2015-11-09, 22:02
Medlem
Tjena!

Ibland kommer jag till frågor i boken där jag verkligen behöver få se en lösning för att fullt kunna förstå vägen fram till svaret, har tittat på mathleaks, dessvärre finns inte min bok med där

Så min fråga är:

* Finns det någon tjänst där man kan skicka in uppgifter från boken för att få tillgång till svar & lösning? Svensk, alt. engelsk tjänst.

Har googlat ett tag utan framsteg

Någon som har koll?
Senast redigerad av theJewInMe 2015-11-09 kl. 22:13.
Citera
2015-11-09, 22:09
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theJewInMe
Tjena!

Ibland kommer jag till frågor i boken där jag verkligen behöver få se en lösning för att fullt kunna förstå vägen fram till svaret, har tittat på mathleaks, dessvärre finns inte min bok med där

Så min fråga är:

* Finns det någon tjänst där man kan skicka in uppgifter från boken för att få tillgång till svar & lösning? Svensk, alt. engelsk tjänst.

Har googlat ett tack utan framsteg

Någon som har koll?
Testa wolfram alpha.
Citera
2015-11-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Testa wolfram alpha.

Är betald medlem där redan, jag söker efter ett mänskligt huvud
Citera
2015-11-09, 22:15
Medlem
Citat:
Tjena!

Så min fråga är:

Har googlat ett tack utan framsteg

Någon som har koll?
Fråga din lärare? Fråga någon i "naturvetenskapliga uppgifter" delen av forumet?
Citera
2015-11-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Nej
Fråga din lärare? Fråga någon i "naturvetenskapliga uppgifter" delen av forumet?

Jag har ingen lärare, jag räknar enbart för att färska upp mitt minne och lära mig lite mer därtill.
Visst kan man hålla på att fråga i den naturvetenskapliga tråden, men jag har varken tid eller lust att hjälpa andra där, då tycker jag inte man ska hålla på att ständigt fråga om man inte är beredd på att hjälpa andra, dessutom vet man inte äns om man kommer få svar eller om responsen är korrekt.

Man får vad man betalar för, och jag är villig att betala.
Så åter igen,

tack för förslaget dock

Är det någon som vet om en sådan tjänst existerar?
Citera
2015-11-10, 03:18
Medlem
zuppja0s avatar
http://www.wolframalpha.com/ har lösningsförslag. Om du gör ett acc får du några lösningar grattis, kostar dock efter denna trial.
Citera
2015-11-10, 07:30
Medlem
Citat:
Jag har ingen lärare, jag räknar enbart för att färska upp mitt minne och lära mig lite mer därtill.
Visst kan man hålla på att fråga i den naturvetenskapliga tråden, men jag har varken tid eller lust att hjälpa andra där, då tycker jag inte man ska hålla på att ständigt fråga om man inte är beredd på att hjälpa andra, dessutom vet man inte äns om man kommer få svar eller om responsen är korrekt.

Man får vad man betalar för, och jag är villig att betala.
Så åter igen,

tack för förslaget dock

Är det någon som vet om en sådan tjänst existerar?

Det finns Flashback. Senast jag hjälpte någon fick personen ett rätt uttömmande svar.
Citera
2015-11-10, 08:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
http://www.wolframalpha.com/ har lösningsförslag. Om du gör ett acc får du några lösningar grattis, kostar dock efter denna trial.

TS har ju redan sagt att h*n redan är betalande medlem där.
Citera
2015-11-10, 09:19
Medlem
Tänk om folk kunde läsa innan dem svara
Citera
2015-11-10, 18:04
Medlem
Citat:
Tänk om folk kunde läsa innan dem svara

Tänk om du kunde fråga dina frågor i tråden utan att skämmas för det. Jag vet många som är riktigt bra på matematik här. Jag tror inte du hittar många forum där man faktiskt kan få riktigt kvalitativa svar som detta forum.

Att hjälpa folk bara för att man frågor massa är inget måste. Man ska bara hjälpa om man är helt säker på sin sak.
Citera
2015-11-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Tänk om du kunde fråga dina frågor i tråden utan att skämmas för det. Jag vet många som är riktigt bra på matematik här. Jag tror inte du hittar många forum där man faktiskt kan få riktigt kvalitativa svar som detta forum.

Att hjälpa folk bara för att man frågor massa är inget måste. Man ska bara hjälpa om man är helt säker på sin sak.

Först och främst så tvekar jag inte på att ett forum med närmare miljonen till användare har folk som faktiskt är duktiga på matematik.
Dessutom är det redan klargjort varför jag väljer att inte posta i forumet. Har väll helt enkelt en för bra inställning pg.a av en god uppfostran, ge och ta. Personer som inte skäms när de bara tar o tar kommer jag aldrig fullt förstå mig på.

Och när du säger att man bara ska hjälpa när man helt är säker på sin sak är ord jag lever med. Men det är väldigt tydligt att många andra inte gör det.

Tack för bumpen, men i fortsättningen så skulle jag uppskatta om det som endast är relevant till trådens syfte kunde diskuteras.
Om inte annat kan mod ta ner den om ett tag, eller hur ni nu gör här på fb.
Citera
2015-11-10, 22:05
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Först och främst så tvekar jag inte på att ett forum med närmare miljonen till användare har folk som faktiskt är duktiga på matematik.
Dessutom är det redan klargjort varför jag väljer att inte posta i forumet. Har väll helt enkelt en för bra inställning pg.a av en god uppfostran, ge och ta. Personer som inte skäms när de bara tar o tar kommer jag aldrig fullt förstå mig på.

Och när du säger att man bara ska hjälpa när man helt är säker på sin sak är ord jag lever med. Men det är väldigt tydligt att många andra inte gör det.

Tack för bumpen, men i fortsättningen så skulle jag uppskatta om det som endast är relevant till trådens syfte kunde diskuteras.
Om inte annat kan mod ta ner den om ett tag, eller hur ni nu gör här på fb.

Det låter bara dumt i mina öron. Det finns ju verkligt kunniga och hjälpsamma användare här på flashback och om dom nu tycker det är kul att lägga ut texten om nablaoperatorn etc så är väl det bara kul och inget att skämmas för att använda. Du kan få hjälp här upp till en resonabelt hög nivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in