2015-11-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Är inte hittade biologiska spår viktigare än uteblivna hittade biologiska spår? Kanske jag har fel men jag tror det i alla fall. Spekulerande är ingenting som du ägnar dig åt om jag har fattat dig rätt?

Om de biologiska spåren är ologiska och avhuggna och polisen inte analyserar någonting i en 2000 sidors fup - så ja det är oroande och finns anledning att befara något oegentligt.

I vilket fall räcker det inte med sporadiska biologiska spår - och inget annat bevis - för att döma något för ett mord/dråp. Särskilt inte 2015 när man vet att det är möjligt att plantera biologiska spår.
2015-11-10, 19:02
Medlem
Över 100.000 inlägg och ingen INGEN har förklarat hur Lisa har kunnat befinna sig i ladan och hanterats där som åklagarens påstår utan att det lämnat besudlingar. Det borde ha varit omfattande besudlingar som en hund hade markerat med en gång.

Lisa har inte befunnit sig i ladan söndag kväll - hur mycket ni än kränker litauer.
Senast redigerad av nopomil 2015-11-10 kl. 19:20.
2015-11-10, 19:02
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Om de biologiska spåren är ologiska och avhuggna och polisen inte analyserar någonting i en 2000 sidors fup - så ja det är oroande och finns anledning att befara något oegentligt.

I vilket fall räcker det inte med sporadiska biologiska spår - och inget annat bevis - för att döma något för ett mord/dråp. Särskilt inte 2015 när man vet att det är möjligt att plantera biologiska spår.

Du får nog vackert finna dig i att NB kommer att bli fälld.
2015-11-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du får nog vackert finna dig i att NB kommer att bli fälld.

Då har vi en rättsskandal.
2015-11-10, 19:04
Medlem
katws avatar
Citat:

Då får du väl se det som din livsuppgift att ge stackars NB upprättelse.
Tipsa Janne Josefsson eller nåt.
Senast redigerad av katw 2015-11-10 kl. 19:06.
2015-11-10, 19:05
Medlem
madtops avatar
Citat:

Absolut inte. Vi kommer att få både en välskriven och rättvis dom.
2015-11-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
TRASMATTORNA SOM FÖRSVANN FRÅN FYNDPLATSEN !!!

Kom Lisa's kropp till boden EFTER tirsdag den 9 Juni ???

CB beskriver hur det såg ut i boden då han på tisdagen den 9 Juni tittade inn i boden.
han säger att det låg trasmattor framför klädskåpen där Lisa hittades på fredagen den 12 Juni.

Men på dom foton jag sett inne från boden finns inga trasmattor framför klädskåpen !!!

Det finns därimot släpspår framför klädskåpen på bilderna.

DVS att mellan den 9 och 12 Juni måste någon varit inne i boden och gjort något som fick trasmattorna att försvinna från sin plats !!!
var det att Lisa släpades över golvet?, jag tror det !

Så detta skulle ju avgjort kunna betyda att Lisa's kropp inte fanns i boden den 9 Juni !

FUP 458
Förhör med Berggren, Christoffer; 2015-06-14 13:30

"Christoffer fortsätter att beskriva: Jag minns att det fanns trasmattor på golvet framför skåpen."

Här är bild inne från boden, inga trasmattor att se!:

https://www.anony.ws/i/2015/11/02/Acr6702750308352-60951.jpg

Jag minns också att en av teknikerna (tror jag det var) hittade ett friskt löv på eller vid Lisa's kropp då hon hittades i klädskåpet, vilket styrker teorien om att Lisa inte placerades i Boden på Söndagen den 7 Juni, utan i de allra närmaste dagarna till Fredagen den 12 Juni då hon hittades, jag skulle tro Onsdag, Torsdag eller Fredag.

Någon som har detaljerad info (länk? text? namn på den om hittade det) om det friska lövet som hittades på eller vid Lisa's kropp?

Och var finns trasmattorna nu ???

Mycket mycket intressant! Tack för detta!

Det kan förklara frånvaron av intresse från polisen sida för en analys av spåren på golvet i fupen.
2015-11-10, 19:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jodå, titta här: http://sv.tinypic.com/r/24ooe83/9
Den blå tråden är virad 2½ varv runt det svarta röret, och jag skär från höger till vänster via den gula linjen, genom snöret i punkt C, B och A. I punkt C och B skär jag av helt och hållet, i C nästan helt. Snöret mellan B och C blir 13 cm långt, en omkrets, och snöret från B till A blir skadat i punkt A 13 cm från änden.
You could be on something there...

Men om GM har skurit av snöret som du ritar så måste det rimligen bli ett skärmärke i plast-röret, såvida han inte har en otroligt skarp kniv. Ett nylonrep av den där typen kräver en del karvande IMO.
Jag har inte FUP här så jag kan tyvärr inte kolla fotona själv nu.

Sedan är ju frågan varför han skulle skära vid röret öht om snöret ligger ett par varv runt röret som du ritat. Det lättaste förefaller tveklöst vara att skära den lastade vertikala delen i ett enda snabbt snitt.
2015-11-10, 19:13
Medlem
skotten324s avatar
Hårstrået vid röret - har någon sett en längdangivelse på det? Verkar konstigt att det smetar fast på väggen!

På TV igår, i programmet om seriemördare, använde mördaren sin fru och ibland även ett litet barn som " trygghetsfaktor" för offret när han plockade upp dem! IB + NB ?
2015-11-10, 19:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
You could be on something there...

Men om GM har skurit av snöret som du ritar så måste det rimligen bli ett skärmärke i plast-röret, såvida han inte har en otroligt skarp kniv. Ett nylonrep av den där typen kräver en del karvande IMO.
Jag har inte FUP här så jag kan tyvärr inte kolla fotona själv nu.

Sedan är ju frågan varför han skulle skära vid röret öht om snöret ligger ett par varv runt röret som du ritat. Det lättaste förefaller tveklöst vara att skära den lastade vertikala delen i ett enda snabbt snitt.
Det hade han nog redan gjort, men han ville få bort snöret också. Det finns ett flertal horisontella skåror.
2015-11-10, 19:15
Medlem
Skurtrasans avatar
IBs DNA på trosan, ingen annanstans, håll med om att det är besynnerligt.
Låt säga att NB varit och fingrat i IBs nedre regioner strax innan, men då borde IBs DNA finnas på fler ställen än på LHs trosor.
NB ( om han är gm) bör ha kontaminerat både bilhandtag, bilratt, LHs jacka, LHs jeans, LHs hjälm m.m.
2015-11-10, 19:20
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det hade han nog redan gjort, men han ville få bort snöret också. Det finns ett flertal horisontella skåror.
Hittade bilden i FUP nu, s.662. Jag vill hävda att det du säger är skåror är del av slangens struktur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in