande besked till oss.
Nu har han alltså fattat ett beslut som mkt väl kan FÖRVÄRRA läget.

Hur länge kan en statsminister i Sverige få agera så totalt dumt innan krav på hans avgång väcks??

När han äntligen fattar ett beslut efter allt velande så gör han alltså situationen värre.
Senast redigerad av MrStreamer 2015-11-12 kl. 00:42.
Citera
2015-11-12, 00:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9

Tragiskt hur det kan vara så i dagens Sverige, vad fan äre so händer med vårat samhälle vi lever i?
Vi behöver ingen kontroll, vi behöver inga gränser, det vi behöver är att motverka rasism som slår sina starka klor i landet och det är det viktigaste. Sen om det kommer 500 människor, eller 5000 människor dagligen till Sverige, förändrar egentligen ingenting.

Haha åk ner till baltländerna och predika med dig. Sverige är liksom kört ändå och snart är det svenskar som är i minoritet och behöver skydd mot rasism.
Citera
2015-11-12, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Danmarks statsminister har uttalat sig lugnande till det danska folket:

"
Sverige kommer inte att stänga gränsen.
Alla kan fortsätta söka asyl i Sverige, och faktiskt så kan resultatet bli att det kommer FLER och inte färre asylsökare till Sverige.
När de kommer fram till gränsen kan de begära att söka asyl.
"

Tänk om VÅR statsminister NÅGON gång kan komma med lugnande besked till oss.
Nu har han alltså fattat ett beslut som mkt väl kan FÖRVÄRRA läget.

Hur länge kan en statsminister i Sverige få agera så totalt dumt innan krav på hans avgång väcks??

Avgång finns inte på kartan, Löfven har styrt landet i rätt riktning och är rätt person för att ta hand om det här landet och vända skutan på rätt köl igen. När det gäller antalet asylsökande så är ett förhöjt antal asylsökande vad landet behöver, fel kanske du tänker, men det är deras integration in i samhället som är den svåra utmaningen, och det är där vi måste se en förbättring. Vi ska däremot fortsätta hjälpa människor som flyr krigets Syrien och det är bra att vi visar ett öppet hjärta.
Citera
2015-11-12, 00:42
Medlem
Haha! Tillochmed flyktingarna fattar att det släppts in för många

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21746144.ab

Citat:
Några ensamma män säger att de blev utkastade från sitt rum och sov utomhus en dag – för att andra flyktingar skulle ha rummet.
– Jag är förvånad över hur det är här i Sverige. Om de inte kan ta hand om oss ordentligt så ska de inte ta in så många, säger Amer Anaout, 37 år, från Syrien.
Migrationsverket dementerar att situationen skulle vara kaosartad.

Men Röfven har förmodligen inte fattat, iaf inte migrationsverket
Dum dummare Sverige!
Citera
2015-11-12, 00:43
Medlem
ZkylarsBollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9

Inte du igen. Bara för att du är en nyinflyttad flykting som vill få hit hela din familj och släkt och kusiner och vitaminer och boskap. Så vill vi Svenskar inte behöva betala för det.
Citera
2015-11-12, 00:45
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
För jag jämförde bron med läget i Calais, där flyktingar från lägret försöker ta sig in i England via tunneln, som är en järnvägstunnel. Det fanns folk i tråden som ansåg att det var livsfarligt, och alltså inte skulle kunna ske, vilket jag försökte motbevisa.
Om nu flyktingar i Danmark inte kan visa pass, och inte komma på tåg eller färjor, så tror jag inte risker för trafikolyckor kommer att hindra dem att försöka ta sig till Sverige via bron, till fots om så krävs. Vad tror du?

Det kommer inte att krävas något pass för att ta tåget i Köpenhamn, och 10 minuter senare är de på Malmö C, precis som idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in