2015-11-11, 22:56
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Mycket negativt folk härinne.

Jag är övertygade om att vi får se en snabb följd av olika begränsningar och hårdare regler/kontroller om denna åtgärd inte hjälper.
Citera
2015-11-11, 22:57
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Förstå glädjen hos dom ombord som tänker "Yes yes vi hinner innan det blir kontroll" samtidigt som kapten i högtalaren utropar : " vi kommer dessvärre bli minst en timme försenade in till kaj pga bombhot mot hamnen, ny preliminär ankomsttid 12:05"

Tänkte inte på detta scenario. Finns rätt så många scenarios imorgon.

Ett som jag tror är rätt nära sanningen är att mängden inte minskar. ID-handling har man bara gömt eller slängt när man väl inte behövt dylikt längre. De flesta om inte alla har nog någon form av ID-handlingar med sig.
Citera
2015-11-11, 22:57
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Frågan är hur många det gäller?

Jag gissar att det kanske är något som Migrationsverket och regeringen också vill veta.
Citera
2015-11-11, 22:58
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Om inget annat kommer nog människan gå till historien som en av de mer ryggradslösa statsministrar vi har haft. Han hade chansen att visa sig som en stark ledare om han bara gjort något tidigare i stället för att yra om samarbete och dialoger och annat bjäfs som aldrig hände. Nu har förvisso ett beslut tagits, på migrationsverkets inrådan, men om det ska komma Löven till gagn får han nog ta och kavla upp ärmarna och göra betydligt mycket mer för att han ska kunna bli förlåten av sitt folk.

Och det vill inte säga lite, det.

På det stora hela tycker jag att kontrollerna är bra så klart, allt som gör landet säkrare, inte säkert, men lite säkrare, är bra. Problemet är väl att det finns inte mycket som talar för att detta görs för landets skull, utan för att migrationsverkets ska kunna komma i kapp med räkningen i stort sett.

Tror du det är så illa? Ja, ordern kom ju från Miv.
Citera
Medlem
brunnsangs avatar
Samtidigt sitter vår landsförrädare till stadsminister och slickar röv på sina kollegor nere i Valetta. "Hello Merkel, do you like Bmw or Mercedes?, i have a volvo with pansardörrar hhehe"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Mycket negativt folk härinne.

Jag är övertygade om att vi får se en snabb följd av olika begränsningar och hårdare regler/kontroller om denna åtgärd inte hjälper.

Ja kanske proppen släppte så de gör mer begränsningar
Citera
2015-11-11, 22:59
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Tänkte inte på detta scenario. Finns rätt så många scenarios imorgon.

Ett som jag tror är rätt nära sanningen är att mängden inte minskar. ID-handling har man bara gömt eller slängt när man väl inte behövt dylikt längre. De flesta om inte alla har nog någon form av ID-handlingar med sig.

Fast det innebär ju också att man inte kan ljuga om sitt ursprung när man väl är här.
Citera
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jajamen, så ungefär. Och haverivänstern kommer att åka i skytteltrafik över Öresundsbron och illegalt smuggla papperslösa i bagageluckan.

Det var ju nån som, när strömmarna började ordentligt, skeppade över flyktingar med sin motorbåt. Får vi flytvästar i högar på svenska kusterna också nu?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Men IKEA Negren fick ju stanna i Sverige ,så han fick som han ville
han behöver inte tänka på hus o hem får allt gratis, efter 25 år prövad hans fall och då har han varit här så länge så han får stanna permanetn smart neger

Jo men om du tror att livstidsfängelse i Sverige är bättre än att komma till Italien ja då vet man inte mycket hur saker och ting fungerar. Det är ingen dans på rosor som folk målar upp om fängelser i Sverige särskilt inte dom som har livstid.
Citera
2015-11-11, 23:00
Medlem
Kommer kustbevakningen sättas in?
Är väl inte helt otroligt om dem börjar smuggla folk i båtar från Tyskland mot Sverige.

Nya regler sätts men flyktingsmugglarna anpassar sig...
Citera
Medlem
JoeBidens avatar
Bara snömos allting, man kan ju söka asyl ändå...
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jajamen, så ungefär. Och haverivänstern kommer att åka i skytteltrafik över Öresundsbron och illegalt smuggla papperslösa i bagageluckan.

Gör dom det nu, kan det bli fängelsestraff. Det är jag säker på. Då underminerar de medvetet svensk säkerhet. Sånt ska man inte utmana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in