2015-11-09, 22:31
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
?va?
han behövde ju knappt öppna munnen, den fete sänkte ju sig själv med gap o skrik som en äkta karikatyr av en äkta rik fet cigarrökade konjakspamp typ?
eller såg vi på olika debatter?

den jag såg på gick på svt..

Haha, ja Thorwaldsson liknar mer en grosshandlare som direkt kommit ut från punschverandan än en förkämpe för svenska arbetares villkor och rättigheter...

Thorwaldsson sa för övrigt också att deras kampanj skulle fortsätta länge. Undra hur många miljoner av medlemmarnas pengar de bränner på detta?
Citera
2015-11-09, 22:33
Medlem
Anusiktets avatar
Jag upplevde att Åkesson var tillbaka i sitt esse.

Comebacken efter sjukskrivningen upplevde jag som lite sisådär men nu var han skarp.

Oavsett Åkessons lugna sakliga inlägg och strukturerade debatteknik är LOs kampanj mot medlemmar som tycker fel dömd att misslyckas.

Thorwald och Löfvens monolog-debattekniker känns föråldrade och ineffektiva. Samma sak med deras behandling av väljare som "tycker fel".
Citera
2015-11-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Finns ju inte en enda flykting som tror på vad en enstaka bladlämnare påstår när hela mobilen är full med tillgänglig fakta. Ärligt talat: När en flykting kommer till Grekland är det full fart framåt som gäller, inte tillbaka i gummibåt.

Vill Sd-pajasarna göra något, ska de åka till flyktinglägren i Turkiet, eller Syrien. Det vågar de inte. Dessutom ska de ha något annat att erbjuda en flykting som suttit fast i fyra år. Fattar de inget, nej, inte så oväntat.

Åkesson kör i samma slappa stil. Man tycker sig ha "hela inne" och behöver inte vässa argumenten, för det finns ju egentligen inga andra än att vi gillar inte "negrer, tjejer, valfritt alternativ". Med så lös grund går det inte att bedriva sakpolitik. Helt enkelt för ihåliga motiv. Då blir utfallet detsamma i studion som i Grekland. Magert, inget, pinsamt, ej hållbart. Det räcker däremot för att en fjärdedel av befolkningen ska sätta kaffet i halsen och tänka "wow". Smartare än så är inte svensken, vad försvarar LO liksom? En bunt idioter. Eller? Han behöver inte heller anstränga sig, för det är öppet mål. Är du dum blir Sd, är du lite smartare blir det LO.

LO är dött, dåtida. SD är inte framtiden. En meningslös debatt med andra ord. Sverige har förändrats helt och hållet och ingen av debattörerna erbjuder några hållbara svar, eller lösningar. Deras historik och retorik är meningslös. De påverkar inte världen. Gäsp.

Vad bekommer SD som dött och inte framtiden måste jag ifrågasätta.. Tittar man på senaste årens valresultat och opinionsundersökningar så skulle jag vilja påstå att SD faktiskt är framtiden i allra högsta grad. Däremot tycks öppna era hjärtan vara historia och dött..

Eller vill du sätta en slant på att Löfven stor som den stora segraren 2018
Senast redigerad av Atomist 2015-11-09 kl. 22:36.
Citera
2015-11-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Jag hoppas att du själv gör något för en medmänniska som att erbjuda en eller flera madrasser i ditt hem.
Eller sitter du bara här och försöker visa vilken god människa du är och hoppas på att få massa likes din stolle?

Det är ju SD som förespråkar att hjälpa till mer på plats. Jag visste inte att det betyder att dela ut lögnaktiga flygblad till flyktingar, de själva anser vara analfabeter, i Grekland?
F.ö. bygger hela Åkessons argumentation på en utopi om minskad invandring med 95% och därmed fallet den som ett korthus. Sen hjälper det ju inte att vara något mindre blekfet och puffsig för att vinna en debatt.
Citera
2015-11-09, 22:35
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag är inte SD:are och min upplevelse var att Jimmie Åkesson sopade banan med Karl-Petter Thorwaldsson. Jag tror det kan bli en ganska intressant debatt ute på våra arbetsplatser i morgon bitti. Fler LO-medlemmar lär vända Socialdemokraterna ryggen. Åkesson fick ut det mesta. Thorwaldsson är en fackpamp och tillika socialdemokrat och det är därför han driver den här kampanjen. Han kan inte läsa en budget utan har ryckt siffror lite här och där. Det där går medlemmarna inte på

Du låter precis som Åkesson. Exakt så sa han. LO ägde SD. Åkesson svarade inte på frågor. Han röstar ned höjd a-kassa, vill spara 500 välfärdstjänster. Splittrar arbetarna. LO är orolig för flyktingfrågorna och fler frågor. Åkesson är bara orolig för en sak. Bra att LO kör på nu.
Citera
2015-11-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
För att SD stödjer M budget för att Åkesson och Jomshof är skånemoderater som blivit utkastade för dom är mot moderaternas paradgren dvs skaffa överflöd av billig arbetskraft vilket Sd måste leva med.
Sd kommer aldrig kunna påverka något med en sån pajas som Åkesson i ledningen.
Det är ju ingen som trott det heller , men att stödja en budet för att fälla vänstern talar vi om! Sen ska nya saker rättas till i rätt ände.
Citera
2015-11-09, 22:36
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det är ju SD som förespråkar att hjälpa till mer på plats. Jag visste inte att det betyder att dela ut lögnaktiga flygblad till flyktingar, de själva anser vara analfabeter, i Grekland?
F.ö. bygger hela Åkessons argumentation på en utopi om minskad invandring med 95% och därmed fallet den som ett korthus. Sen hjälper det ju inte att vara något mindre blekfet och puffsig för att vinna en debatt.

Ja. Det är verklighetsfrånvänt. Han är den mest utopiske av alla partiledare, även om vi har många sådana nu.
Citera
2015-11-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur mycket " fakta" finns det utrymme för i en 5 min debatt din kålrot?

När det gäller de 90 miljarderna så finns det väl fakta eller? Det är ju det enda LO har tjatat om nu i 2 veckor så visst fan finns det utrymme att ta det på en 5 minuters debatt.

Om nån påstår att jag är en kålrot i 2 veckor och sen vill ha en debatt med mig så utgår iaf jag utifrån att killen kommer påstå att jag är en kålrot. Så jag tar med mig information som motbevisar hans argument.
Citera
2015-11-09, 22:37
Medlem
Haubits77Bs avatar
LO är mycket vilsna i denna debatt och likaså när det gäller förståelsen för hur Svensson faktiskt har det.
Åkesson skulle lätt ha kunnat ta upp exempelvis denna LO skandal men gjorde det inte: (FB) 14 miljoner saknas ur SEKO-klubben - Gävle/Dala

Hade varit intressant i debatten.
Nej, LO känns som en död verksamhet.
Citera
2015-11-09, 22:38
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Jag upplevde att Åkesson var tillbaka i sitt esse.

Comebacken efter sjukskrivningen upplevde jag som lite sisådär men nu var han skarp.

Oavsett Åkessons lugna sakliga inlägg och strukturerade debatteknik är LOs kampanj mot medlemmar som tycker fel dömd att misslyckas.

Thorwald och Löfvens monolog-debattekniker känns föråldrade och ineffektiva. Samma sak med deras behandling av väljare som "tycker fel".

Är det föråldrat att fråga varför SD ska sänka välfärden med 900 miljoner? Eller varför SD konsekvent röstar ned höjd a-kassa? Det som är föråldrat är att inte svara på frågor. Här kläddes SD av, helt och hållet.
Citera
2015-11-09, 22:39
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur mycket " fakta" finns det utrymme för i en 5 min debatt din kålrot?

Tillräckligt. Vi fick inte svar av Åkesson på varför SD vill minska välfärden med 900 mkr. Svar anbefalles!
Citera
2015-11-09, 22:40
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Du låter precis som Åkesson. Exakt så sa han. LO ägde SD. Åkesson svarade inte på frågor. Han röstar ned höjd a-kassa, vill spara 500 välfärdstjänster. Splittrar arbetarna. LO är orolig för flyktingfrågorna och fler frågor. Åkesson är bara orolig för en sak. Bra att LO kör på nu.

Han hann ju knappt svara på frågor innan den andre avbröt o överröstade som en liten fet mobbarunge som blir våldtagen av pappa på nätterna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in