2015-11-09, 16:47
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Så kan det vara ibland, själv köper du väl ett nytt CoD och battlefield varje år som är precis samma som det förra året.

Ouch, den gjorde nog ont.

Kollade precis in spelet på Twitch. Såg bedrövligt ut. Var lite nyfiken innan men nu skiter jag nog i det.
Citera
2015-11-09, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalciumnitrat
Längtar till att mysa ner mig till Let's Play videos med en mugg kaffe.
Varför spelar du inte själv? Vad är det roliga med att kolla andra?
Citera
2015-11-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
FZ pratar om en hel del brister:
http://www.fz.se/artiklar/recension/20151109/fallout-4

Mycket bra recension - även om jag givetvis hade velat se 10:r och åter 10:r rakt igenom. De där bristerna måste fram; euforibrillorna måste av recensenterna, trots att Fallout 4 äntligen är här, och det som kan sågas bör få sig en törn.

För egen del innebär den här recensionen ingen förändring i praktiken, men jag är glad att de överhängande klagomålen världen över verkar vara undermålig grafik och animationer - det är en skitsak i det stora hela.

Citat:
Ursprungligen postat av wema
Ouch, den gjorde nog ont.

Kollade precis in spelet på Twitch. Såg bedrövligt ut. Var lite nyfiken innan men nu skiter jag nog i det.

Det är nog lika bra att du skiter i det. Spel som Fallout kräver att spelaren har både tålamod, en inneboende rollspels- och lorenörd, något sorts konsekvenstänk och en rätt god dos utforskarglädje och fantasi. Dömer man ut spel efter 4 minuters stream på Twitch så är man ju fel ute från första början. För sådana människor finns rälsskjutare som Call of Duty, eller årliga uppdateringar av Assassins Creed.
Citera
2015-11-09, 16:57
Bannlyst
Önskar jag hade pengar.. Hade jag kunnat spela det just nu, folk som inte köper det genom VPN är fan konstiga. Istället väntar ni 12 timmar till i onödan? Jag får tyvärr köra det olagligt i 2 veckor innan jag kan köpa det när lönen kommer :/.
Citera
2015-11-09, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Önskar jag hade pengar.. Hade jag kunnat spela det just nu, folk som inte köper det genom VPN är fan konstiga. Istället väntar ni 12 timmar till i onödan? Jag får tyvärr köra det olagligt i 2 veckor innan jag kan köpa det när lönen kommer :/.
Varför är du så sugen på att konsumera skiten? Du kommer ju få spela det oavsett, men du verkar vilja köpa spelet mer än att spela det.
Citera
2015-11-09, 17:08
Avslutad
Vilken tid släpps spelet på Steam?
Citera
2015-11-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Du kan ju likaväl vänta i två veckor och hoppas att de fixar till buggarna i spelet tills dess.
Citera
2015-11-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolidusSnake
Varför är du så sugen på att konsumera skiten? Du kommer ju få spela det oavsett, men du verkar vilja köpa spelet mer än att spela det.

Om det är något jag lärt mig genom alla dessa år av att spela torrent-spel så är det att man kan räkna med ett par månader minst innan en vettig version av spelet släpps. Räkna då med att det kommer komma flera DLC's, då kan man snacka ~ett år innan man spelat igenom allt. Förutsatt att DLC's släpps inom ett år och inte dras ut och att hen har en dator att spela detta på, för annars kan man glömma torrents till PS4/Xboxone.
Citera
2015-11-09, 17:14
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Vegas är ju inte ens Bethesda, så..

https://en.wikipedia.org/wiki/Fallout:_New_Vegas#Devel
Citat:
In 2004, Bethesda Softworks purchased the license to develop and publish Fallout 3, as well as an option to create two sequels, from Interplay Entertainment.[18] Three years later they bought the entire Fallout IP.
Citat:
Fallout 3 was a critical and commercial success upon its release in 2008, and Bethesda commissioned a sequel. With their own developers busy working on The Elder Scrolls V: Skyrim Bethesda reached out to Obsidian Entertainment, a company founded by several former members of Interplay's original Fallout developers Black Isle Studios, to develop the game. Bethesda and Obsidian decided to create a game that would continue the "West Coast" story rather than the plot of Fallout 3.[20][23] Bethesda rejected Obsidian's idea to set the game between the events of Fallout 2 and Fallout 3, but they did approve of setting the game in Las Vegas.

Obisidan må ha utvecklat New Vegas men bara efter att Bethesda har gett sitt godkännande till spelets innehåll.
Citera
2015-11-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalciumnitrat
Längtar till att mysa ner mig till Let's Play videos med en mugg kaffe.

Haha även jag uppskattar och mysa ner mig framför Let's Play's.
Citera
2015-11-09, 17:21
Bannlyst
Verkar släppas 01.00 svensk tid.
Citera
2015-11-09, 17:22
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Någon?

Mitt problem med RPGs är att jag brukar vara dålig på att sätta poäng "rätt" (jag vet att det egentligen inte finns något rätt o fel), o att jag därför i början av slutet brukar känna mig väldigt svag. Jag vill helst undvika det problemet i detta spel.
kolla in "SPECIAL" videorna på youtube.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLSHdOA4o6T_c5iqXrXBIchAy78lPpZ9QY

Exakt vad som är bäst vet vi inte ännu men SPECIALsystemet är ganska simpelt och antar det inte förändrats för mycket så du vill i första hand ha perception för att sikta bättre, endurence för mer hp och luck för för critical chance(för shotgun främst). Har inte kollat perks för F4 men guardian spirit är bra om du kör mycket VATS, perken bloody mess är ett måste de den höjer skadan för alla vapen. Jag tyckte den bästa builden i F3 var bra perks, bra vapen och ren tur i många fall. Att bli bättre i strid kom naturligt när man levlade ändå.
Senast redigerad av tarmskvaller 2015-11-09 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in