2015-11-10, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu skojar du med oss!

Ingen av de som du kallar "de stora" kommer att gå in och rädda mördarlitauern från livstids fängelse.

Bevisningen går inte att ifrågasätta och den som gör det IRL blir utskämd. Hur ska ett överklagande se ut och hur förklarar en advokat att tingsrätten dömde fel och pekar på vad man vill ha ändrat i hovrätten?

Ska överklagandet se ut så här?

Härmed överklagar jag tingsrättens dom för att saken handlar om en bortsprungen katt som blivit plågad och misshandlad av polisen. För att mörka detta avskyvärda brott har min klient som är oskyldig blivit utsatt för en komplott.

Det finns många rasister och militärer i Blomberg som är rasister och hatar Litauer. Det är rent ut sagt för djävligt att en oskyldig blivit dömd till livstid när det går rasister, godsherrar, förare i blå och svarta bilar lösa.

Den bevisning åklagaren har presenterat har han och en polis planterat nattetid. Det som styrker den tesen är att de båda inte har alibi och vägrar svara på vad de gjort under den tid de hade på sig att sätta dit min klient. I övrigt så är det omöjligt att en så snäll och skötsam person som min klient är oskyldig.

Det var väl nästan på pricken vad Inger Rönnbäck menade i sin slutplädering haha.
Med tillägget att media också är jättejätte-dumma och lite annat flum
2015-11-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
TRASMATTORNA SOM FÖRSVANN FRÅN FYNDPLATSEN !!!

Kom Lisa's kropp till boden EFTER tirsdag den 9 Juni ???

CB beskriver hur det såg ut i boden då han på tisdagen den 9 Juni tittade inn i boden.
han säger att det låg trasmattor framför klädskåpen där Lisa hittades på fredagen den 12 Juni.

Men på dom foton jag sett inne från boden finns inga trasmattor framför klädskåpen !!!

Det finns därimot släpspår framför klädskåpen på bilderna.

DVS att mellan den 9 och 12 Juni måste någon varit inne i boden och gjort något som fick trasmattorna att försvinna från sin plats !!!
var det att Lisa släpades över golvet?, jag tror det !

Så detta skulle ju avgjort kunna betyda att Lisa's kropp inte fanns i boden den 9 Juni !

FUP 458
Förhör med Berggren, Christoffer; 2015-06-14 13:30

"Christoffer fortsätter att beskriva: Jag minns att det fanns trasmattor på golvet framför skåpen."

Här är bild inne från boden, inga trasmattor att se!:

https://www.anony.ws/i/2015/11/02/Acr6702750308352-60951.jpg

Jag minns också att en av teknikerna (tror jag det var) hittade ett friskt löv på eller vid Lisa's kropp då hon hittades i klädskåpet, vilket styrker teorien om att Lisa inte placerades i Boden på Söndagen den 7 Juni, utan i de allra närmaste dagarna till Fredagen den 12 Juni då hon hittades, jag skulle tro Onsdag, Torsdag eller Fredag.

Någon som har detaljerad info (länk? text? namn på den om hittade det) om det friska lövet som hittades på eller vid Lisa's kropp?

Och var finns trasmattorna nu ???

Tack. Intressant.

Har inget att att tillägga som att man hittade en bit av blåsnöre bakom och bortom rishögen.
2015-11-10, 12:28
Bannlyst
Citat:
Om du inte tycker att informationen i mitt inlägg är intressant så har du inte fattat vad informationen innebär !

Eeeh, det är väl upp till var och en att ha en egen uppfattning om vad de finner vara intressant i olika information som ges. Din bedömning är din egen och den kan du inte tvinga på andra.
2015-11-10, 12:30
Bannlyst
Citat:
Theforeigner

CB beskriver hur det såg ut i boden då han på tisdagen den 9 Juni tittade inn i boden.
han säger att det låg trasmattor framför klädskåpen där Lisa hittades på fredagen den 12 Juni.

Men på dom foton jag sett inne från boden finns inga trasmattor framför klädskåpen !!!

Det finns därimot släpspår framför klädskåpen på bilderna.

DVS att mellan den 9 och 12 Juni måste någon varit inne i boden och gjort något som fick trasmattorna att försvinna från sin plats !!!
var det att Lisa släpades över golvet?, jag tror det !

Så detta skulle ju avgjort kunna betyda att Lisa's kropp inte fanns i boden den 9 Juni !

FUP 458
Förhör med Berggren, Christoffer; 2015-06-14 13:30

"Christoffer fortsätter att beskriva: Jag minns att det fanns trasmattor på golvet framför skåpen."

Här är bild inne från boden, inga trasmattor att se!:

https://www.anony.ws/i/2015/11/02/Ac...8352-60951.jpg

Jag minns också att en av teknikerna (tror jag det var) hittade ett friskt löv på eller vid Lisa's kropp då hon hittades i klädskåpet, vilket styrker teorien om att Lisa inte placerades i Boden på Söndagen den 7 Juni, utan i de allra närmaste dagarna till Fredagen den 12 Juni då hon hittades, jag skulle tro Onsdag, Torsdag eller Fredag.

Någon som har detaljerad info (länk? text? namn på den om hittade det) om det friska lövet som hittades på eller vid Lisa's kropp?

Och var finns trasmattorna nu ???

Den var nog betydligt mycket mer svårare & bökigare att få ut kroppen än att kona in den i det enda silvergrå skåp byggnad som hade ett silvergrått skåp inuti sig i närheten. Därför tycker jag att det inte låter orimligt att teknikerna kan ha tagit bort mattorna för analys om de nu var kvar. Bra observation annars det hade jag fullständigt missat, som så mycket, Spegeln är stor.

Har själv funderat över hur apotekspåsen kan vara så fragmenterad, är det den råttvana blicken för föda där flera råttor gång på gång testar påsen men den visar sig förvisso gå att gnaga på men näringsvärdet är inget man direkt kan tillgodogöra sig?

Ur minnet tycker jag dock att en jämt utrullad matta borde ha tagit skiten och lämnat golvet renare s.a.s föresvävande.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-10 kl. 12:33.
2015-11-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Mitt tidigare beskrivna scenario står inte och faller med om knuten satt i nacken eller inte. Det kan ni nog se. Det kritiska momentet är snöret över PEM-röret. Hissades hon? Det skulle betyda en bukt över röret och dubbla belastningen på röret vid hissning. Lisa belastar med sin vikt i ena änden och GM drar lika mycket i sin ände. Håller röret för 2 ggr Lisa? 2 till3 varv runt röret lyft Lisa och ta hem slack. Funkar det? Antingen hade han väldigt långt snöre. Lisa hopsjunken på golvet. Greja med snöret med två händer. Lyft Lisa med midjetag och ta hem slack. Tror jag inte på. Vi snackar om väldigt mycket snöre. Håll Lisa med midjetag lägg över snöret två varv med en hand. Detta medför ett förfärligt fumlande. Borde befria hela röret från damm. Tror ja inte på. Jag tror att Lisa stod bakbunden på tå och samarbetade och hoppades få leva. Tidigare kvävning till mevetslöshet hade tagit bort all kamplust. Bilden på röret säger mig att snöret låg 2 till 3 varv runt. Damm överallt annars indikerar att GM kunde arbeta lugnt och metodiskt med båda händerna. Eller oxå fanns hängsnaran på plats när GM ledde/bar in Lisa i rummet. Bakbunden kanske oxå fötterna bundna. I så fall måste han burit en medverslös Lisa. Annars borde det funnits detekterbara spår av kamp.
Om snörenas mekanik har vi diskuterat mycket i natt. Jag ska inte upprepa detta.

"Håller röret för 2 ggr Lisa?" Jag vet inte vad du menar med rör - hela anordningen bestod av ett lodrätt metallrör på något sätt infäst i taket med en rörkrök av metall förbunden med en PEM-slang. Att PEM-slangen håller "hur mycket som helst" och dessutom böjer ner obetydligt, har jag utrett för några dagar sedan. Rörkröken likaså. Avgörande är vad infästningen i taket håller. Det vet vi inte mycket om, inte ens utredarna (under rättegången sades att en polis hängt sig i krokig arm för att förvissa sig om hållfastheten) har brytt sig om detta.

Eftersom friktionen på slangen gör varje form av hissning extremt tung (som att lyfta 2-3 kroppar redan med en halv törn), kan jag inte tänka mig att en snickare skulle göra något så opraktiskt. Om han skulle försökt skulle det lodräta rörets fäste ha utsatts för allra minst 3-4 gånger offrets tyngd.

I scenariot med snabbt lyft av kroppen och samtidig friktionslåsning av snöret uppstår inga motkrafter och därmed vet vi att anordningen hade hållit för detta.
2015-11-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
En inventering av det minimala behovet av snöre:

Öglan/snaran kräver 2 varv x ca 60 cm: 120 cm. Generöst tilltaget för att enkelt kunna träs över offrets huvud.
Knopen på snaran: ca 10 cm.
Den lodräta delen från snaran upp till slangen (axelhöjd = 165 – ca 25 cm): ca 60 cm.
Tre varv runt slangen: ca 30 cm.
Säkringsknop under slangen: ca 10 cm.
Fri part att manövrera med: ca 30 cm

Totalt: ca 260 cm. Rätt generöst tilltaget.

Tack att du besvärade dig. Men det var ju ingen snara, och då ingen knop heller. Utan snören var lindat runt halsen ett par varv.

Troligtvis sedan knuten fram eller bak, sedan till detta lagt en längre snöre för att kunna hängas. Men de här sista är jag osäker på.
2015-11-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu skojar du med oss!

Ingen av de som du kallar "de stora" kommer att gå in och rädda mördarlitauern från livstids fängelse.

Bevisningen går inte att ifrågasätta och den som gör det IRL blir utskämd. Hur ska ett överklagande se ut och hur förklarar en advokat att tingsrätten dömde fel och pekar på vad man vill ha ändrat i hovrätten?

Ska överklagandet se ut så här?

Härmed överklagar jag tingsrättens dom för att saken handlar om en bortsprungen katt som blivit plågad och misshandlad av polisen. För att mörka detta avskyvärda brott har min klient som är oskyldig blivit utsatt för en komplott.

Det finns många rasister och militärer i Blomberg som är rasister och hatar Litauer. Det är rent ut sagt för djävligt att en oskyldig blivit dömd till livstid när det går rasister, godsherrar, förare i blå och svarta bilar lösa.

Den bevisning åklagaren har presenterat har han och en polis planterat nattetid. Det som styrker den tesen är att de båda inte har alibi och vägrar svara på vad de gjort under den tid de hade på sig att sätta dit min klient. I övrigt så är det omöjligt att en så snäll och skötsam person som min klient är skyldig.
Naturligtvis går det inte att spränga sönder de tunga bevisen. Men advokaten i HR kan ju inte lägga sig platt utan måste på något sätt försöka så tvivel. Det första han bör göra är att får NB att komma med en något så när trovärdig historia. Där skulle NB försiktigt antyda att brodern skulle kunna vara alternativ GM utan att väcka den björn som sover. I slutpläderingen skulle advokaten gå hårdare fram och direkt peka ut brodern som alternativ gärningsman. Hans DNA finns på tejpen. NB har plötsligt kommit ihåg att han hade skadat sig tidigare och att hans blodiga handskar fanns i ladan (det har NB berättat tidigare för advokaten), brodern har bilder på hårdporr, hans DNA finns på solglasögonen, han kan ha pillat på IBs trosor i tvätten och på det sättet fört över IBs DNA till Lisa, brodern har tillgång till bilen, NB och AB är lika till utseendet, han känner till markerna och boden, att hans dator var på den aktuella tidpunkten betyder ingenting efterson han kan ha lämnat den på bara osv. Han ska definitivt inte köra på självmordstemat, han ska ju klämma en stor stark eller kanske två på Stureplan tillsammans med kollegorna utan att bli utskrattad. Någon annan alternativ GM än brodern blir nog svårt att hitta.
2015-11-10, 12:42
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Intressant. Var hittar du denna info?
Vet ej om intressant egentligen, men på sid 870 i FUP.

5503/26565–15/S226 Plast flagor Låg på golvet i arbetsboden, framför/under klädskåpen.
2015-11-10, 12:51
Medlem
develis avatar
Citat:
>>>Självklart är det rättsläkaren som avgör dödsorsak och inte statistik.<<<
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Är förbannat osmakligt och även okunnigt att ens sprida sådan desinformation. Någonstans borde man inse gränsen för vad man kan posta och därigenom sprida falska rykten med en otäck eftersmak. Vad är liksom syftet med det?

För det första är det falskt, för det andra är det korkat att gå efter statistik, för det tredje är det hybris att tro sig veta mer:
En mycket erfaren rättsläkare har fastställt att Lisa mördats.

För det fjärde - och i mitt tycke värst - är det förbannat osmakligt att föra fram falska påståenden om hennes död:
Det lägger skulden på Lisa själv att hon dött.
2015-11-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Tack att du besvärade dig. Men det var ju ingen snara, och då ingen knop heller. Utan snören var lindat runt halsen ett par varv.

Troligtvis sedan knuten fram eller bak, sedan till detta lagt en längre snöre för att kunna hängas. Men de här sista är jag osäker på.
Jag tror inte heller på hissa. Snarare på midjelyft hämta hem slack eller Lisa samarbetar hämta hem slack. Om vi tänker bort prepareran snara redan upphängd så går det åt mindre snöre än du räknar fram. 2x60 cm är inte så generöst. Jag har hattstorlek 58 och jag är inte extrem tror jag. Men det viktiga är att när snöret ligger på plats runt halsen dras det åt så det blir snöre över.
2015-11-10, 13:05
Medlem
Citat:

...

Det är ju jävligt konstigt att varken polis, åklagare eller advokat uppmärksammat att det fanns trasmattor framför klädskåpen på tisdagen den 9 Juni men inte på fredagen den 12 då hon hittades utan då fans bara släpspår.

Måste ju betyda att Lisa INTE placerades i boden den 7 Juni utan att hon placerades i boden EFTER den 9 Juni !!!
Jag tror inte att några trasmattor legat där. Man ser inga märken på golvet av att mattor legat där (frånvaro av smuts eller dam under mattorna). Inte heller på "bänken" framför skåpet finns några märken annat än ett halvcirkelformat som kan vara efter att kroppen tillfälligt satt där. I övrigt ser "bänken" jämnt smutsig ut. Man får nog ta alla detaljer från vittnen med en nyppa salt även dom som sett NB körande överallt.
2015-11-10, 13:09
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag tror inte att några trasmattor legat där. Man ser inga märken på golvet av att mattor legat där (frånvaro av smuts eller dam under mattorna). Inte heller på "bänken" framför skåpet finns några märken annat än ett halvcirkelformat som kan vara efter att kroppen tillfälligt satt där. I övrigt ser "bänken" jämnt smutsig ut. Man får nog ta alla detaljer från vittnen med en nyppa salt även dom som sett NB körande överallt.
Jag ser inte heller något som tyder på att mattor funnits där tre dagar tidigare. Bra bilder i FUP s 848-849. Plus att Christoffer sa att han hade svårt att minnas hur det såg ut i boden den aktuella dagen (9/6).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in