Citat:
Ursprungligen postat av
PrinceMeandor
Du har helt rätt. ADCs behövde verkligen ingen buff. Marksmens naturliga roll i spelet är att agera minions som top/mid kommer med tp för att farma lite då och då. Tycker du att spelet är balanserat när Jinx och Vayne är i princip de enda marksmen som spelas? Vayne är den enda adc som ens kan göra motstånd mot bruisers och Jinx den enda som faktiskt har bra damage output i teamfights.
Ja jag överdriver en aning men du kan ju inte påstå att de adcs som fick mini-reworks inte var i desperat behov av buffar?
Jag håller med dig, även om vissa AD's (Tex corki) kanske inte direkt behövde en reworks så krävs det att dom gör om champsen ändå för med dom nya itemsen + masteries så blir alla gubbar starkare, en nerf på Jinx är helt OK tycker jag då istället för hon ska bli helt OP.
Vissa reworks är helt befogade (Typ quinn & Cait) medans kanske Twitch saken dom gör inte alls är så smart, får väl se hur den fungerar men .. ja. Jag tycker det dom gjorde iaf va superbra. Va ju några AD's som desperat behövde reworks.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tyrantee
Kan någon bara förklara för mig hur de nya masteries funkar? körde nyss ett rankat utan masteries och det var ju sisådär early men. Jag kan ju läsa vad det gör men skulle vara lite hjälp till exempel utlility masteries/defensive/offensive
Beror väl lite på vad du möter men du kan gå 12/18 om du vill det som AP mid alt 18/12, det är alltså upp till dig själv (Dvs din spelstil) och vilken gubbe du spelar. Allt blir helt enkelt mera customized nu istället för tidigare då man promt gick 21/0/9 på ap mids till exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vasskniv
När får man Sivir skinnet?
Kommer väl närmsta veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrinceMeandor
Gillar verkligen nya Miss Fortune. Känns äntligen som att hennes ult faktiskt gör dmg

Blev dock en aning shockad över hur extremt låg bas AD och dålig level scaling hon har numera. Visst de måste kompensera hennes passive en aning men att hon bara får 1,0 AD per level gör att alla andra adcs har 50 AD mer lategame

Jo, jag såg också att hon har spelets lägsta AD i level 18, lite halv konstigt men jag antar dom va tvungen i och med att hennes passiv gjordes om så pass mycket som dem gjorde. Men antagligen (jag hoppas iaf) så lär dom buffa den lite iaf.