2015-11-11, 15:34
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Den är väldigt stor om du frågar mig. Jag har spelat kanske 15 timmar hittils och har knappt rört 1/3. Då är det bara ytan, under ytan är det minst lika stort med alla vaults, dungeons, byggnader etc.
Jag tycker Skyrim världen är mycket större, kanske har fel.
Citera
2015-11-11, 15:39
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Jag tycker Skyrim världen är mycket större, kanske har fel.

Det handlar lite om hur man byggt världen. I Skyrim har man smällt in en massa jättestora berg här och var som inte går att korsa, så man måste ta långa omvägar. Det gör kartan större rent geografiskt men tillför inte så mycket innehåll eftersom dessa områden inte går att spela i. Falloutkartan är antagligen mindre, men å andra sidan mer fylld av innehåll, vilket ger mer att göra på den förutom att vandra.
Citera
2015-11-11, 15:46
Medlem
Egiraffs avatar
Kan man ändra sin pov på något sätt? (PC)
Citera
2015-11-11, 15:47
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Det handlar lite om hur man byggt världen. I Skyrim har man smällt in en massa jättestora berg här och var som inte går att korsa, så man måste ta långa omvägar. Det gör kartan större rent geografiskt men tillför inte så mycket innehåll eftersom dessa områden inte går att spela i. Falloutkartan är antagligen mindre, men å andra sidan mer fylld av innehåll, vilket ger mer att göra på den förutom att vandra.
Ja, det är sant.

Finns det fler städer i Fallout än Diamond City, alltså med människor?
Citera
2015-11-11, 15:52
Medlem
Jthunderas avatar
Hur funkar Rifleman perk? Gäller det Radiation vapen med om de råkar vara ett Rifle? Eller är Rifle en grupp typ?

Funderar på att kombinera Rifleman med Nuclear physcicist.

Någon kan ju testa och kolla dam, save, välja Rifleman och kolla igen?
Citera
2015-11-11, 16:10
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egiraff
Kan man ändra sin pov på något sätt? (PC)
http://files.shanelenzen.com/fix-fallout-4.html
(Tredje punkten)

Jag kan även rekommendera Configuration Tool: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/102/? för ytterligare justeringar.
Citera
2015-11-11, 16:18
Medlem
Egiraffs avatar
[quote=PUSClFER|55353386]http://files.shanelenzen.com/fix-fallout-4.html
(Tredje punkten)

Jag kan även rekommendera Configuration Tool: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/102/? för ytterligare justeringar.[/QUOT

Tack!
Citera
2015-11-11, 16:40
Bannlyst
Ska det vara så jävla svårt att hitta en sniper rifle?

Har nu varit i Diamond City och Co-Op stället nära Sanctuary där internet säger att man kan få en sniper men fick bara en short hunting rifle. Ingen affär i Diamond City verkade ha heller, någon som vet vart man kan hitta den? Eller måste jag uppgradera mig fram till en sniper?
Citera
2015-11-11, 16:43
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolidusSnake
Ska det vara så jävla svårt att hitta en sniper rifle?

Har nu varit i Diamond City och Co-Op stället nära Sanctuary där internet säger att man kan få en sniper men fick bara en short hunting rifle. Ingen affär i Diamond City verkade ha heller, någon som vet vart man kan hitta den? Eller måste jag uppgradera mig fram till en sniper?

Alltså har hittat två sniper rifles hittills, och jag har bara varit i första pyttelilla staden man kommer. Hittade en i en låda i en fabrik typ och den andra droppades av en random raider bara :P
Citera
2015-11-11, 16:43
Medlem
MaxDLs avatar
Vad måste man ha för att klara av "advanced lockpicking". Hittat ett safe som inte går att öppna med bobbypins för det är för svårt säger han.. Får nog boosta nån skill eller liknande så berätta gärna vad jag ska fixa.
Citera
2015-11-11, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Alltså har hittat två sniper rifles hittills, och jag har bara varit i första pyttelilla staden man kommer. Hittade en i en låda i en fabrik typ och den andra droppades av en random raider bara :P
Kan du beskriva lite mer vilken fabrik det va?
tack
Citera
2015-11-11, 16:45
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Vad måste man ha för att klara av "advanced lockpicking". Hittat ett safe som inte går att öppna med bobbypins för det är för svårt säger han.. Får nog boosta nån skill eller liknande så berätta gärna vad jag ska fixa.

Locksmith perk, PER 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in