2015-11-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonFlash
edit; såg ett tidigare inlägg där du skrev att du ansökte 141103. Du skrev att du ansökte 151103 i ditt förra inlägg - trodde du frågade om det fanns någon chans att få svar samma månad som du ansökte.

Sorry, jag menade 141103. Lite trött
Citera
2015-11-08, 15:30
Medlem
En fråga....
Är det någon av era partners som varit på intervju som fått läsa igen intervjun och "godkänt" den innan de gått från ambassaden?

Your interview will be typed up onto a submission form, and you will be given the chance to read and review it, correct any details, and then sign the document. You will be notified that this is the only time you will be able to provide any other details about your relationship and application, so speak now or forever hold your peace.
Citera
2015-11-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LizaGolden
Är det någon av era partners som varit på intervju som fått läsa igen intervjun och "godkänt" den innan de gått från ambassaden?

Ja!

Min fru hade intervju på Svenska konsulatet i Manila. Intervjuaren frågade i princip exakt vad som redan besvarats i ansökan. Efter intervjun gick de igenom alla svar och min fru kunde förtydliga eller rätta. Därefter fick min fru godkänna formuläret. Intervjuaren bad inte om några andra dokument än originalhandlingarna av de dokument vi bifogat i vår ansökan, dvs inga personliga bilder eller liknande.
Senast redigerad av mmss1 2015-11-08 kl. 16:13.
Citera
2015-11-08, 16:45
Medlem
Min man fick varken läsa igenom eller skriva under.....
Han var på Svenska ambassaden i Kairo
Citera
2015-11-08, 19:44
Medlem
Kvinnan som intervjuade honom ställde frågor och skrev sen efter bästa förmåga (antar jag) hans svar
Var aldrig tal om att han skulle läsa vad hon skrivit
Citera
2015-11-08, 21:19
Medlem
Hej!

Jag undrar om det är ett måste att registrera äktenskapet i makens hemland om vigseln har skett i Sverige? Vigseln är registrerad här men inte där. Är det ett problem? Kan man få avslag för det?
Ni som har ansökt och vet vilka regler som gäller skulle ni kunna hjälpa mig?

Vi har gjort webansökan och väntar tills han blir kallad på intervju. Vi ska bo här i Sverige. Det står på hemsidan att de även kan kräva ett intyg att äktenskapet är registrerat i hans hemland. Jag undrar om det stämmer? Om det är ett krav att registrera vigselbeviset i hans hemland fast vi inte tänker bo där. Jag menar om de kommer att fråga honom på intervju att varför vi inte registrerade äktenskapet i hans hemland. Han kan registrera om det behövs. Men vi vill vara säkra om de kommer att kräva eller om det inte behövs.

Tack på förhand!
Citera
2015-11-09, 16:39
Medlem
Ingen som kan hjälpa mig?
Citera
2015-11-10, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshineabc
Hej!

Jag undrar om det är ett måste att registrera äktenskapet i makens hemland om vigseln har skett i Sverige? Vigseln är registrerad här men inte där. Är det ett problem? Kan man få avslag för det?
Ni som har ansökt och vet vilka regler som gäller skulle ni kunna hjälpa mig?

Vi har gjort webansökan och väntar tills han blir kallad på intervju. Vi ska bo här i Sverige. Det står på hemsidan att de även kan kräva ett intyg att äktenskapet är registrerat i hans hemland. Jag undrar om det stämmer? Om det är ett krav att registrera vigselbeviset i hans hemland fast vi inte tänker bo där. Jag menar om de kommer att fråga honom på intervju att varför vi inte registrerade äktenskapet i hans hemland. Han kan registrera om det behövs. Men vi vill vara säkra om de kommer att kräva eller om det inte behövs.

Tack på förhand!

Ni borde ha gjort det. Det står i ansökan (ialf vår) Är äktenskapet registrerat i hemlandet? Om inte, vad är anledningen till att ni inte registrerat?
MIGs huvuduppgift är att kontrollera så att ni har ett genuint äktenskap och ju mer bevis ni har desto bättre för er.
Vi registrerade vårt giftemål på min mans ambassad och bifogade bevis på det i ansökan.
Beroende på vart din man är ifrån så är det av största vikt oxå att registrera äktenskapet när vi reser till hans hemland tillsammans.
Ni kan ju registrera äktenskapet nu och att han tar med bevis på det till intervjun.
Citera
2015-11-12, 11:40
Medlem
Varför ger inte migrationsverket vilken kö man ligger? en kompis sa att om dom inte ange vilken kö man har så betyder det att man är inte i kön
Citera
2015-11-13, 00:52
Medlem
Sökt webb ansökan för UT 2014 06 26
mail om interjvu slutet av oktober
interjvu 12 november 2014
dröjer.....
sökt förtur slutet av juli 2015
förtur beviljades början av aug. 2015
kallese till interjvu 29 oktober 2015
interjvu 3 november 2015
beslut (JA) 2 år UT, 12 november 2015.

fan vad det tog långt tid.

enhet: Västerås

Lycka till er som väntar på beslut.
Citera
2015-11-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citro
Sökt webb ansökan för UT 2014 06 26
mail om interjvu slutet av oktober
interjvu 12 november 2014
dröjer.....
sökt förtur slutet av juli 2015
förtur beviljades början av aug. 2015
kallese till interjvu 29 oktober 2015
interjvu 3 november 2015
beslut (JA) 2 år UT, 12 november 2015.

fan vad det tog långt tid.

enhet: Västerås

Lycka till er som väntar på beslut.

Det är bara för du ballade ur med förtur när du hade väntat så länge.. Har polare som har fått beslut efter 2 månader, och det är denna sommaren. själv väntar jag, inne på min 3e månad... helt segt.
Citera
2015-11-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluddish
Det är bara för du ballade ur med förtur när du hade väntat så länge.. Har polare som har fått beslut efter 2 månader, och det är denna sommaren. själv väntar jag, inne på min 3e månad... helt segt.

Det är bara att gratulera din kompis som fick 2 månader.
det gör nog inte du , det blir ju segt.
förtur har vi sökt efter jag kom ner till henne och fick till gravidhet.
det ballade mig ju inte, det tänkte du helt tankefel. ta alltid fakta eller fråga snällt. önskar dig lycka till Kluddish!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in