Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Du har naturligtvis rätt i att det inte genomförts men det mesta är antingen med i överenskommelsen eller på förslag från partierna som tar frågan på allvar. Visst är information viktigt men lögner är oviktiga och kontraproduktiva eftersom flyktingarna nu vet att att information från Sverige bara är "hitte på" från stollar.
Du är så osakligt negativ så man mår dåligt. Jag hoppas att Du även har positiva sidor. Att vara hemtjänst hos Dig vore inte lätt.
Du gnäller över dessa flygblad. Jag tycker det var ett desperat halmstrå att försöka rädda Sverige. Vad hade Du gjort? Ingenting, antar jag. Trivs Du med denna invällande massa, vilket Du får göra, så gratulerar.
Vi, som är realister och inser allvaret, njuter inte lika mycket. Jag tycker det var bra att SD visar aktivitet.
Men hopp finns, Löfven är nu på Malta och vill bilda en helt ny Dublinförordning. Han kommer nog på lååång sikt att rädda hela EU i kommande fortsatt flyktingkris. Men då är Sverige bortom all hjälp. Och jag hunnit till hemtjänststadiet, om det finns någon hemtjänst att få.