2015-11-11, 16:47
Medlem
MorkaKrafters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reavyr
Kanske kommer SD att fasas ur, det är ju trots allt långt kvar till 2018. Men vissa kommer kanske komma ihåg vilka det var som svamlat och fortfarande svamlar angående migrationsvågen, och vilka som kunde se långt i förväg vad som höll på att hända.

Att M och KD kommit ut som SD:are betyder egentligen ingenting för SD utöver att de legitimerar partiet och ger dem rätt. SD har under mer än 4 år försök fått igenom sin politik i riksdagen utan att det fått gehör hos övriga invalda. M och KD stöder för närvarande regeringen och deras politik iom DÖ. Så att kalla till presskonferanser och göra en massa populistiska utspel ändrar inte ett skit. Det är inte i tv man stiftar lagar eller fattar beslut. Det gör man i riksdagen.

Alliansen har haft 8 år på sig att lägga grunden till det mångkulturella helvete vi ser idag. Om man som väljare glömmer bort en sådan sak så är det väl bara att ta sig för pannan och inse att Sverige är ett jävlig sjukt land.
Citera
2015-11-11, 16:52
Medlem
SD blir det största borgerliga partiet i nästa val, det är uppenbart att Alliansen har tappat fattningen totalt. De kopierar mer eller mindre varje nytt förslag från SD. Men det var också förväntat, med hänsyn till att SD är det ENDA PARTIET som förutspått dagens utveckling och samtidigt har genomtänkta åtgärder mot kaoset.
Citera
2015-11-11, 16:56
Medlem
Grejen är ju den att SD-beter sig som idioter i nuläget.

Istället för att anpassa sig till den nya situationen, dvs. att övriga partier sakta anpassar sig efter SD, så står man och hånflinar och typ: "vi hade rätt till sist haha "

SD BORDE KANSKE INSE VAD SOM FICK DEM ATT VÄXA I OPINIONEN?? DAGS ATT GÅ HÖGER UT OCH KRÄVA HÅRDARE ÅTGÄRDER ÄN VAD M GÖR?
Citera
2015-11-11, 16:56
Medlem
guderis avatar
Vad spelar det för roll om det är SD eller Alliansen som genomför Sd politik. Jag fattar inte vilken ankdamm hela offentliga Sverige har blivit, där det spelar större roll vem som säger något än vad som faktiskt sägs.

Jag kan lova att om SD skulle vilja införa total råfeminism och medborgarlöner så skulle den skenintellektuella ankdammen motsätta sig detta.
Citera
2015-11-11, 17:07
Medlem
SkogsEinars avatar
Vadå?

Det är ju bara anti-svenskar och andra misskreanter som faktiskt väljer sjuklövern framför SD

SD är ju det enda partiet i hela stora bebis-riksdagen som faktiskt har handlat konsekvent och i enlighet med sin partilinje istället för att svika väljarna så fort som dom själva skulle kunna gynnas utav det

Vet inte vad du försöker säga med den här tråden, tror du att någonting automagiskt blir sant bara för att du själv påstår det?

Om det är nånting som dagens situation har lett till så är det väll endå att SD fått MERA förtroende av sina väljare då dom uppvisat trofasthet och komromisslöshet i sin vilja att göra Sverige till en bättre plats för alla. Fuck you.
Citera
2015-11-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vad spelar det för roll om det är SD eller Alliansen som genomför Sd politik. Jag fattar inte vilken ankdamm hela offentliga Sverige har blivit, där det spelar större roll vem som säger något än vad som faktiskt sägs.

Jag kan lova att om SD skulle vilja införa total råfeminism och medborgarlöner så skulle den skenintellektuella ankdammen motsätta sig detta.

Ja, den senaste tidens politik är politik när den är som sämst. Vem som föreslår något är viktigare än förslaget, som du säger. Skamligt.

Men SD förvånar. Medan M vill stänga gränserna och förklarar exakt vilka regler som ska gälla, KD vill införa transitläger, Norge diskuterar luftbro för att kunna återsända afghaner en masse, föreslår SD ..... hmmmm ingenting. Eller släpps de inte fram i media. Att de vill stoppa inflödet av asylanter betvivlar ingen, men hur? Lite mer tydlighet här tack, samt gärna också en kommentar från JÅ eller MK hur de ser på de andra partiernas förslag.
Citera
2015-11-11, 17:11
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
"Förhandlingar" är ingen lösning.

Men det andra, satsningar på flyktingläger i närområdet? Det var ju fantastiskt smart. Det är alltså ingen som har föreslagit denna inriktning tidigare enligt din uppfattning?

Främst så ska man göra signalpolitiken extremt tydlig för att se till att strömmen upphör.

Tex inga permantenta uppehållstillstånd ska längre utdelas för ekonomiska migranter. Medborgarskapsprövningar införs likt i Danmark.

Alla befintliga temporära kommer att kontrolleras vart tredje år och där bara verkliga asylskäl får förlängt.

Åldern för ensamkommande sänks och åldertester införs om inte hela ensamkommandesystemet helt enkelt kasseras.

Bidragen kan likt som i Danmark halveras.
Istället för pengar så delas det ut matkuponger.

All positiv särbehandling och alla förturer i någon bostadskö eller andra svenskdiskrimineringar förbjuds.
Alla asylsökande som missköter sig, begår brott eller inte visar intresse att assimileras utvisas direkt.

Färjetrafiken får transportansvar.

Dvs använda de lagar som redan finns.

Utöver det så bör biljett och passkontroll ske så tidigt som möjligt i öresundregionen på danska eller svenska sidan.
Eventuellt så måste vi använda transitzoner som KD gjorde utspel om idag.

Det enda som du kommer upp med som är "nytt" är matkuponger. Jag tror kanppast att det är dom som gör någon avgörande skillnad. jag tror på att Eu måste klara ut Schengen och Dublinförordningen du tror på att alla ska köra sina egna race men samtidigt vill du ha en öresundsuppgörelse ???.

Men om jag tolkar dig rätt så tror du inte på att ljugbladet som SD delade ut kommer att få någon effekt på flyktingströmen i så falla är vi överens på den punkten
Citera
2015-11-11, 17:13
Medlem
Flygbladet var fullständigt idiotiskt och kommer effektivt bromsa. Att vara så sjukt otaktiska i det läget vi står inför är helt Oförsvarbart.
Allt de hade behövt göra var att sitta ned i båten, stå fast vid sin politik och vänta på sin tur.
Nu får de med all jävla rätt löpa gatlopp om.deras idiotiska påståenden.om.burkar och halal.
Jag tappade på ett bräde allt förtroende för partiet, när de i.ett sånt här känsligt läge gör detta. Grymt skönt att M klev fram som ett seriöst alternativ
Citera
2015-11-11, 17:13
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Ja, den senaste tidens politik är politik när den är som sämst. Vem som föreslår något är viktigare än förslaget, som du säger. Skamligt.

Men SD förvånar. Medan M vill stänga gränserna och förklarar exakt vilka regler som ska gälla, KD vill införa transitläger, Norge diskuterar luftbro för att kunna återsända afghaner en masse, föreslår SD ..... hmmmm ingenting. Eller släpps de inte fram i media. Att de vill stoppa inflödet av asylanter betvivlar ingen, men hur? Lite mer tydlighet här tack, samt gärna också en kommentar från JÅ eller MK hur de ser på de andra partiernas förslag.

Nu är du lite orättvis, dom har varit på höstsemester i Grekland och delat ut flygblad fyllt med ljug så dom har jobbat jättehårt
Citera
2015-11-11, 17:15
Medlem
tronpretendents avatar
Man måste bära i åtanke att vad som föreslagits främst är tillfälliga lösningar, för att rida ut den värsta krisen. Landar vi till slut runt 100 k/året, som det var vid tiden för riksdagsvalet och Reinfeldts berömda tal, så är vi tillbaka på ruta 1. Svantesson och Busch har tydligt deklarerat att de vill att Sverige skall fortsätta vara ett öppet land som tar emot invandrare, och tills de ändrar den djupt rotade inställningen ser jag ingen anledning till SD:s fall.

Är det så att man fortsätter med restriktiv invandring även efter de enorma volymerna börjat avta så kan man väl säga att SD lyckats med sitt uppdrag. Moren har gjort sin plikt, moren kan gå, som man brukar säga. Jag själv kommer dock fortsätta rösta på dem - dels för att de alltid skall lura i vassen om de andra avviker från linjen, men också för att jag tycker de är förnuftiga även i många övriga frågor.
Citera
2015-11-11, 17:15
Medlem
Moderaterna tar över sverigedemokraternas politik.
Citera
2015-11-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det enda som du kommer upp med som är "nytt" är matkuponger. Jag tror kanppast att det är dom som gör någon avgörande skillnad. jag tror på att Eu måste klara ut Schengen och Dublinförordningen du tror på att alla ska köra sina egna race men samtidigt vill du ha en öresundsuppgörelse ???.

Men om jag tolkar dig rätt så tror du inte på att ljugbladet som SD delade ut kommer att få någon effekt på flyktingströmen i så falla är vi överens på den punkten

Gör dig inte dum. Allt jag sa är nytt jämfört med idag eftersom inget av det jag räknade upp har genomförts.

Jo, utdelning av information på plats är också väldigt mycket viktigt och kommer högt upp på listan.

Kontrollen vid öresundstrafiken kan naturligtvis koordineras med Danmark. Annars får vi göra det själva. Tex med transitzoner som EBT prata de om idag.

De uppgörelser på EU-nivå som du hänvisar till landar i att andra länders befolkning ska betala för att upprätthålla sveriges vansinniga politik. Inse att detta inte är hållbart.
Senast redigerad av Reflector 2015-11-11 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in