Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
FUP 344:
Ann-Sofi berättade att Gerd haft 2 st litauer, män, som hjälpt henne att måla huset och kitta fönster mm under tiden 1-11 juni 2015. Hon sa att de från början var två stycken men de sista dagarna hade hon bara sett en av männen.
En man som bara försvinner efter ett mord i trakten behöver inte vara inblandad men han borde vara identifierad och hörd. Om polisutredningen var komplett och allsidig.
Att också Gerd hade litauisk arbetskraft och att den ene av dem inte varit där dom sista dgr behöver inte betyda ngt "skumt" - han kan varit ute på andra jobb
Jag blir förundrad över den dubbelmoral och brist på eget ansvar som råder i vårt land idag
Här plockar "Svensson" in arbetskraft från när och fjärran utan att egentligen ha den blekaste aning om vilka människor dom anställer...?
Arne på Blombergs är ett klockrent exempel på detta och jag tycker att han har ett moraliskt ansvar för det fruktansvärda som hände när en ung kvinna mördas av en av hans anställda
Samtidigt sitter folk vid kaffeborden och beklagar sig över att de unga varken har jobb eller kan flytta hemifrån idag - och det är våra politikers fel?
Den girighet och egoism som har tagit överhand får konsekvenser till slut - denna gång dog en ung kvinna
Om NB döms skyldig kommer en rättspsykiatrisk undersökning göras
och jag funderar över hur är det möjligt att överhuvudtaget komma på tanken att föra bort en okänd ung vacker kvinna, mörda och hänga upp henne i taket för att sedan stuva in den döda kroppen i ett litet klädskåp?
Och NB åkte därefter hem till frun sa åt henne att tvätta upp hans kläder för att sedan börja fundera på vad dom skulle äta till kvällsmat?
GM hade varit ute kvällen innan Lisa mördades och försökt få in den kvinnliga joggaren i sin bil - hon blev rädd och sprang iväg
Då fick han upp vittringen på den härliga känsla som infinner sig hos somliga när dom ser att andra människor blir rädda
Frun och lillebror hade han redan i sin makt och det krävdes mera utmaningar
Jag tror att NB tillhör den skara av män som hatar kvinnor
Han vet vad han har gjort och han anser att han hade rätt att göra så - men tyvärr blev han upptäckt
Han kommer aldrig att erkänna brottet och han tycker fruktansvärt synd om sig själv för att han sitter där han sitter. Missförstådd
En psykopat? Nja, jag tror inte det
Kvinnomisshandlare? Ja det tror jag
En kvinno- och barnmisshandlare som har gått över gränsen och gett sig på en för honom okänd ung kvinna
Och jag är övertygad om att han som barn vuxit upp med våld.
Våld finns också i ordentliga hem, även hem som tar emot fosterbarn
Att ta emot fosterbarn är inget kvitto på att man är en god människa eller att vara 10 barnsförälder är inget kvitto på att man är expert på barn
Dessa brott är mycket ovanliga - men hur vet vi det?
Om inte Lisas pappa varit snabbt på plats då hade man kanske aldrig funnit Lisa och då hade vi aldrig fått veta vad som hänt