2015-11-10, 01:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag hoppas verkligen att ingen av familjen Holm läser den avskrädeshög till tråd, nyss var det en idiot som försökte lansera teorin att LH skulle ha tagit livet av sig via hängning, hur sjuk får man bli som skribent på det här forumet?
Som lök på laxen dyker anklagelserna om att LH,s pappa skulle ha mördat sin dotter upp med jämna mellanrum, aldrig någonsin har spysmileysen varit så saknad som när jag läst de sjuka inläggen.
Det är helt absurda inlägg att det säger mer om skribenten än det finns grund. Ingenting i FU indikerar på detta - så det är rent skitprat från jubelidioter.
2015-11-10, 01:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att misstänka folk är det inget problem med - att söka alternativa gärningsmän.

Problemet ligger i att ingen av de idioter som beskyller Lisas pappa inte har nån form förankring i det ni insinuerar eller rakt ut påstår.
Problem nr 1. Pappan är topsad - det finns inga spår efter honom. Det finns ingenting som indikerar minsta skuld.
Problem nr 2 är att ingen av er kan förklara NB:s befintliga blod om pappan vore skyldig.
Problem 3 (pga av punkt 1+2) är att det är en sörjande person ni ger er på - som hela vägen genom FU inte finns minsta indikation att vara skyldig.

Ibland duger inte inte argumentet " att misstänka är att ifrågasätta" - man kan inte gömma sig bakom dessa ord när det komplett saknas förankring.

Då landar man snarare på en misstro som är fullständigt oetisk, absurd, vedervärdig, långsökt och under all kritik.
Konsekvensen av detta absurda är att alla som misstror pappan ses som rikspuckon.

Det är bra.

Så han blev topsad? Vilken jävla polis som kunde misstänka honom.
Varför blev han topsad?
2015-11-10, 02:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Jag hoppas att detta stämmer.
Vi får se vad experter säger om kontaminations hypotesen i HR och jag hoppas att jag så småningom kan övertyga mig själv om att faran är över även om jag inte tror det än.
Och än så länge har jag foliehatten på även om vissa av er anser att det inte finns något att skydda.
Du har ett tält av folie över huvudet - eftersom det ÄR DNA-experter som som säger att det inte går att kontaminera blod likt annat DNA (som då sprids lättare) - det ÄR stark bevisning.
Inte ett enda exempel som föreslagits här håller - det är enbart pinsam läsning.
2015-11-10, 02:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Oops, jag glömde ju själva svaret.
Det är inte tal om att hissa, friktionen omöjliggör detta. Kroppen lyfts med ett "tyngdlyftarryck" (hoppas jag säger rätt nu): knäsvikt-armtag runt höftpartiet- upp. Hur lätt som helst för en 35-årig snickare, helt möjligt för varje normalskapt mansperson och antagligen många kvinnor också.
Det behöver inte ens handla om det. Dennis Rader, en förslagen seriemördare, har jag redan skrivit om. Hans första offer stod och nuddade tårna - upphängd i ett rör i källaren, täckt mun och trosorna vid anklarna. Josephine var 11 år och inte trådsmal så argument om barn/vikt håller inte heller.

Det är inte minsta märkligt och avancerat arrangemang.
Citat:
Här är en bild på tårna. Helbild läggs inte in men var och en kan googla Josephine Otero.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a2/ac/59/a2ac596ca82fb949c2c0be90400a2c1d.jpg
2015-11-10, 02:28
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varför blev han topsad?

För att man alltid utesluter familjen först vid mord. När dom är uteslutna går man vidare.
2015-11-10, 02:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
1. Det kan det mycket väl ha gjort. Faktiskt riktigt sannolikt.

2. Inte nödvändigtvis.
Det kan nämligen förhålla sig på det viset att just håret, det blonda håret, intagit
en central roll för Nerijus. I hans föreställningar om sitt lustmord, i tankarna om offret
som skulle drabbas av honom och hans utagerade drifter, kan hår, ett långt böljande
vackert hår, vara alldeles avgörande för den upphetsningsgrad han eftersträvade att uppnå.
Ett kortklippt offer attraherade kanske inte honom. Hans krav kunde istället vara
mycket hår och helst mycket blont. Annars tände han inte tillräckligt helt enkelt.
Det tilltänkta offret på lördagen hade väl också långt blont hår. Lisa hade det i vart fall.

När han tejpade för ansiktet grundligt, näsa, mun och endast lät ett öga vara någorlunda
fritt, så spekulerar jag i att han då också var noga med att framhäva håret hos sitt offer.
Det var mera håret än ansiktet han ville åt, eggas upp av medan dödskampen pågick och
han tillfredsställde sig själv.
Hår och tejpande. Det fick den här specielle lustmördaren att gå igång.
Det var alltså i högsta grad medvetet gjort det här med håret framför ansiktet.
Ett arrangemang som var nog så viktigt för att "akten" skulle klaffa fullt ut för honom.

Erinrar i sammanhanget om hans förkärlek för blonda flickor på nätet. Gärna med tejp
för munnen och bundna händer.
Tror du är inne på rätt linje där. Hörnrummet med sperma på väggarna från Nerijus säger ju en hel del. Han hade utsikt mot caféet och dom flesta som jobbar där var blonda.
Det tilltänkta offret på lördagen hade också långt blont hår, joggerskan.
Och den jag misstänker att han hade sett ut som offer på söndag, tjejen som åkte moppe, men åkte iväg först, var kort och hade långt blont hår.
Att det blev Lisa var slumpen.

Har lyssnat igen på Thomas Bodström och nu har så många kunniga uttalat sig så det ska till ett mirakel för en friande dom... och det vet vi ju hur ofta mirakel inträffar...
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3219506
2015-11-10, 03:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag måste också säga att detta är så fruktansvärt kränkande, postat av Xenia:
Lisa tog ett snöre, fäste det i röret, gjorde en snara i andra änden, stoppade in huvudet och hoppade från hinken.

Kan inte fatta att någon orkar svara på dessa idiotier! Ju mer ni svarar ju roligare tycker han att det är.
Fullständigt vedervärdigt.
Här finns tecken på psykopati - våldsam sadism, tortyr med sexuellt motiv - och så förskjuts skulden till offret att ha begått självmord.
Bara en komplett idiot går in på dessa spekulationer med tanke på att rättsläkare studerat snaran och beskrivit att hon bragts till livet av annan person=mord.
2015-11-10, 03:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varför blev han topsad?
Inte en susning om tidpunkt, men det står i FUP att han är topsad bland ett antal andra personer.
Normal rutin polisiärt sett i samma anda som då handsken hittades.
Varit på platsen, arbetarna i ladan topsades likaså med koppling till ladan.
2015-11-10, 06:31
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123

Tror också att han haft handskar större delen av brottet, men blött från armar/handled.

Kan det vara så ha han har handskar på sig i de lägen då det passar åklagaren att han har det och att han tar av sig handskarna, då det passar åklagaren att han gör det?

På samma sätt som att han ibland är en iskall psykopat och ibland är en irrationell idiot som har panik?
2015-11-10, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Strypningsförsök? Källa behövs och gärna med direkta uttalanden eller inlämnat justerat innehåll.
Försvarets inkallade barnmorska/sjuksköterska lade sig på en lägre nivå, så då återstår Överläkare Ström ansvarig på rättsmedicin i Göteborg. Vad har hon sagt? Det var hon som var på plats och även har skrivit under rättsintyget om dödsorsaken.

Adam Berkowicz utförde obduktionen på LH. Ett obduktionsprotokoll som vi har minimal insyn i men under rättegången justerade Wennerholm åtalet just innan sin slutplädering. Justeringen förklarade Wennerholm med att Berkowitcz inte kunde utesluta strypning innan hängning. Samma resonemang hade även barnmorskan/sjuksköterskan MOF, hon du säger lade sig på en lägre nivå. Såklart hon måste lägga sig på en lägre nivå även påtala detta i en rättegång, inget fel i det utan det enda rätta.

Vill du ha källa på detta anstränger du dig och letar, jag har inte det som mitt kall, att räcka över källor
till personer i tråden.
Senast redigerad av LKVN 2015-11-10 kl. 07:46.
2015-11-10, 06:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Kan det vara så ha han har handskar på sig i de lägen då det passar åklagaren att han har det och att han tar av sig handskarna, då det passar åklagaren att han gör det?
På samma sätt som att han ibland är en iskall psykopat och ibland är en irrationell idiot som har panik?
Passar ÅK? Det är väl snarare en trolig förklaring vi här i tråden har diskuterat här med tanke på viss frånvaro av blod - när det sen skvätt runt på andra.
Har du ingen koll på varken förundersökningen eller rättegång?
Du påstår ofta väldigt verklighetsfrånvarande saker och blandar ihop rejält.
2015-11-10, 07:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Strypningsförsök? Källa behövs och gärna med direkta uttalanden eller inlämnat justerat innehåll.
Försvarets inkallade barnmorska/sjuksköterska lade sig på en lägre nivå, så då återstår Överläkare Ström ansvarig på rättsmedicin i Göteborg. Vad har hon sagt? Det var hon som var på plats och även har skrivit under rättsintyget om dödsorsaken.
Det fanns med i TR - det är fortfarande hängning, dock kan hon ha strypts innan eller av denna hantering - det är således inte hängning som menas i traditionell mening med frakturer på nackkotor.
Han säger att alternativa dödsorsaker är ytterst begränsad och kvävning innan upphängning är närmast. Hängd är hon hur som haver - vilket även krim.tekniker beskrev gällande hur det såg ut.

ÅK ändrade/la till det rättsläkaren sa i TR som komplement. Jag satt och lyssnade live på kommentarer av di lärde som sa att det var bra att han höll öppet, det minskar risken för ogillande.
Obducent:
Citat:
Han berättar nu hur han har kommit fram till att dödsorsaken är hängning.
Hängning som mord är ovanligt, säger rättsläkaren.
Jag lämnar ändå en lucka för alternativa dödsorsaker, strypning med snara är ganska likt en hängning, säger rättsläkaren.
Det kan vara så att ett våld övergår till en annan typ av våld.
Krim.tekniker:
Citat:
Jag uppfattar ju det som att huvudet kanske har böjts framåt när hon har hängts och att hon i det läget har blivit tejpad. Allt talar för att hon har varit hängd när hon tejpats.
Wadebäck live brottsplatssverige.se
Det barnmorskeoducenten sa f.ö. var ren bullshit angående snaran/snöre dravlet eftersom denne inte närvarat vid obduktion och inte ens sett sekretessbelagda bilder.
Det var ett snöre runt halsen i form av en snara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in