2015-11-09, 20:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
För att kunna carrya ett game måste du vara minst 2-3 divisioner högre än ranken du lirar i. Det vill säga för att kunna carrya i plat måste man vara minst plat 3. Men för att bara kunna hålla sig kvar i plat vinna/förlora = 50/50.

Detta är sant.

Men att jag förlorade är pga folk som blivit boostade etc. Dom går bland annat 1/7- 0/13- 1/10 osv.

Inte mycket att göra i ett sådant läge.

Kommit upp till guld 2 igen
Men skärp dig, varför skulle det vara sant för? Så du menar alltså att om du mainar mid och och möter en AD carry main så är det inte 'troligt' att du kommer vinna över honom och kunna carrya ditt lag till vinst? Även om han är plat V i sin ad carry roll så betyder det inte nödvändigtvis att han är plat V i sin midlane roll ju.

Och sen är ju vissa bättre på att helt enkelt bli "carriad" utav andra också, bara för jag går 0/2 i lane så betyder det inte att jag är boostad, ja, jag kanske suger toplane å är tvungen å spela toplane MEN förstår man spelet så kan man ju med enkelhet bli carriad ändå, eller sätta sån hög pressure toplane attt ens ad carry går rampage medans man själv splitpushar och skiter i om man dör eller inte i och med att ens lag vinner mera på det.

Okej, så du menar alltså att du aldrig har haft negativt KDA för du har blivit stompad på en roll du inte spelar så ofta? Sluta skyll ifrån dig, du har omöjligt 20 matcher irad med folk som går 0/10, du hör väl själv hur låg sannolikheten för det är?

Och sen svarade du ju inte ens på min fråga, hur många matcher har du spelat den här säsongen?
Citera
2015-11-09, 21:21
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Men skärp dig, varför skulle det vara sant för? Så du menar alltså att om du mainar mid och och möter en AD carry main så är det inte 'troligt' att du kommer vinna över honom och kunna carrya ditt lag till vinst? Även om han är plat V i sin ad carry roll så betyder det inte nödvändigtvis att han är plat V i sin midlane roll ju.

Och sen är ju vissa bättre på att helt enkelt bli "carriad" utav andra också, bara för jag går 0/2 i lane så betyder det inte att jag är boostad, ja, jag kanske suger toplane å är tvungen å spela toplane MEN förstår man spelet så kan man ju med enkelhet bli carriad ändå, eller sätta sån hög pressure toplane attt ens ad carry går rampage medans man själv splitpushar och skiter i om man dör eller inte i och med att ens lag vinner mera på det.

Okej, så du menar alltså att du aldrig har haft negativt KDA för du har blivit stompad på en roll du inte spelar så ofta? Sluta skyll ifrån dig, du har omöjligt 20 matcher irad med folk som går 0/10, du hör väl själv hur låg sannolikheten för det är?

Och sen svarade du ju inte ens på min fråga, hur många matcher har du spelat den här säsongen?

Denna säsongen har jag spelat 150 st. Du har missuppfattat mig, Jag vinner till 80% min lane. Mainar annie i midlane. Jag roamar så mycket jag kan för att få botlane att vinna. Men även om jag får dom att vinna så throwar dom skiten till slut. Som idag när jag var tvungen att spela support. Allt gick bra, vi hade fått alla deras 3 inhibs + Baron även 5th dragon lite senare. Men endå på något sjukt jävla vänster så vänder det andra teamet endå? Så jävla ologiskt så det skriker om det, Dom i laget fattar ingeting utan tror det är 100% win och börjar därav throwa med att gå 1v3 osv. Sen när det redan är försent så börjar dom haja att man ska groupa men som sagt, Försent
Citera
2015-11-09, 23:31
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Denna säsongen har jag spelat 150 st. Du har missuppfattat mig, Jag vinner till 80% min lane. Mainar annie i midlane. Jag roamar så mycket jag kan för att få botlane att vinna. Men även om jag får dom att vinna så throwar dom skiten till slut. Som idag när jag var tvungen att spela support. Allt gick bra, vi hade fått alla deras 3 inhibs + Baron även 5th dragon lite senare. Men endå på något sjukt jävla vänster så vänder det andra teamet endå? Så jävla ologiskt så det skriker om det, Dom i laget fattar ingeting utan tror det är 100% win och börjar därav throwa med att gå 1v3 osv. Sen när det redan är försent så börjar dom haja att man ska groupa men som sagt, Försent
Men vinner du 80% lane i 80% utav dina matcher så är det kanske bara du som inte förstår heller hur du ska göra för att vinna åt hela laget..? Du kan ju inte säga att dom throwar hela tiden, utan du måste ju faktiskt kolla på vad du själv gör, ja folk kan bli caught ibland MEN du kan ju inte säga att dom blir caught om du spelar support och suger på warda till exempel, för då gör ju din inte heller ditt jobb, eller hur?

Men i varje fall, jag antar du tror på elohell också?
Citera
2015-11-09, 23:55
Medlem
gurka5OOs avatar
Det många inte förstår är att det andra laget har precis lika stor chans att feeda, eller throwa eller bli cought out. Om du som spelare presterar bättre än din elo så kommer du klättra automatiskt.

Så länge du aldrig går afk eller trollar så är chanser större att moståndarna kommer göra det eftersom dom har 5 stycken potentiella afk/trollers och ditt lag har bara 4 (exkluderat dig då). Så länge du inte triggar dina medspelare i chatten det vill sägas.
Citera
2015-11-10, 00:12
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Det många inte förstår är att det andra laget har precis lika stor chans att feeda, eller throwa eller bli cought out. Om du som spelare presterar bättre än din elo så kommer du klättra automatiskt.

Så länge du aldrig går afk eller trollar så är chanser större att moståndarna kommer göra det eftersom dom har 5 stycken potentiella afk/trollers och ditt lag har bara 4 (exkluderat dig då). Så länge du inte triggar dina medspelare i chatten det vill sägas.
+1

Tyvärr finns det många som tror på att man 1000 matcher i rad får retards i sitt lag medan andra laget alltid har smurfar från challenger
Citera
2015-11-10, 02:21
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO

Det är ju det jag indirekt försöker berätta om för honom, chansens att hans egna lag har 20 stycken feeders/folk som går afk på 20 matcher är VÄLDIGT liten, bara att räkna rent procentuellt, motståndarlaget har 100% chans att ha någon som feedar/går afk/trollar medans ens egna lag har bara 80% chans att ha någon som feedar/går afk/trollar.

Det låter ju helt absurt att det är enbart ditt egna lag att du har halkat ner ifrån g1 till g3, det kan väl hända att man förlorar några matcher irad, men en större mängd, nej, det är nog en på miljonen typ.
Citera
2015-11-10, 17:22
Medlem
StevieGLFCs avatar
Fokusera på ditt för det är det ända du kan påverka. Att skylla på andra är bara bs. Hur många gånger har inte en lane feedat men man fokuserar på sitt och gör en comeback?
Citera
2015-11-10, 23:40
Medlem
Ny champ på G.

https://www.youtube.com/watch?v=a7Q0VR-kqzQ

Vad tror folket ?
Citera
2015-11-11, 00:16
Bannlyst
Hur funkar normal games? Innan när jag spelade normals mötte jag alltid silver spelare, men nu för tiden är det alltid plat spelare i princip. Inte för att det gör något då dom är roligare att spela med men är det pga antal games man spelat man mötrer dessa? Samma sak när jag spelar med en polare, då möter vi alltid gold/plat men när jag söker själv är det nästan alltid enbart plat spelare.

Någon som vet hur detta funkar?
Citera
2015-11-11, 01:26
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Hur funkar normal games? Innan när jag spelade normals mötte jag alltid silver spelare, men nu för tiden är det alltid plat spelare i princip. Inte för att det gör något då dom är roligare att spela med men är det pga antal games man spelat man mötrer dessa? Samma sak när jag spelar med en polare, då möter vi alltid gold/plat men när jag söker själv är det nästan alltid enbart plat spelare.

Någon som vet hur detta funkar?
Normal games har en separat MMR gentemot rankade games, så har du otur kan du möta en bronze spelare & en challenger - bara dom har samma MMR i normal games. Du har alltså antagligen ungefär plat MMR i normal games.
Citera
2015-11-11, 12:20
Medlem
http://efferentinc.com/wp-content/lol6calc/index.html#

Länka era nya masteries för alla roller! Top, Jungle, Mid, ADC, Support

Soraka/Sona

Support Tank

Support Mage

ADC som Jinx, Trist, Kog

ADC som Kalista/Kennen (Endast byte i sista poängen här)
Citera
2015-11-11, 15:39
Medlem
Defensivistas avatar
Fyfan, vilken pissig jävla patch. Lär bara bli ännu mer obalanserat. Alla dessa ändringar har förstört spelet totalt.

Angående Illaoi - dålig idé och extremt ful? Fulaste gubben i spelet? En gammal Trundle hade till och med fått Illaoi att framstå som ful.

Fantasin slut hos Riot?

När ska speltillverkare i allmänhet förstå att om man buffar en roll utan att buffa något annat så är spelet broken. Nyss var top lane helt dominerande, nu ADC? Balans är allt i ett spel och så länge de håller på så här kommer spelet, tyvärr, att suga.
Senast redigerad av Defensivista 2015-11-11 kl. 15:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in