2015-11-10, 17:07
Medlem
presidentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw
Det är något märkligt självhat, som om vänstern på något sätt skäms över att vara vita. Dom accepterar att Afrika är "svart" ett Mellanöstern som är "brunt" ett Asien som "gult" men ett område med "vita" ska inte få existera.

Vet ingen som igentligen har problem med att det ser ut så i världen, folk har alltid blandat sig i viss mån ändå. Tror väldigt få, förutom ärkenazister, hardcorejudarna och extremislamisterna tycker det är jobbigt med en viss % multetnicitet.

Mångkulturisterna på vänsterkanten verkar dock inte ge sig förens det enbart finns en homogen kultur runt hela världen. Det MP, V och S sysslar med nu ter sig mer och mer som ett projekt där alla som inte tänker rätt ska avrättas. Det känns igen från historien men acceptansen den filosofin har idag är mer skrämmande än både nazismen och islamismen tillsammans. Dessa personer bryr sig verkligen inte om något, siste levande som står på likhögen vinner helt enkelt.

Personligen kan jag inte tänka mig en tråkigare värld där alla delar samma kultur, vilket är kontentan av att blanda kulturer. Vitt och svart blir grått. Det vet vilken konstnär som helst om.
Blir inte världen en annorlunda utan ett enda flyktingmottagande land? Tänk noga nu....
Citera
2015-11-10, 17:11
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av presidenta
Blir inte världen en annorlunda utan ett enda flyktingmottagande land? Tänk noga nu....
Vem har påstått att inget land ska ta emot flyktingar eller ta emot arbetskraftinvandring?
Citera
2015-11-10, 17:15
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Svensk kultur har något att lära av islamsk kultur: att ta hand om sina gamla. Många gamla känner sig övergivna av sina barn och barnbarn för att de bara träffas 1 gång om året. Det är en av anledningarna till att man inte ger till sina barn och barnbarn.

Anledning 2 är att man inser att barnen och barnbarnen överkonsumerar och till ingen stor nytta: de är inga stor filosofer eller viktiga personer. Bara överbetalda hantverkare typ. Så de har redan pengar och förtjänar inte mer; medan flyktingarna förtjänar pengar och har inte mer.

Anledning 3 är att det geopolitiskt stabiliserar hela världen att Sverige är snälla mot flyktingar; det är ett ljus som brinner i mörkret. SD vill släcka det ljuset. Och därmed öka oroligheterna i mellanöstern.

Det är en normativ uppfattning du för fram. Jag håller mig till den deskriptiva och konstaterar att gamla människor generellt står sina barn och andra släktingar närmast samt att du skapar ljugtrådar. Varför skulle importerade parasiter ha förtjänat det som svenskar arbetat ihop och ackumulerat under många generationer förövrigt? Endast kommunister resonerar så. Vi är en produkt av våra förfäder och deras gener vilket ger oss arvsrätt. Muhammed och Ahmed får hålla tillgodo med sina ärvda kameler och getter i sandnegerland.
Citera
2015-11-10, 17:15
Medlem
presidentas avatar
Citat:
Vem har påstått att inget land ska ta emot flyktingar eller ta emot arbetskraftinvandring?
Sverige är det enda landet med tak över huvudet som ingen använder (tomma idrottsanläggningar osv). Alla andra länder har inte sådant.

Så försök igen: hur kommer internationella relationer och migrationsströmmar se ut när det inte finns en enda "humanitär stormakt" i världen?

Och även om andra länder skulle ha tomma bostäder som skulle kunna ges bort:
A) vissa länder bör behållas homogena (såsom Norge),
B) de allra flesta länder är redan överfulla med invandrare såsom Grekland och Italien är.

Det är väl rimligtvis Sverige som rikaste land som ska ge bort sina tomma bostäder på tillfälliga bidrag till mat och hygien.

Att vi ärvt rikedomar från forna tider är en sämre anledning än att rika populationer bör behållas rika eftersom de är lugnare är fattiga populationer och därmed "världens hjärna" dvs där nya idéer föds. Alla geniala idéer har alltid kommit från relativt rika och ostressade människor i historien. Att ha en stor rik ostressad population är i vetenskapens/civilisationens intresse.

Inte någon "vi förtjänar det för att våra förfäder jobbade hårt" som vi vi var de enda vars förfäder jobbat hårt.
Senast redigerad av presidenta 2015-11-10 kl. 17:19.
Citera
2015-11-10, 17:17
Medlem
presidentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det är en normativ uppfattning du för fram. Jag håller mig till den deskriptiva och konstaterar att gamla människor generellt står sina barn och andra släktingar närmast samt att du skapar ljugtrådar. Varför skulle importerade parasiter ha förtjänat det som svenskar arbetat ihop och ackumulerat under många generationer förövrigt? Endast kommunister resonerar så. Vi är en produkt av våra förfäder och deras gener vilket ger oss arvsrätt. Muhammed och Ahmed får hålla tillgodo med sina ärvda kameler och getter i sandnegerland.
Det enda du sa är "att vi arbetat hårt" - men vi har också haft tur i.om. att uppfinnare (såsom Alfred Nobel) föddes här (istället för i Norge), och att vi geografiskt ligger på en plats skonad från krig. Vi har haft mycket tur. Du kan hitta andra nationer där befolkningen "jobbat hårt", och med ditt resonemang ska man ju ge från de rika som "jobbat hårt" till de fattiga (t.ex. polackerna) som "jobbat hårt också".

Geografi och annan tur har gjort Sverige rikt idag, likaså har beslutsmakare som du aldrig träffat och som antagligen skulle ogilla din ignorans/outbildning.
Senast redigerad av presidenta 2015-11-10 kl. 17:20.
Citera
2015-11-10, 17:21
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Sverige är det enda landet med tak över huvudet som ingen använder (tomma idrottsanläggningar osv). Alla andra länder har inte sådant.

Så försök igen: hur kommer internationella relationer och migrationsströmmar se ut när det inte finns en enda "humanitär stormakt" i världen?

Och även om andra länder skulle ha tomma bostäder som skulle kunna ges bort:
A) vissa länder bör behållas homogena (såsom Norge),
B) de allra flesta länder är redan överfulla med invandrare såsom Grekland och Italien är.

Det är väl rimligtvis Sverige som rikaste land som ska ge bort sina tomma bostäder på tillfälliga bidrag till mat och hygien.
Visserligen förstår jag ironilogiken ur trollvinkeln men föreslår ändå att du slutar tala i retoriska gåtor och rätar ut konspirationen du har i åtanke istället

Sverige är inte rikare än något annat land på jorden, det där är bara något knäppa kommunister fått för sig.
Citera
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Sommarstugorna kan hamna i fokus under 2016 om ingen annan snilleblixt dyker upp. Men så fort många flyktingar fått tillgång till pensionsystemet och det sociala bidragsystemet så kommer de resa hem till sina hus, lägenheter och jobb igen. I dont blame them, politikerna gav dom erbjudandet och det är klart att alla som kan nappar på det.

Sverige är redigt vidrigt i det avseendet, Mp, V och S och alliansen med för den delen har satt i system att urholka statsfinanserna som 100 års hårt arbete byggt upp. Väldigt svårt att hitta en legitim orsak till att dessa partier hatar folket såpass mycket, även tidiga invandrargenerationer blir liksom svenskarna idag rånade på pengar och framtid. I vänsterleden är det iofs kutymt med att alla kan offras i kampen mot den evigt diffusa fienden.

Om det fetade händer så kommer det bli ramaskri. Det är förfan vår enda tillflyktsort som har dessa och börjar man ta ifrån oss denna ynnest så tror jag det blir ett rejält bakslag.
Citera
Medlem
Citat:
Svensk kultur har något att lära av islamsk kultur: att ta hand om sina gamla. Många gamla känner sig övergivna av sina barn och barnbarn för att de bara träffas 1 gång om året. Det är en av anledningarna till att man inte ger till sina barn och barnbarn.

Anledning 2 är att man inser att barnen och barnbarnen överkonsumerar och till ingen stor nytta: de är inga stor filosofer eller viktiga personer. Bara överbetalda hantverkare typ. Så de har redan pengar och förtjänar inte mer; medan flyktingarna förtjänar pengar och har inte mer.

Anledning 3 är att det geopolitiskt stabiliserar hela världen att Sverige är snälla mot flyktingar; det är ett ljus som brinner i mörkret. SD vill släcka det ljuset. Och därmed öka oroligheterna i mellanöstern.

Kvinnorna i islamsk kultur föder 10 barn vardera till en redan överbefolkad värld. Sedan när barnen är borta ska de ta hand om sina föräldrar. För du tror väl inte det är männen i islamsk kultur som vårdar de äldre ? Så för att folk ska få komma till Sverige så måste de krigas i något MENA land när människor drar utan att ta tag i sina konflikter ökar chansen till fred där när alla sticker ?
Citera
2015-11-10, 17:31
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Om det fetade händer så kommer det bli ramaskri. Det är förfan vår enda tillflyktsort som har dessa och börjar man ta ifrån oss denna ynnest så tror jag det blir ett rejält bakslag.
Kommer det? Vi har blivit av med sjukvården, skolutbildningen och våra skyddsnät, barnens chans till eget boende mm utan öppet ramaskri på gator och torg..

Sommarstugorna kan övertas genom att politikerna ekonomiskt tvingar folket att sälja dessa istället. Specialskatt på dessa eller liknande jävelskap så kan de mer eller mindre tvinga fram något. Tror iofs inte det är något som görs i första taget men att politikerna idag är mer än lovligt galna håller nog de flesta med om. Så allt kan ske.
Citera
2015-11-10, 17:33
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Kommer det? Vi har blivit av med sjukvården, skolutbildningen och våra skyddsnät, barnens chans till eget boende mm utan öppet ramaskri på gator och torg..

Sommarstugorna kan övertas genom att politikerna ekonomiskt tvingar folket att sälja dessa istället. Specialskatt på dessa eller liknande jävelskap så kan de mer eller mindre tvinga fram något. Tror iofs inte det är något som görs i första taget men att politikerna idag är mer än lovligt galna håller nog de flesta med om. Så allt kan ske.

Jag tror tillomed Gamle Ohly och Sjöstedt sitter på varsin sommarstuga som de inte gärna gör sig av med. Näe, någonstans måste gränsen gå och just vid sommarstugan är min gräns.
Citera
2015-11-10, 17:38
Medlem
presidentas avatar
Citat:
Visserligen förstår jag ironilogiken ur trollvinkeln men föreslår ändå att du slutar tala i retoriska gåtor och rätar ut konspirationen du har i åtanke istället

Sverige är inte rikare än något annat land på jorden, det där är bara något knäppa kommunister fått för sig.
Jag visste att du var knäpp på något sätt från dina andra inlägg, men nu fick jag det svart på vitt: du tror inte Sverige är rikare/fattigare än något annat land på jorden. Alla länder är alltså lika rika enligt dig.

Jag har rest och sett fattigdom, och jag vet att dessa fattiga kommer komma till Sverige oavsett om vi ger dem bidrag eller inte. Och det är för att vi är rika.
Citera
2015-11-10, 17:38
Medlem
Europes avatar
I och med den snabba ökningen på asylsökande och att det likväl kommer att krävas stora tältläger, så tror jag faktiskt risken för rekvirering har minskat rejält. Ja, jag skrev redan för länge sedan att jag i det stora hela ändå misstänker att man går med på att sänka de asylsökandes boendestandard framför att börja beslagta privatpersoners egendom, då hur PK folk än är, så kommer de i det stora hela skita i att asylsökande får bo sämre, även om de skulle få bo i tältläger, medan det är en helt annan sak om deras egen egendom blev beslagtaget. Notera att sedan jag skrev det, så har man fler än en gång beslutat om lägre krav på asylboenden och att det redan nu är offentligt att tält kommer att användas, utan att jag har hört något från de vanliga PK-gråterskorna. I den mån man nu skulle rekvirera, så tror jag det snarare i så fall kommer att handla om privata anläggningar där man kan pressa in många. Trots allt är det enklare att bygga ut tältläger än att sköta uppassandet av de asylsökande i lokaler som ligger mer spritt med färre i varje byggnad.
Senast redigerad av Europe 2015-11-10 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in