2015-11-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
Gissar att han tagit Lo:s pengar för att åka till thailand eller afrika för att våldta pojkar oxå, han verkade som en sån person..

Brukar inte gilla att tala illa om individer, även om jag inte gillar dem. Debattera vilken politik de företräder!

Thorwaldsson är ett stort undantag, får skrämmande vibbar av honom, hade inte velat kandidera om höga positioner med honom. Tror han spelat riktigt fult.
Citera
2015-11-09, 23:41
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
Tss, du snackar om sekten SD.. Sekten LO och S försvar du dock!
Missförstå mig inte, stommen i S och LO är arbetare, de har min respekt. Eliten, Thorwaldsson och Löfven däremot, personer som dem har jag ingen respekt för.

Tycker du att LO framstod som "seriöst oroliga och engagerade" borde du ta dig en funderare. De kör inte med något annat än gammalt ohederligt fulspel, vilket Åkesson synar.
Ja, Åkesson visade ovanligt mycket känslor, men det kan jag ändå ha förståelse för när man får chansen att debattera någon som Thorwaldsson.

Vad grundar du påståendet att Åkesson skulle vara spelberoende på? Sluta med försök till karaktärsmord.

Åkesson svarade på frågorna och kritiken, det gjorde inte Thorwaldsson.

Och innan du avfärdar min kritik, har aldrig röstat på SD, så du behöver inte oroa dig för att jag är med i SD sekten.

Jag försvarar inte någon, men i den här debatten fanns bara en vinnare, och det var LO-medlemmen som fick veta att SD inte röstar på något som gynnar dem.
Rangordning för SD:
1. Pengar från näringslivet
2. Pengar från utlandet
3. Pengar från vem som helst
4. Ickevita bort
5. osv. Se punkt 4.

Det bästa vore nu om SD försökte övertyga andra än de redan frälsta, seriöst. Är det ens möjligt? Idag var det inte det. Åkesson muppade sig.
Senast redigerad av IQ130 2015-11-09 kl. 23:44.
Citera
2015-11-09, 23:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Brukar inte gilla att tala illa om individer, även om jag inte gillar dem. Debattera vilken politik de företräder!

Thorwaldsson är ett stort undantag, får skrämmande vibbar av honom, hade inte velat kandidera om höga positioner med honom. Tror han spelat riktigt fult.

Jag tycker han verkar vara sympatisk, då har du kanske inget minne av gamla tiders fackpampar med cigarr i mungipan?
Citera
2015-11-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Exakt Torwallson hade me sig hela deras fucking budget o påpeka att de vill sänka a-kassan o ta dessa pengar från välfärden från våra pensionärer o barn samtidigt som man vill skapa en otryggare o omänskligare värld o samtidigt som man inte vill att invandrare ska få komma hit o bygga sverige i de här tråkiga kulturella landskapet

Jimmie hade budgeten framför sig men neka endå att de vill kapa a-kassa o ta pengarna från de fattigaste i landet

Nu är väl du en sån som tänker själv och inte bara lyssnar blint på Thorwardsson (eller Åkesson)? SD vill höja A-kassan och inte sänka den. (Källa: http://www.svd.se/sd-satsar-pa-hojd-a-kassa )

Thorwaldsson hävdade att Åkesson vill sänka A-kassan eftersom SD röstade på moderaternas budget (som mycket riktigt föreslog en sänkning av A-kassan) men en budget handlar ju om så mycket annat än bara A-kassa. SD:s egen budget vore på samma sätt även ekonomiskt fördelaktig för barn, fattiga och pensionärer.

SD:s politik är inte svår att förstå: De vill skära ner oerhört kraftigt på invandring och ge i princip till alla andra områden (dvs arbetare, skola, fattiga, pensionärer, etc etc). Man behöver inte tycka att det är rätt väg att gå men man ska kritisera dem för vad de FAKTISKT tycker och inte vad deras meningsmotståndare säger om dem. Något som förövrigt gäller alla partier och organisationer. Vägra acceptera färdigpaketerade ideologiska åsikter och dogmer - tänk kritiskt och tänk själv.
Citera
2015-11-09, 23:45
Medlem
meganegerdases avatar
Alltså vafan när programledaren säger "är det inte problematiskt att ett stort parti ljuger?" så hade han ju öppet mål att redan i förväg slakta Karl-petter genom att säga typ "Jadu en av lögnarna som i praktiken representerar ett stort, nämligen vårt största parti, kommer ju hit för debatt om några minuter och han är fullmatad med lögner. Stefan Löfvén och Magdalena Andersson står och ljuger om läget i Sverige ständigt, jag tycker att du kan börja ställa liknande frågor även till dem"
Citera
2015-11-09, 23:47
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Nu är väl du en sån som tänker själv och inte bara lyssnar blint på Thorwardsson (eller Åkesson)? SD vill höja A-kassan och inte sänka den. (Källa: http://www.svd.se/sd-satsar-pa-hojd-a-kassa )

Thorwaldsson hävdade att Åkesson vill sänka A-kassan eftersom SD röstade på moderaternas budget (som mycket riktigt föreslog en sänkning av A-kassan) men en budget handlar ju om så mycket annat än bara A-kassa. SD:s egen budget vore på samma sätt även ekonomiskt fördelaktig för barn, fattiga och pensionärer.

SD:s politik är inte svår att förstå: De vill skära ner oerhört kraftigt på invandring och ge i princip till alla andra områden (dvs arbetare, skola, fattiga, pensionärer, etc etc). Man behöver inte tycka att det är rätt väg att gå men man ska kritisera dem för vad de FAKTISKT tycker och inte vad deras meningsmotståndare säger om dem. Något som förövrigt gäller alla partier och organisationer. Vägra acceptera färdigpaketerade ideologiska åsikter och dogmer - tänk kritiskt och tänk själv.

Åkesson svarade och bevisade för alla LO-medlemmar att allt som de tycker är viktigt, är Åkesson beredd att strunta i, för att "minska på invandring". Som vi alla vet är det först "invandring" som är fel. Sen blir det fel på "vissa invandrare". "Fler invandrare". "Sjuka". Alla de "tärande". Själva grundbulten för SD handlar inte om LO-intressen. De försvarar inte LO-folket, som de påstår sig göra. De sitter de facto i näringslivets knä, blev ofrivlligt avslöjade av Svenskt Näringsliv.
Citera
2015-11-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
SD blåser LO-folket, de bryr sig inte om dem. De är valboskap. Det enda som betyder något för SD är att hata invandrare (och kvinnor). Därför röstar man med dem som man tror vill stoppa invandringen. Om det innebär att man samtidigt sänker a-kassan, tar bort välfärden och gör det svårt för LO-folket bryr SD sig inte om. Så nej, dina väl valda formuleringarn går inte hem. SD-bluffen synad.

Med det synsättet kan man säga att inget parti bryr sig om några grupper människor, alla är bara valboskap.

Hatar SD invandrare?
Hatar SD kvinnor??

Dummaste jag läst

Att folk tror att SD hatar invandrare kan jag ändå förstå, men att SD skulle hata kvinnor, den var ny! Plus att du vet att de inte bryr sig om LO medlemmarna. Vilka jäklar, dom bryr sig inte om nån!
Citera
2015-11-09, 23:50
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Åkesson svarade och bevisade för alla LO-medlemmar att allt som de tycker är viktigt, är Åkesson beredd att strunta i, för att "minska på invandring". Som vi alla vet är det först "invandring" som är fel. Sen blir det fel på "vissa invandrare". "Fler invandrare". "Sjuka". Alla de "tärande". Själva grundbulten för SD handlar inte om LO-intressen. De försvarar inte LO-folket, som de påstår sig göra. De sitter de facto i näringslivets knä, blev ofrivlligt avslöjade av Svenskt Näringsliv.

Jag hoppas för din intelligens skull att du skojar..
https://www.youtube.com/watch?v=-gQgeLqqtYU

Gubben står och ljuger rätt ut och du sväljer allt med krok, lina och sänke..
Citera
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte någon, men i den här debatten fanns bara en vinnare, och det var LO-medlemmen som fick veta att SD inte röstar på något som gynnar dem.
Rangordning för SD:
1. Pengar från näringslivet
2. Pengar från utlandet
3. Pengar från vem som helst
4. Ickevita bort
5. osv. Se punkt 4.

Det bästa vore nu om SD försökte övertyga andra än de redan frälsta, seriöst. Är det ens möjligt? Idag var det inte det. Åkesson muppade sig.

Ditt SD hat förblindar dig. Oavsett vad du tycker om Åkesson kan du inte säga att det objektivt bara finns en vinnare. Thorwaldsson är den stora förloraren, kan du verkligen inte se det?
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Med det synsättet kan man säga att inget parti bryr sig om några grupper människor, alla är bara valboskap.

Hatar SD invandrare?
Hatar SD kvinnor??

Dummaste jag läst

Att folk tror att SD hatar invandrare kan jag ändå förstå, men att SD skulle hata kvinnor, den var ny! Plus att du vet att de inte bryr sig om LO medlemmarna. Vilka jäklar, dom bryr sig inte om nån!

Där närmar du dig något, men sen har vi de utopiska föreställningarna som många partier har. I extrema Sverige: SD: Helvitt. S: Gränslöst

Du tycks ha missat att SD-väljare ofta och gärna uttrycker sig nedsättande om just dessa två grupper. Ni har mycket att jobba på, men era väljare tycker att det är yttrandefrihet att spy fördomar som partiet underblåser med sin retorik. "Allt är invandrarnas fel."

Om Åkesson tar på sig kavaj och försöker se ut som en svärmordsdröm, så blir det en stor kontrast till hur SD-fotfolket uttrycker sig. Ni skulle vara smartare. Börja prata som folk!
Citera
2015-11-09, 23:51
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ditt SD hat förblindar dig. Oavsett vad du tycker om Åkesson kan du inte säga att det objektivt bara finns en vinnare. Thorwaldsson är den stora förloraren, kan du verkligen inte se det?

Nej, jag hatar inte. Jag konstaterar att Åkesson inte svarade på frågor och var aggressiv.
Citera
2015-11-09, 23:52
Medlem
meganegerdases avatar
Dra och bada, har sett hela debatten nu. Total avstädning made by Jimmie Åkesson, KPT lär ha förlorat 1000-tals medlemmar redan vid dygnsskiftet om 8 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in