2015-11-10, 06:31
Medlem
B. Mystics avatar
Finns det någon annan viideolänk än svtplays skitsida att tillgå? Bilden laggar på mobilen hela jävla tiden.

Edit.

Hittade https://youtu.be/WfYZIiGU-mw
Senast redigerad av B. Mystic 2015-11-10 kl. 06:33.
Citera
2015-11-10, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Delvis på grund av de punkter Thorwaldsson berörde i debatten. Men som sagt står det varje LO-medlem fritt att rösta med vilket parti man behagar. Däremot kan man inte öppet förespråka en politik som står i konflikt med stadgarna i en (fack)förening man är medlem i utan att riskera uteslutning.
Detta skall jag gladeligen bemöta i en annan tråd, men nu börjar vi glida ifrån ämnet, och jag har inte r

Problemet kommer när fackförbunden ä lydhundar till politiska partier och när de politiska partierna börjar flumma om "allas lika värde". Det har som bekant slutat med att om du inte gillar massinvandring som nu till sist både S och M erkänt snart kommer leda till samhällskollaps, då får du fan inte va med i facket.

Gilla samhällskollaps eller bli utesluten!

Citera
2015-11-10, 06:48
Medlem
B. Mystics avatar
Nu har jag sett debatten. Thorwaldsson kör med den gamla vanliga sosstekniken att högljutt gorma utan att en vilja att dansa tango.
Det funkar säkert bra på fackmöten när man vill tysta någon. Översittarfasoner. Men det får ingen att ändra åsikt. Det leder bara till större avsky mot LO och socialdemokraterna.
Citera
2015-11-10, 07:22
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Men gullet, det var 90, inte 900, miljarder. Över FYRA år.

Och dessa 90 miljarder var vad man sparar på minskad invandring, SD ökar välfärden mer än vad S gör.

Driver du eller är du bara efterbliven?

KPT: Vi har gått igenom SDs motion, de ska spara 90 miljarder på välfärden kommande fyra åren… varför ska vi spara i välfärden just nu?

JÅ: Det ska vi inte, vi satsar mer på välfärden än vad ditt parti gör, men det verkliga skälet till att LO gör det här det är ju att det är ju att KPT är inte bara fackpamp, utan han är ju framförallt en av de mäktigaste socialdemokraterna vi har i det här landet. KPT och LO är ju socialdemokratin… KPT företräder ju regeringspartiet... Han är kompis med vår statsminister… Det är klart att den är typen av negativ kampanj som han ägnar sig åt det gör politiska partier inte i Sverige. Det är ganska ovanligt, då gör man det i stället genom LO.

KPT: Men detta är ju något som LO har gjort alltid. Vi har bedrivit kampanjer mot partier i alla tider. Det var vi som tog fajten mot nazisterna på 30-talet, Jimmie.

JÅ: Det gjorde ni jättebra…

KPT: Det var vi som tog fajten med kommunister på 50- och 60-talen… självklart idag att ta kampen för medmänsklighet. Det finns inget parti idag som för en så antiarbetarpolitik som SD gör. De vill göra försämringar i anställningstryggheten, fortsätta utförsäkra…

JÅ: Ohederlig tramspropaganda!

KPT: Står att ni ska spara 90 miljarder på sidan 159 i din motion?

JÅ: ?

Osv. Inga svar mer än "trams", "ohederligt", KPT är sosse osv.
Senast redigerad av IQ130 2015-11-10 kl. 07:25.
Citera
2015-11-10, 07:31
Medlem
Nu är jag inte LO-medlem, men om jag vore det så hade jag begärt utträde nu direkt på morgonen. Vilken pajas till företrädare denne betongsosse är.
Citera
2015-11-10, 07:32
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmelzebra
Röstar varken SD eller S.
Men en sak Jimmie skulle kollat upp innan var vad biståndet till LO gått till mer i detalj.
Hittade en hemsida som skulle kunna vara relevant.

http://www.uvell.se/2015/09/09/s-propaganda-k%C3%B6pt-av-bist%C3%A5nd-28293439

Någon som läst på hemsidan förut? Är hon en seriös person?

http://nyheter24.se/debatt/813280-rebecca-weidmo-uvell-det-fina-nathatet

Jag tror det. Hatad från alla håll och kanter verkar det som, dock inte DI. Förvånad över den hårda tonen på twitter, hur har svenskarna blivit? Helt knäppt, minsann inte bara Sd-svansen som hatar. Och LO. Och SD. Debatten mellan dessa två gav inget.
Citera
2015-11-10, 07:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
KPT: Vi har gått igenom SDs motion, de ska spara 90 miljarder på välfärden kommande fyra åren… varför ska vi spara i välfärden just nu?

JÅ: Det ska vi inte, vi satsar mer på välfärden än vad ditt parti gör, men det verkliga skälet till att LO gör det här det är ju att det är ju att KPT är inte bara fackpamp, utan han är ju framförallt en av de mäktigaste socialdemokraterna vi har i det här landet. KPT och LO är ju socialdemokratin… KPT företräder ju regeringspartiet... Han är kompis med vår statsminister… Det är klart att den är typen av negativ kampanj som han ägnar sig åt det gör politiska partier inte i Sverige. Det är ganska ovanligt, då gör man det i stället genom LO.

KPT: Men detta är ju något som LO har gjort alltid. Vi har bedrivit kampanjer mot partier i alla tider. Det var vi som tog fajten mot nazisterna på 30-talet, Jimmie.

JÅ: Det gjorde ni jättebra…

KPT: Det var vi som tog fajten med kommunister på 50- och 60-talen… självklart idag att ta kampen för medmänsklighet. Det finns inget parti idag som för en så antiarbetarpolitik som SD gör. De vill göra försämringar i anställningstryggheten, fortsätta utförsäkra…

JÅ: Ohederlig tramspropaganda!

KPT: Står att ni ska spara 90 miljarder på sidan 159 i din motion?

JÅ: ?

Osv. Inga svar mer än "trams", "ohederligt", KPT är sosse osv.
Just för att det är ohederlig tramspropaganda, vilket Jimmie också definierar. KPT står och ljuger.

Han kör också med ett antal ohederliga debatt-tekniker.
Tomma tunnor skramlar mest.
Dessutom försöker han ljuga och säga att Jimmie har åsikter han inte har, genom att påstå att han sagt att sitt eget partis budget är trams. Där kontrar Jimmie ändå rätt kaxigt med: "Nej, jag pekade på din fusklapp du har där".
Citera
2015-11-10, 08:00
Medlem
Underhållande debatt, en skrikande tjockis som knappast vann några sympatier öht och Åkesson som framstod som tjockisens sansade förskolelärare som behövde rätta han på varje punkt.
Citera
2015-11-10, 08:15
Medlem
shaktas avatar
Är det riktigt säkert att Thorwaldsson är sosse? Såsom han gapa och skrek så tycker jag att han betedde sig mer som vilken Vänsterflummare som helst.

Stort kudos till Jimmie att behålla humöret och vara rak på sak. Hade jag stått där så hade jag nog velat klappa på isterbuken. Finns inge värre än hetsigt och skrikigt folk med mundiarré.
Synd att vi har ett så kallt debattklimat. Oftast favoriseras ena parten och den andre får väldigt lite tid att svara. Väldigt styrd debatt av reportern men det är ju public Service trots allt

Jag gillar starkt Åkessons kontring att han skulle läsa igenom hela deras statsbudget om att spara 90 miljarder istället för att bara läsa första sidan. Påminner lite om vad Tino Sanandaji sa i (Fakta om invandring) om hur vissa politiker och medier gräver fram siffor och får det till något helt annat och använder det som underlag. Lite som att läsa första sidan i en bok med 500 sidor och sen skriva en recension om hela boken.
Citera
2015-11-10, 08:17
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Just för att det är ohederlig tramspropaganda, vilket Jimmie också definierar. KPT står och ljuger.

Han kör också med ett antal ohederliga debatt-tekniker.
Tomma tunnor skramlar mest.
Dessutom försöker han ljuga och säga att Jimmie har åsikter han inte har, genom att påstå att han sagt att sitt eget partis budget är trams. Där kontrar Jimmie ändå rätt kaxigt med: "Nej, jag pekade på din fusklapp du har där".

Varför svarade inte Jimmie på frågan? Då hade ni sluppit vara så bittra. Kan det vara för att 90 miljarder i besparing bara är något som SD dragit till med? Typ "spara på invandring". Nej, det är oseriöst att gå till angrepp i stället för att svara. Det ser alla svenskar.
Citera
2015-11-10, 08:21
Medlem
Ghostfittas avatar
Alltid dessa känsloargument om "medmänsklighet" när man inte kan komma med saklig fakta. Åkesson kommer med saklig fakta och äger ut tjockisen totalt.

Det är bara att tacka Thorwaldsson för det utmärkta valarbete han gör för SD
Citera
2015-11-10, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrusNeger
Skrämmande att den feta fackpampen står och ljuger rakt upp i ansiktet på det svenska folket...

Och spottar på var fjärde LO-medlem. Fin representant för facket du....

Hur var det nu med ''Allas lika värde'' som han stolt påstod att LO stod för?...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in