Citat:
Ursprungligen postat av
GoogleSEO
Du har skrivit om flak, mycket möjligt. har du tänkt inutu boxen och lite högre typ takbox?
Visst hade han kunnat köra fram sin släpkärra (nycklarna till ”hangaren” såg han på ett tidigt stadium till att stoppa på sig), men snarare letade han då efter en skarp kniv (som han sedan tog från köket). – Med vetskap om hur oförsiktig han varit inne i slaktrummet borde man kunnat räkna med lite spår också i hans bil, men han kan ha emballerat kroppen med hjälp av ett par gamla blå plastsäckar och sedan virat ytterligare plast kring dessa; det bör ha klarat DNA- och fiberbiten. – Släpspåren inne i boden kan hörröra från ett emballage som först lyfts upp och sedan lagts ned t.v. om ingången/klädskåpet så att GM fått plats att förbereda klädskåpet (s. 845), innan han släpat fram kroppen. - Det tydliga intrycket av en GM som agerar hastigt och lustigt (och hafsigt) talar egentligen emot sådant som släp, takbox, hjullastare... Det enda som då återstår är att han tjuvkopplat en bil, men mot detta talar flera vittnesiakttagelser.
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Har svårt att förstå de grå påsarna på passagerarsätet i bilen och undrar vad brodern säger om dem. varför bara på ena sidan etc.
Den grå plastpåsen på passagerarsidan var ursprungligen något som IB sagt till om. Enligt AB var påsarna tänka att skydda sätena från smuts och damm, och när de var lediga brukade påsarna dras av. – Eftersom bara förarpåsen dragits av har NB förmodligen irriterats mer än vanligt av plasten – på samma sätt som han under veckan kedjerökt och i övrigt betett sig annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Blodspår på jackan synpunkter?
kan jackan ha åkt av och satts på igen med armarna på något sätt innanför, vilket lett nero till att nero omhuldade och höll sitt byte under tiden det virades in på andra vis? hans avsättningar runt omkring jackan kommer nog från småsår som inte är på händerna men avsätts på jackan. Bitvis bär han nog plasthandskar som går sönder under hanteringen. Det är nog viktigt att tänka på att det egentligen är en person som kämpar för sitt liv och en annan som antagligen är i extas vilket inte bådar för någon större precision oavsett vilka knopar och tekniker som används. Men röret är väldigt nära väggen och detta kräver nästan inbundna händer ganska tight packeterade då nero antagligen inte uppskattar störningar i processen.
Betr. jackan ser det ut som att en låsning av armarna varit hans första mål, innan hon släpats in i slaktrummet.
Att döma av vad den allt mer skärrade AB sagt i förhör, verkar NB ha varit helt okunnig om DNA:
Citat:
Ursprungligen postat av s. 1184
Sen har vart en, även en dag han pratade med mig, eller rättare sagt alla tre pratade vi, eh han ställde sån fråga på väldigt konstigt sätt, och då säger han om jag till exempel tar och rör vid dina kläder, din klädsplagg, vems dna hamnar där, och jag och I vi hörde detta, men vi svarade inget, och då så att säga, dom där byxorna när de tvättades, det sas att det var klockan 8, jag alltid trodde att det var klockan 5, för att om hon säger att det är klockan 8, då tror jag på henne för att det är hon som tvättade inte jag, och sen mer jag vet inte.
Det skulle t.o.m. kunna vara så att AB:s uppgifter betr. tvättid stämmer (han har också haft flera hållpunkter till stöd för sin uppfattning, medan IB:s tidsuppgift mer haft att göra med tiden NB kom hem). Detta skulle kunna innebära att NB inför brottet sysslat med något som medfört damm/jord, alt. blivit så uppjagad att han tvingats använda ladan som nödtoalett.
NB kan ha trott att om han bytte kläder inför brottet han då inte skulle kunna överföra något DNA... – Personlighetsstörningar kan yttra sig på många sätt, och är de kombinerade med okunskap och lågt IQ så kan man i princip förvänta sig det mesta.
För vad skulle annars kunna förklara att han underlåtit att undanröja allt som kan sägas höra till brottet: sperman, alla DNA-besudlade snören mm? Blodet (om han sett det) har han förmodligen inte trott innehöll något DNA. - Plasthandskar? - Glöm det!
En annan intressant ”omständighet” är NB:s senkomna förklaring till vittnesiakttagelserna betr. att han under söndagen setts i sin bil såväl 10.00 – 10.30 som 19.30 – 19.45. Hans förklaring här, är att han då åkt till Martorp för att tanka diesel (s. 1654f). – Detta har han dessförinnan förmodligen hållit inne med pga sin vetskap om joggerskans färdväg.