2015-11-11, 09:45
Medlem
[quote=develi|55349399][b]NB presenteras bilder på offret. IB svimmande av bilderna. )..

Hur kan man gå ut i media och säga att man älskar sin man efter detta ? Hur kan man via media hälsa till Lisas fam och säga sig förstå hur deras sorg och förlust måste kännas eftersom Irina också har barn?
Irina har sett bilder och blivit informerad om den tekniska bevisning som finns mot hennes man, trots det kör hon en pr-kampanj för sin make.

En lojal fru som inte nöjer sig med att stötta N i tysthet. En mamma som inte drar sig för att lämna sitt eget barn kvar hemma i Littauen medan hon själv reser till Sverige för att ta hand om sin man. I intervjuer kan man läsa "min man bjöd mig hit" N lillebror har kvar sin fru och barn hemma i Littauen. Så inte är det en kulturell fråga, Irina hade ingen inkomst att tala om, i Blomberg.

I förhör ser vi hur Irina tycker att lillebrodern till N tittar och gör sig till när det gäller tjejer, hon ifrågasätter varför när han har sin fru hemma. AB säger då på skoj att titta kan man göra och det man inte vet mår man inte dåligt av. Men när Irinas man står åtalad för mord på en ung kvinna säger hon ingenting. Ännu mindre tycks hon reflektera över hur hennes DNA kan finnas på Lisas underkläder ! Nej, då går man ut och säger högt i media att man äskar sin man.

Något är riktigt konstigt här !
2015-11-11, 09:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det där är inte sant.

Och jag ifrågasätter inte att han blir dömd, med den bevisning och förklaringsbörda han har. Däremot ifrågasätter jag hans skuld.

Hade du sagt tvärtom att du tvivlar på att han blir dömd men att du själv tror på att han är skyldig vore du begripligare.

Så vitt jag förstår finns inget av vikt alls som pekar ifrån nb som den skyldige men väldigt mycket som talar för, där vittnesmålet från brodern är det intressantaste och tillsammans med dna-bevisningen förödande.

Varför tror du att någon annan är skyldig? Vad gör nb till en så trovärdig person?

Med de uppgifter som vi hade i somras höll jag det väldigt öppet om hans skuld men när fup kom stod det klart för mig att mycket av informationen som fanns att tillgå i somras var mycket bristfällig och även felaktig.
2015-11-11, 09:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
På röret var ju smutsen avskavd där snöret antas ha varit virat. Borde inte spår av denna smuts ha funnits på snörbitarna man hittat om det varit dessa som använts för att hänga upp Lisa?
Damm? Hur mycket kräver du i teknisk bevisning?

... Eller rättare sagt: Hur fullständigt ointressant är detta i sammanhanget med all teknisk bevisning med DNA, hårstrån, skav och blod.
Senast redigerad av develi 2015-11-11 kl. 09:57.
2015-11-11, 09:58
Medlem
@Birkabo
Visst är det märkligt

Men på något sätt måste hon försvara sig inför svenska folket och sina landsmän

Det krävs mod att tala sanning och att våga se sin egen roll i allt som händer

NB:s fru var fasaden utåt och på något sätt har hon hämtat en vinst med sitt förhållande till NB - kanske pengar och försörjning till sitt barn, hon är kär...
Men allting har ett pris - och att försvara denna man blir dyrt för henne
2015-11-11, 10:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Hade du sagt tvärtom att du tvivlar på att han blir dömd men att du själv tror på att han är skyldig vore du begripligare.

Så vitt jag förstår finns inget av vikt alls som pekar ifrån nb som den skyldige men väldigt mycket som talar för, där vittnesmålet från brodern är det intressantaste och tillsammans med dna-bevisningen förödande.

Varför tror du att någon annan är skyldig? Vad gör nb till en så trovärdig person?

Med de uppgifter som vi hade i somras höll jag det väldigt öppet om hans skuld men när fup kom stod det klart för mig att mycket av informationen som fanns att tillgå i somras var mycket bristfällig och även felaktig.
Jag har inte sagt att jag tror att någon annan är skyldig, inte heller att NB är trovärdig.

Det råder ingen tvekan om att NB blir dömd i TR, och han kommer även att dömas i HR om han inte förklarar sig. Men förklaringen kan vara ett mycket skamfyllt brott som gör att han tvekar.
2015-11-11, 10:07
Avslutad
Vad finns det att diskutera här inne egentligen längre? Är han inte dömd?
2015-11-11, 10:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kriminalteknisk platsundersökning
Undersökningen har ägt rum 2015-06-13 mellan klockan 04:40 och 06:40.
Rättsläkare Lena Ström har kommit till platsen klockan 04:40.
På bild nr 5 och 6 ses (LH) liggande på rygg. Man kan på bilderna se att silvertejp har applicerats på ansiktet, över näsa och mun, upp till ögonen.
På bild nr 7 och 8 ser man att håret ligger mellan huden på halsen och snaran.

Obduktionsprotokoll
Det högra benet och foten beskrivs huden som fläckformat avskrapad och med "något" brunröd yta. Vidare beskrivs strimformade hudavskrapningar på baksidan av det högra
underbenet. Dessa skador anges ha uppkommit då kroppen har förflyttats från fyndplatsen.
Vidare beskrivs blåmärken/underhudsblödningar på utsidan av det högra knäet och högt upp på den
högra vaden.Under rubriken Det vänstra benet och foten beskrivs punktformade och fläckformade blodbesudlingar på den vänstra fotsulan.
Under rubriken Halsorganen, punkt 54 beskrivs ett tvärbrott på tungbenets vänstra stora horn, cirka
0,6 cm från dess spets. Inga blödningar har påvisats.
I utlåtandet under rubriken Påvisade skador nämns bland annat snörfåror i halsens hud och brott på
tungbenet.

I utredningsunderlaget redovisade/påvisade skador/fynd
Snörfåror/ intryckningar i huden i halsens hela omfång motsvarande två varv med knut av det
snöre/rep som påträffades vid undersökningen på fyndplatsen
• Fläckformade brunröda hudavskrapningar på halsen utan närmare beskrivning
• Tvärbrott på tungbenets vänstra stora horn utan blödning
• Liten blödning i anslutning till sköldbrosket
• Blåmärken/underhudsblödningar på det högra underbenet
• Hudavskrapningar på det högra benet( enligt rättsläkaren som var på fyndplatsen uppkomna i
samband med att kroppen har flyttats ur skåpet)
• Framskriden förruttnelse av kroppen
• Flugägg och fluglarver i den högra hörselgången, munnen och på halsen i anslutning till
snaran
Då är det alltså klarlagt att brottet på tungbenet inte gav blödning, men att det fanns en liten blödning från sköldbrosket. Det bör då ha varit det blod från Lisa som fanns på hennes kläder. Vilket tyder på att hon tejpades efter att hon dött och att syftet med tejpen var att hindra blodläckage, på mordplatsen och i fordon. Men det fanns också blod på hjälmens insida vilket antyder att hon dödades med hjälmen på. Dessutom, snaran var ovanpå hennes hår.

Dvs, hon ströps bakifrån och hängdes med handkraft eller när hon släpades i snaran.
2015-11-11, 10:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Hur kan man gå ut i media och säga att man älskar sin man efter detta ? Hur kan man via media hälsa till Lisas fam och säga sig förstå hur deras sorg och förlust måste kännas eftersom Irina också har barn?
Irina har sett bilder och blivit informerad om den tekniska bevisning som finns mot hennes man, trots det kör hon en pr-kampanj för sin make.

En lojal fru som inte nöjer sig med att stötta N i tysthet. En mamma som inte drar sig för att lämna sitt eget barn kvar hemma i Littauen medan hon själv reser till Sverige för att ta hand om sin man. I intervjuer kan man läsa "min man bjöd mig hit" N lillebror har kvar sin fru och barn hemma i Littauen. Så inte är det en kulturell fråga, Irina hade ingen inkomst att tala om, i Blomberg.

I förhör ser vi hur Irina tycker att lillebrodern till N tittar och gör sig till när det gäller tjejer, hon ifrågasätter varför när han har sin fru hemma. AB säger då på skoj att titta kan man göra och det man inte vet mår man inte dåligt av. Men när Irinas man står åtalad för mord på en ung kvinna säger hon ingenting. Ännu mindre tycks hon reflektera över hur hennes DNA kan finnas på Lisas underkläder ! Nej, då går man ut och säger högt i media att man äskar sin man.
Jag vet inte vad jag ska tillägga mer angående det fetade - för det säger allt. Ser man sammantaget så är det helskumt med hela högen. Misshandel av sin exfru, ingen kontakt alls med dottern, en fru som ställer frågan om han mördat flickan när han kommer hem skitig om benen?
En mamma som sitter och ylar febrilt borta i Litauen om hans oskuld - en fru som lämnat sin son för den här skitstöveln. De verkar visa upp alla tecken på hjärntvätt i mitt tycke.
Det kan nog röra sig om en grav personlighetsstörning som Åsgård är inne på - och tecken finns där (vilket IB hintar om i förhör likt brorsan) men de bortförklaras. Psykopatens förmåga att dupera, att väcka tvivel och sen dåligt samvete - och så börjar det om igen. Så blir det nog om man växlande blivit duperad under lång tid. Jag tror att han är sjukare än sjuk.
Senast redigerad av develi 2015-11-11 kl. 10:12.
2015-11-11, 10:11
Medlem
Theforeigners avatar
[quote=birkaboo|55350120]
Citat:
Ursprungligen postat av develi
[b]NB presenteras bilder på offret. IB svimmande av bilderna. )..

IB kanske vet att MB var hemma mellan kl 18 och 19:30, och tiden därefter finns det ju bevis, iom skype samtalet med hans mamma, för att han var hemma och sedan var dom och handla pizza där dom finns på övervakninsvideo.

Så anledningen till att IB fortsatt är lojal och älskar sin man, kan ju helt enkelt vara att hon vet att han är oskyldig.

Lägg till att NB i förhör den 15 Juni kunde ange hur Gustav Jönssaon's skjorta såg ut då han, tillsammans med sin dotter, lämnade godset kl ca 19, och vinkade till NB.

IB bekräftar att GJ lämnar godset och vinkar:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

FUP sidan 1488 + 1489
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-06-15 15:15

-Gör så att nu, berätta från början om hela den här historien med Gustav där

Vi, med hustrun gick ut…

-Mmm …

för att röka…

-Mmm ...

framför vårat hus så är det Arnes, våran arbetsgivares hus…

-Mmm …

och då kom fram en Audi 3, jag vet att det Gustavs bil

-Mmm

Äh, och då klev fram en kvinna och sen såg jag tydligt det var Gustav, dom gick in, det kanske gick fem minuter, inte ens det, dom kom tillbaka båda två och satte sig in i bilen, och dom passerade precis framför oss, det är kanske trettio meter, och då, hustrun var bredvid mig, jag sa jag måste gå och stoppa honom och berätta att jag, jag har gjort färdigt det, och då reste jag på mig och då gjorde jag ett par tre steg, trodde att han (ohörbart) då och han helt enkelt bara hälsade med han, hur kunde han inte se mig? Och det kan jag säga han hade en ljusblå skjorta, jag tror till och med, med en vit krage, och min hustru satt bredvid och det var före åtta, och jag tror att efter det här vi direkt åkte till Källbymacken

- Så Gustav kommer med en kvinna och sen efter fem minuter så åker dom igen, stämmer det?

Ja, jag kan inte säga exakt det kanske om tre, efter tre minuter, och då jag satt ute och rökte jag kunde inte sitta länge, det kanske va upp till fem minuter

-Mmm

Och min hustru också såg det… (harkling) (ohörbart…) (tyst 56 sekunder)
har ni pratat med Arne Jansson, han har vart alltid hemma

-Vi har pratat med ganska mycket folk

Och det, och det är ingen som har bekräftat att min bil va hemma, han ser väldigt tydligt det

-Mmm, i nuläget så nej, men det är ju inte, det här är ju inte klart ännu men det jag kan säga i nuläget är att Gustav bekräftar inte din historia, din bror och din fru bekräftar inte din historia

Ja, men hon, hon stod ju och såg tillsammans med mig hur Gustav var där, ja men fråga henne ytterligare en gång till, vi satt ju tillsammans ute, och jag sa ju till henne att jag, jag måste ber, för berätta att arbetet är klart…

- Mmm …

IRINA BEKRÄFTAR NBs FÖRKLARING DEN den 20 Juni!

FUP sidan 1288
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-06-20 16:00

-Mmm, mmm, ja eh, innan ni åkte iväg till handlarn i Källby, eh vad gjorde ni då?

Jag varit i köket, och tog hand om tvätten och sedan jag gick till datorn och kollade hur det varit där sen gick jag ut och när jag satt där och rökte då sa jag att man inte blir mätt på pannkakor, att vi inte har mat hemma, då var hans förslag att åka till Källby

- Mmm, hur länge hade Nerijus varit hemma då?

Jag kan inte säga säkert

- Jag tror säkert att du kan det ( suckar…)

jag är helt säker på att när han redan kommit hem varit hemma och från Arne Jönssons ställe åkte hans son Gustav i hans vita bil och han såg, och innan det här händelsen väldigt snabbt innan varit nere hos Herman

(Therforeigner note: synonym för Herman/Herremann = "förnäm man" så tolken har menat godsägaren Arne Jönsson)

Dt borde ha grävts mycket mer i exakt när Gustav Jönsson lämnade godset så att man kunnat präcisera exact när NB faktiskt var vid sitt hus och såg GJ och dotteren VJ lämna godset.

Polisen anger att GJ befann sig vid cafeet kl 18:46

FUP 1314
VITTNESUPPGIFTER FRÅN GUSTAV
Gustav Jönssson uppger att han passerar ladan vid 19-tiden. Vi har kunnat räkna tillbaka
tiden utifrån ett telefonsamtal, och vet därför att klockan var ca 18:46 (+-5 min.)
Gustav iakttog då en grå hantverkarbil utanför ladan, vid de stora portarna som ligger
mittemot Cafét. Han säger att det inte är uteslutet att det var er bil.
Gustav åkte sedan upp mot Arne Jönssons hus. Han mötte sin bror Henrik Jönsson i allén
upp mot huset. De stannade och pratade med varandra i ca 5 minuter. Gustav åkte
sedan hem till Arne Jönsson.

Om man läser förhören med dom som befann sig på godset den 7 Juni på kvällen så är uppgifterna angående när Gustav J var där otroligt olika från att han var där 20 minuter till 2 timmar och vissa minns inte ens om han var där.
NB säger att GJ ankom i sin vita Audi A3 till godset gik in och kom ut efter ca 5 minuter och åkte därefter mot sin Gum stuga tillsammans med sin dotter.
2015-11-11, 10:13
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har inte sagt att jag tror att någon annan är skyldig, inte heller att NB är trovärdig.

Det råder ingen tvekan om att NB blir dömd i TR, och han kommer även att dömas i HR om han inte förklarar sig. Men förklaringen kan vara ett mycket skamfyllt brott som gör att han tvekar.

Står ju att du ifrågasätter hans skuld. Har han ingen skuld har någon annan det enär inget tyder på att lisa tog daga av sig själv.
Eller anser du att lisa begick självmord?
2015-11-11, 10:16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Damm? Hur mycket kräver du i teknisk bevisning?

... Eller rättare sagt: Hur fullständigt ointressant är detta i sammanhanget med all teknisk bevisning med DNA, hårstrån, skav och blod.
Men vakna! Fanns det aldrig någon damm på snöret så kan det inte ha orsakat märket på röret. Och om märket på röret är fejkat så är naturligtvis allt fejkat: DNA och blod och det långa hårstrå som finns, som det tycks, applicerat på väggen.

Om jag var nämndeman vore det min plikt att undersöka alla möjliga tvivel på den åtalades skuld. Men om polis/militär med hjälp av tillgänglig expertis fejkar en hängningsplats så finns inte en domare i detta land som skulle tvivla på arrangemangets äkthet. Men jag är varken nämndeman eller domare.

Många på Flashback använder just den härskarteknik som "staten i staten" skulle använda för att trycka mer alla tvivel beträffande olagliga arrangemang, vare sig det gäller att förneka fejk eller att förneka hemliga operationer i allmänhet.
Senast redigerad av iesho 2015-11-11 kl. 10:19.
2015-11-11, 10:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Så anledningen till att IB fortsatt är lojal och älskar sin man, kan ju helt enkelt vara att hon vet att han är oskyldig.
Ja, det passar väl din teori i dina 2 km långa blogginlägg?
Hon kan lika gärna vara grundlurad av fanstyget - och hon har redan berättat i förhör att han bett dem vara hemma från kl 18 samt att inte berätta om tvätten.
Han har bett dem ljuga med andra ord.

Att sen en fru frågar om han mördat flickan säger allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in