Citat:
SD blåser LO-folket, de bryr sig inte om dem. De är valboskap. Det enda som betyder något för SD är att hata invandrare (och kvinnor). Därför röstar man med dem som man tror vill stoppa invandringen. Om det innebär att man samtidigt sänker a-kassan, tar bort välfärden och gör det svårt för LO-folket bryr SD sig inte om. Så nej, dina väl valda formuleringarn går inte hem. SD-bluffen synad.
LO-medlemmar är nog minst lika mycket valboskap för S som SD nuförtiden - S har inte varit ett arbetarparti på mycket länge. Jag håller med dig om att SD:s första prioritet är att skära ned på invandringen (rätt solklart givet partiets rötter). Det visade de ju även genom att rösta på moderaternas budget (mindre resurser till invandring) snarare än regeringens (höjd A-kassa). Men det betyder inte att man gillar idén att sänka A-kassan. Det bästa sättet att få veta vad ett parti vill är ju att läsa deras EGEN budget och i SD:s fall vill de BÅDE spara på invandring OCH höja A-kassan. I en omröstning blir det ju oftast fråga om att rösta på det minst dåliga alternativet.
Som sagt, kritisera på sakliga grunder. Det här "goda mot onda"-snacket är lite barnsligt, är det inte? Är det något jag lärt mig i livet är att de flesta trots allt har relativt goda avsikter, till och med när de gör dåliga saker. Detta gäller även SD. När du kritiserar SD för saker de inte tycker bidrar du till hysteri och polarisering istället för att sätta fingret på de RIKTIGA skiljelinjerna.