2015-11-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
SD blåser LO-folket, de bryr sig inte om dem. De är valboskap. Det enda som betyder något för SD är att hata invandrare (och kvinnor). Därför röstar man med dem som man tror vill stoppa invandringen. Om det innebär att man samtidigt sänker a-kassan, tar bort välfärden och gör det svårt för LO-folket bryr SD sig inte om. Så nej, dina väl valda formuleringarn går inte hem. SD-bluffen synad.

LO-medlemmar är nog minst lika mycket valboskap för S som SD nuförtiden - S har inte varit ett arbetarparti på mycket länge. Jag håller med dig om att SD:s första prioritet är att skära ned på invandringen (rätt solklart givet partiets rötter). Det visade de ju även genom att rösta på moderaternas budget (mindre resurser till invandring) snarare än regeringens (höjd A-kassa). Men det betyder inte att man gillar idén att sänka A-kassan. Det bästa sättet att få veta vad ett parti vill är ju att läsa deras EGEN budget och i SD:s fall vill de BÅDE spara på invandring OCH höja A-kassan. I en omröstning blir det ju oftast fråga om att rösta på det minst dåliga alternativet.

Som sagt, kritisera på sakliga grunder. Det här "goda mot onda"-snacket är lite barnsligt, är det inte? Är det något jag lärt mig i livet är att de flesta trots allt har relativt goda avsikter, till och med när de gör dåliga saker. Detta gäller även SD. När du kritiserar SD för saker de inte tycker bidrar du till hysteri och polarisering istället för att sätta fingret på de RIKTIGA skiljelinjerna.
Citera
2015-11-09, 23:56
Medlem
Citat:
Där närmar du dig något, men sen har vi de utopiska föreställningarna som många partier har. I extrema Sverige: SD: Helvitt. S: Gränslöst

Du tycks ha missat att SD-väljare ofta och gärna uttrycker sig nedsättande om just dessa två grupper. Ni har mycket att jobba på, men era väljare tycker att det är yttrandefrihet att spy fördomar som partiet underblåser med sin retorik. "Allt är invandrarnas fel."

Kan ta det på en gång, så du slipper nämna det igen. Jag är inte SDare, så "vi" har inget att jobba på.

Men jag kan ändå svara, många tycker att allt är invandrarnas fel, inte sällan lågutbildade. Andra säger dock att det är invandringens fel. Alltså inte olika människor, utan bara det faktum att det kommer mycket människor.

Sen är vi nog redan där, polariseringen blir större varje dag nästan. Det är dock bra att "rena" partier som M tar tag i flyktingfrågan, det tar bort stigmatiseringen av att vara emot öppna gränser
Citera
2015-11-09, 23:57
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Hur tänker du nu? Åkesson, till skillnad från Thorwaldsson, slutade svara på frågorna efter typ den första och började gå till personangrepp istället. Tvivlar på att svenska folket tycker som du. Kanske var femte. Kanske.

Nja, Du kanske inte har så stor vana av att lyssna på debatter, politiker svarar sällan på frågor, dom utnyttjar tiden till att få ut sitt budskap, kolla Magdalena Andersson eller Batra tex, dom svarar aldrig på en fråga, dom bara spyr ur sig sitt budskap och det är ju ingen tillfällighet, medietränare som dom är..Åkesson brukar inte sjunka så lågt, men nog tar han chansen också, iaf när han har så lätt motstånd som Thorvaldsson, JÅ är en politisk räv och vet hur man ska få ut ett budskap som tilltalar vanligt folk(hans målgrupp), dessutom tycker jag att det var Thorvaldsson som levererade tarvliga personangrepp...Thorvaldsson borde dessutom medietränas mer, han framstod bara som tjatig och trögfattad..
Senast redigerad av stpungen 2015-11-10 kl. 00:07.
Citera
2015-11-09, 23:57
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Du är orolig för att vi gör uteslutningar av sverigedemokrater i LO. Du har uteslutit hela ditt ungdomsförbund Jimmy!
Badabom
Citera
2015-11-09, 23:59
Medlem
Citat:
Nej, jag hatar inte. Jag konstaterar att Åkesson inte svarade på frågor och var aggressiv.

Att du ogillar SD kan du knappast förneka.. Men skitsamma.

Vilka frågor svarade han inte på menar du? Jag är uppriktigt nyfiken, jag tycker han svarade på de frågor han fick?
Citera
2015-11-10, 00:01
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
Kan ta det på en gång, så du slipper nämna det igen. Jag är inte SDare, så "vi" har inget att jobba på.

Men jag kan ändå svara, många tycker att allt är invandrarnas fel, inte sällan lågutbildade. Andra säger dock att det är invandringens fel. Alltså inte olika människor, utan bara det faktum att det kommer mycket människor.

Sen är vi nog redan där, polariseringen blir större varje dag nästan. Det är dock bra att "rena" partier som M tar tag i flyktingfrågan, det tar bort stigmatiseringen av att vara emot öppna gränser

Alltså. "Öppna gränser" är inget evigt problem, det är endast just nu. M är nu pragmatiska, inte ideologiska. Här går skiljelinjen mellan mig och dig, tror jag, och mellan SD och alla andra etablerade partier. LO behöver ta debatten som det heter, och skulle ha gjort det för längesedan. Jag är dock inte säker på att väljarna vill tillbaka till S heller.
Senast redigerad av IQ130 2015-11-10 kl. 00:07.
Citera
2015-11-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Nja, nu kanske inte har så stor vana av att lyssna på debatter, politiker svarar sällan på frågor, dom utnyttjar tiden till att få ut sitt budskap, kolla Magdalena Andersson eller Batra tex, dom svarar aldrig på en fråga, dom bara spyr ur sig sitt budskap och det är ju ingen tillfällighet, medietränare som dom är..Åkesson brukar inte sjunka så lågt, men nog tar han chansen också, iaf när han har så lätt motstånd som Thorvaldsson, JÅ är en politisk räv och vet hur man ska få ut ett budskap som tilltalar vanligt folk(hans målgrupp), dessutom tycker jag att det var Thorvaldsson som levererade tarvliga personangrepp...Thorvaldsson borde dessutom medietränas mer, han framstod bara som tjatig och trögfattad..

Är det verkligen bara jag som tycker att Thorwaldsson framstår som en riktig fuling? Han borde definitivt medietränas om han vill vara med och debattera, men hans metoder fungerar säkert ruggigt bra när inga kameror är på.

Fyfan vad jag avskyr politikens icke-svar, men sen brukar många intervjuare låsa svaren när de försöker lägga ord i munnen på dem.
Citera
2015-11-10, 00:05
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
Att du ogillar SD kan du knappast förneka.. Men skitsamma.

Vilka frågor svarade han inte på menar du? Jag är uppriktigt nyfiken, jag tycker han svarade på de frågor han fick?

SD bör nog gå ut och förklara sig bättre och förtydiga vad de egentligen står för, annars kommer LO att mosa dem. Det går inte att vara en vindflöjel för en enda fråga om man vill överleva politiskt. Dessutom måste man anpassa sig efter den aktuella situationen, vilket många partier i dag inte förmår, och det kommer att straffa dem hårt. Här av vi C som exempel, och S. LO får det inte lätt, nej, men nu gäller det ju överlevnad även för facken.
Citera
2015-11-10, 00:08
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Detta var verkligen riktigt pinsamt för LO

Blir Thorwaldsson straffknullad imorgon?
Citera
2015-11-10, 00:10
Medlem
Citat:
Alltså. "Öppna gränser" är inget evigt problem, det är endast just nu. M är nu pragmatiska, inte ideologiska. Här går skiljelinjen mellan mig och dig, tror jag, och mellan SD och alla andra etablerade partier.

Så kan det nog vara.

Med öppna gränser menar jag just öppna gränser, utan koll, åt alla flyktingar och "flyktingar" som kan tänkas komma.

Det är väldigt länge varit ofint att säga att Sverige inte kan ta emot hur många som helst. Men se vad som händer nu. Löfven sa i början av året, om jag inte missminner mig, att Sverige kan ta emot hur många som helst! Nu säger Hans regering att gränsen är nådd. De som då sa det han säger nu blev inte sällan kallade rasist. Tråkigt men sant, det klimatet är ohälsosamt.
Citera
2015-11-10, 00:11
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Jag tycker han verkar vara sympatisk, då har du kanske inget minne av gamla tiders fackpampar med cigarr i mungipan?

Det var ju bara cigarren som saknades för att komplettera nidbilden av en fackpamp vi precis fick se? En gapig, kraftigt överviktigt ohyfsad människa som har svårt för att hålla sin tjocka trut när någon annan har ordet. Sympatisk tycker du. Smutsig säger jag.

Sen känns LO rätt passé, ā la 1920-tal. Fantastiskt att folk betalar för att vara med i shittet.
Men några medlemmar färre blev dom helt klart efter den här kvällen.
Senast redigerad av Abalam 2015-11-10 kl. 00:17.
Citera
2015-11-10, 00:16
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Thorwaldsson måste varit full. Varför börjar han gapa?
Och SVT- Ge båda lika mkt tid samt utöka tiden till det dubbla. Då blir det mycket enklare för folk att förstå vad debattörerna har för åsikter och folk kan ta ställning. Men det är ju inte det ni vill egentligen...eller?!?

Jimmie verkade skärpt och skötte sig väl.
Thorwaldsson fick in en känga och det var det om uteslutningarna, men det var också allt.
Han framstod som tidigare skribenter redan sagt som en buffel som bara gapade mer och mer för att inte förlora mark trots den korta tiden. Man märkte att faktan tröt och då spårade han ur, tror de flesta såg det.
7-3 till Jimmie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in