Det tråkiga med Bethesda är att man har blivit så fruktansvärt lata och helt lägger över nyskapandet på mods. Exempelvis så verkar storyn var jävligt tråkig av vad jag fått fram, här hade man faktiskt kunna gå in riktigt djupt men det kräver ju jobb.
Man har utvecklat spelet länge, och "uppgraderat" motorn. Man har alltså gjort exakt samma sak som man gjorde med Skyrim. Det är samma gamla engine men den är något förfinad, men med samma glitches och skit som förut.
Svaret "Det kommer gå att modda" är inte tillräckligt för mig. Folk gick fan apeshit när Arkham Knight släpptes för att det presterade dåligt och folk skulle aldrig mer förköpa. Men så annonserades Fallout 4 ut, alla bara kastar sina pengar över Bethesda och försvarar trasiga spelen med "Det kommer gå att modda" eller "Dom är så bra ändå, man kan förvänta sig glitches då".
Nej, det ska man fan inte förvänta sig. Jag kommer givetvis också köpa Fallout 4 så småningom, men när man presenterade att det var en uppgraderad engine så dog min hype i alla fall. Är så omåttligt trött på allt jävla moddande i deras spel.
Spelat två timmar nu och gillar det skarpt, tycker det ser snyggt ut så jag förstår mig inte på alla grafikbögar som gråter över spelet.
En sak jag undrar dock, går det att ställa in så att man kan "toggla" aim med musen så man slipper hålla in höger musknapp? Jag som är vänsterhänt lider oerhört av att behöva hålla in den för att sikta.
Bump
Ingen som vet hur man kan ändra detta? Hittar det inte i options eller i controls.
Det är så att efter att du använt datorn och ska börja röra dig så är jag fast vid datorn. Kan hoppa o kolla åt sidorna annars är jag helt fast, händer varje gång.
Det är så att efter att du använt datorn och ska börja röra dig så är jag fast vid datorn. Kan hoppa o kolla åt sidorna annars är jag helt fast, händer varje gång.
Samma sak hände mig igår flera gånger. Idag har det dock fungerat bra...
Fixade problemet. Om ni fastnar vid en computer terminal efter att ni använt den måste ni låsa fpsen. Funkade för mig
"This is definitely an FPS issue.
Was not able to use terminals when running 80-144 fps. Go to 3d settings in nvidia control panel. Find Fallout 4 and switch G-sync to "Fixed refresh"
worked for me"
Får jag fråga varför mitt grafikkort inte är rekommenderat till Fallout 4? På det max sitter jag med 55-60 fps. Visst inomhus kan det droppa ner 10-15 fps, därav har jag sänkt några inställningar, för att få stabila 60, men jag tror att det kommer fixas vid senare tillfälle genom uppdateringar.
Helvete vilken snygg grafik! Håller inte alls med de som säger att spelet ser likadant ut som 3:an, de måste sitta på en dålig rigg. Bara lirat i ungefär två timmar men det ser och verkar vara riktigt välgjort.