• 1
  • 2
2015-11-10, 22:37
Medlem
Denna tråd vänder sig till personer som inte ger pengar till biståndsorganisationer. Jag är väl medveten om att det finns många organisationer som är illa skötta - men det finns minst lika många bra. Ni som inte ger pengar till seriösa biståndsorganisationer - varför gör ni inte det?
Citera
2015-11-10, 22:39
Medlem
Våran svenska stat ger gom pengar när dom kommer hit...
Citera
2015-11-10, 22:42
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKYNIIS
Våran svenska stat ger gom pengar när dom kommer hit...

Jag trodde att ni Sverigedemokrater (ursäkta mina fördomar) tyckte att det var viktigt att hjälpa på plats men det kanske bara handlar om flygbladsutdelning och fotografering?
Citera
2015-11-10, 22:45
Medlem
Min skatt skulle gå dit, men regeringen använde dessa på annat sätt. Känner inte för att hjälpa misstaget som vår regering gjort.

Att blint förlita på att befolkningen ska öppna plånboken när dom klantar sig är idiotiskt. Och det borde dom stå till svars för. Så rikta frågan i den riktningen istället.
Citera
2015-11-10, 22:54
Medlem
Enydrions avatar
Om jag skulle ge pengar till sådana, så skulle ju jordens överbefolkning påskyndas, jag vill inte främja mänsklighetens snara undergång till skillnad från många andra...
Citera
2015-11-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Jag trodde att ni Sverigedemokrater (ursäkta mina fördomar) tyckte att det var viktigt att hjälpa på plats men det kanske bara handlar om flygbladsutdelning och fotografering?

Varför skall svenska folket betala flera ggr om? Biståndet från Sverige är i i paritet med andra länder otroligt stort.. men nu använder regeringen dessa pengar på annat... skyll inte SD för det...
Citera
2015-11-10, 23:23
Medlem
Mack-Bolans avatar
Glöm det!
Jag skänker inte en spänn oavsett ändamål.
Ringer det någon ber jag dem fara åt helvete.
Står det någon med bössa hånflinar jag åt dem.
Citera
2015-11-11, 00:10
Medlem
För 70 år sedan så gav väst mat bistånd till Mali's 4 miljoner invånare för att undvika svält.
2012 är befolkningen 14 miljoner och 5 miljoner riskerar svält.

Jag upplever att det blir inte bättre med bistånd till länder.

http://www.wsj.com/articles/SB123758895999200083
Citera
2015-11-11, 06:22
Medlem
Man gör son del genom skatten sen tror jag gemene man känner att det är lite jobbigt med miljonlån och att ge bort pengar.
Citera
2015-11-11, 06:45
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xevanger
Denna tråd vänder sig till personer som inte ger pengar till biståndsorganisationer. Jag är väl medveten om att det finns många organisationer som är illa skötta - men det finns minst lika många bra. Ni som inte ger pengar till seriösa biståndsorganisationer - varför gör ni inte det?
Jag känner inte till några bra organisationer och även om jag gjorde det så blev det 0:-. När jag ser hur politikerna slösar och skänker bort våra skattepengar så känner jag ingen empati.
Citera
2015-11-11, 06:57
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xevanger
det finns minst lika många bra.

Har du exempel på bra?

Jag gav upp när Bengt Westerberg hade miljonlön från röda korset, och snubben innan han hade en jagga som tjänstebil? Räkna på hur många kärringar som donerar 150kr av pensionen det går åt enbart för att betala jaggan varje månad

Där jag bor har vi NKF, National Kidney Foundation, vars boss installerade en vattenkran av guld på sin privata toa på kontoret, allt betalat med donationer

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...s-charity.html
Citera
2015-11-11, 07:01
Medlem
Torsuss avatar
Mitt svar är enkelt: Jag har inte råd! Jag kämpar som ett svin för att få min och min familjs ekonomi att gå runt.

Så sorry alla främlingar: jag måste tänka på min egen familj i första hand. Så enkelt är det !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in