2015-11-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ingen oberoende analys har gjorts utav spåren efter moppen.
SH är ett vittne - inget annat. Bra att du förstår det.

SH är pappa till Lisa, en anhörig som sökte sin dotter, inget annat. Som du säkert lärt dig vid det här laget kan anhöriga höras men inte vittna under ed. Bra om du förstår det.
2015-11-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Ser det ut som det legat trasmattor på golvet?
Hur har NB DNA i form av blod hamnat på insidan av LH jeans t.ex?

Så vitt jag kunnat se är inte släpspåren undersökta och än mindre analyserade.

Fortfarande efter över 8000 sidor kan du inte skilja utsida från insida.
Har du info om Lisas skärp?
Glömde "dom" plantera spår där?
Senast redigerad av nopomil 2015-11-10 kl. 18:54.
2015-11-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Håller på att gå igenom Nerijus på nätet en sista gång ser på
youtube kommentaren till
https://www.youtube.com/watch?v=Fn-XqFDvWuw
didesnes nesamones nemaciau

Någon som är bra på litauiska som kan kommentera den och exakt vad som menas? Satir, ironi eller annat ? eller vad menar han egentligen?
Han skriver "har aldrig sett sämre skit ", inte bokstavligt, men det är vad han menar.. Inte jätte intressant.
2015-11-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, ett antagande är att varken du eller NB vet hur det var knutet. Han skar bara tills allt lossnade.
Tro det den som vill...
Men det förklarar inte ditt föreslagna resultat.
2015-11-10, 18:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vet man huruvida förarsätets plastsäck satt kvar på sätet söndag kväll? Minns ingenting om detta i förhör.

Kan ju annars ha varit den säcken som Lisas kropp haft runt sig på färden till Martorp.
Det enda som sägs ang. detta är AB:s utsaga att plastsäckarna bara byttes ut om de gick sönder (s. 1199).

En reflektion är att förarsätets plastsäck ratats (gått sönder eller använts) och att den den säck som nu låg på passagerarsätet var ny och skulle dras på - vilket inte hanns med före bärgningen av bilen. - Ett annat förslag är att NB bara dragit av sin plastsäck och lagt den på sätet bredvid sig. - Det ser ut som att någon suttit på passagerarplatsen med plastpåsen bakom ryggen.
2015-11-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Vad gör tekniker där IDAG??? Borde ju va nedlagt vid detta laget kan jag tycka?

Du svarar på en postning från 8 juni, det finns inga tekniker där idag, case closed.
2015-11-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Alla avfärdar plantering.

Men är det då så omöjligt att någon välmenande person inom polisen planterat DNA, eftersom man ju ändå var 100 % säker på vem som gjort detta hemska dåd och därför ville vara säker på att kunna döma litauerna? Om bevisningen inte räckte skulle det ju vara väldigt jobbigt.
På så sätt skulle IBs DNA kunna finnas på LH trosor, jag ser ingen annan rimlig förklaring, om nu inte IB begått brottet förstås.

Intressant teori. Tror dock att det är personer i gm:s närhet som gjort detta.
De avhuggna och ologiska DNA-spåren vittnar om att de är planterade. Just att det inte finns något annat alls som "binder" mgm gör att det finns anledning att specialstudera dessa avhuggna/ologiska spår.
Polisens totala frånvaro analys till händelseförloppet gör att det finns ytterligare anledning att befara att något oegentligt har hänt. Den lokala polisen är otroligt lättmanipulerade.
Senast redigerad av nopomil 2015-11-10 kl. 19:10.
2015-11-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Men med den väsentliga bristen att det inte finns någon som helst anledning för NB att då inte redogöra för omständigheterna då han påträffade henne. Det finns egentligen bara två plausibla alternativ i detta fall, tack vare den rådande DNA-bevisningen, antingen har han begått brottet själv eller så skyddar han någon som är värd att ta ett livstidsstraff för. Inget annat är egentligen ett rimligt scenario.

Detta är ett typiskt spekulerade. Det finns inte ens en dödstidpunkt, inte en analys av uteblivna biologiska spår och av fynden och du påstår det du gör?
Oroväckande.
2015-11-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
... Jag tror att gärningsmannen har kommit bakifrån med snaran.
Det finns ett otal möjligheter, men ett är säkert - förslagenhet, överrumpling och snabbhet är utmärkande. Ingen människa i Lisas belägenhet kan föreställa sig vad man just är utsatt för, man ställs inför ödesdigra och orimliga val. Paradoxala handlingar kan bli följden.
2015-11-10, 18:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Tro det den som vill...
Men det förklarar inte ditt föreslagna resultat.
Jodå, titta här: http://sv.tinypic.com/r/24ooe83/9
Den blå tråden är virad 2½ varv runt det svarta röret, och jag skär från höger till vänster via den gula linjen, genom snöret i punkt C, B och A. I punkt C och B skär jag av helt och hållet, i C nästan helt. Snöret mellan B och C blir 13 cm långt, en omkrets, och snöret från B till A blir skadat i punkt A 13 cm från änden.
2015-11-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Det är väldigt konstigt att det inte finns DNA från gärningsmannen under Lisas naglar!
Kolla på Lisas handskar dem är väldigt klumpiga.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6291506
Hon måste tagit av dem när hon skickade sms och när hon ringde upp pappan för tuchscreenen aktiveras inte med handskar. Jag tror att gärningsmannen har kommit bakifrån med snaran.

Vet du att det är en snara?

Jag anser att det är sannolikt att snöret har bibringats Lisa efter hon avlidit och att Lisa har strypts - inte med händer utan med armgrepp. Förklarar tungbenet. Inte många klarar att utföra ett armgrepp.
Berkowicz valde också att endast påstå att händer kan strypa. Det är fel.
2015-11-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Detta är ett typiskt spekulerade. Det finns inte ens en dödstidpunkt, inte en analys av uteblivna biologiska spår och av fynden och du påstår det du gör?
Oroväckande.
Är inte hittade biologiska spår viktigare än uteblivna hittade biologiska spår? Kanske jag har fel men jag tror det i alla fall. Spekulerande är ingenting som du ägnar dig åt om jag har fattat dig rätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in