2015-11-09, 17:36
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Mycket bra recension - även om jag givetvis hade velat se 10:r och åter 10:r rakt igenom. De där bristerna måste fram; euforibrillorna måste av recensenterna, trots att Fallout 4 äntligen är här, och det som kan sågas bör få sig en törn.

För egen del innebär den här recensionen ingen förändring i praktiken, men jag är glad att de överhängande klagomålen världen över verkar vara undermålig grafik och animationer - det är en skitsak i det stora hela.

Det är nog lika bra att du skiter i det. Spel som Fallout kräver att spelaren har både tålamod, en inneboende rollspels- och lorenörd, något sorts konsekvenstänk och en rätt god dos utforskarglädje och fantasi. Dömer man ut spel efter 4 minuters stream på Twitch så är man ju fel ute från första början. För sådana människor finns rälsskjutare som Call of Duty, eller årliga uppdateringar av Assassins Creed.

Du glömde att det lär kräva tålamod att spela ett buggigt spel också. Vilket alla recensioner jag läst har påpekat. Alla är överens att grafiken ser piss ut. Där har du en av anledningarna till att du inte får dina 10:r på löpande band. Framförallt på konsol, så dippar skiten ibland till 0fps och det är bedrövligt. Men så är det då dom envisas att använda samma gamla spelmotor, för att dom är bekväma med det.
Citera
2015-11-09, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minkonst
Om det är något jag lärt mig genom alla dessa år av att spela torrent-spel så är det att man kan räkna med ett par månader minst innan en vettig version av spelet släpps. Räkna då med att det kommer komma flera DLC's, då kan man snacka ~ett år innan man spelat igenom allt. Förutsatt att DLC's släpps inom ett år och inte dras ut och att hen har en dator att spela detta på, för annars kan man glömma torrents till PS4/Xboxone.
Då har du inte lärt dig särskilt mycket.
Citera
2015-11-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du glömde att det lär kräva tålamod att spela ett buggigt spel också. Vilket alla recensioner jag läst har påpekat. Alla är överens att grafiken ser piss ut. Där har du en av anledningarna till att du inte får dina 10:r på löpande band. Framförallt på konsol, så dippar skiten ibland till 0fps och det är bedrövligt. Men så är det då dom envisas att använda samma gamla spelmotor, för att dom är bekväma med det.

Att det skulle vara buggigt är underförstått. Det är ingen ursäkt, men att faktiskt vänta sig någonting annat är bara löjligt. Rent generellt verkar buggarna vara rätt få och överkomliga till antalet. Klart som fan man vill ha tior på alla spel man hajpar för - något annat vore väl märkligt? - men att grafiken är undermålig 2015 års standard skiter jag i. Betygen i sig spelar ju ingen roll; det är givetvis motiveringarna bakom som är det viktiga.

Att Creation-motorn har gjort sitt kan nog de flesta vara rörande överens om dock. Jag förstår bekvämligheten, säkerheten och framförallt friheten att fokusera på allting annat som det innebär när en spelstudio får jobba i en bekant spelmotor men nu har den faktiskt gjort sitt. Det är dags att ta nästa kliv. Hoppas att Elder Scrolls VI får en nytändning eller i alla fall byggs i en oerhört grundligt omarbetad och uppgraderad version.
Citera
2015-11-09, 17:54
Medlem
Big Bosss avatar
Lyckades låsa upp spelet via VPN och nu sitter man och packar upp spelet på Steam.

Segt att man jobbar heltid ... hela veckan och framöver.
Citera
2015-11-09, 18:15
Medlem
Holgersons avatar
Efter en snabbtitt på några recensioner verkar det stora problemet med spelet vara det grafiska och till viss del striderna (även om vissa hyllat VATS återigen). Jävligt skönt tycker jag. Blev orolig när jag läste knorranden om att platta karaktärer och dålig story i den läckta recensionen från i lördags.
Citera
2015-11-09, 18:21
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Verkar släppas 01.00 svensk tid.

Vart har du läst det?

Finns det tillgängligt vid 00:00 så hinner man ju springa några meter, dröjer det längre så blir det inte förrän man kommer hem dagen efter
Citera
2015-11-09, 18:31
Medlem
oldeubois avatar
Det gjorde ont att läsa Fragzones recension.

Edit, länk:
http://www.fz.se/artiklar/recension/20151109/fallout-4
Citera
2015-11-09, 18:32
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Att det skulle vara buggigt är underförstått. Det är ingen ursäkt, men att faktiskt vänta sig någonting annat är bara löjligt. Rent generellt verkar buggarna vara rätt få och överkomliga till antalet. Klart som fan man vill ha tior på alla spel man hajpar för - något annat vore väl märkligt? - men att grafiken är undermålig 2015 års standard skiter jag i. Betygen i sig spelar ju ingen roll; det är givetvis motiveringarna bakom som är det viktiga.

Att Creation-motorn har gjort sitt kan nog de flesta vara rörande överens om dock. Jag förstår bekvämligheten, säkerheten och framförallt friheten att fokusera på allting annat som det innebär när en spelstudio får jobba i en bekant spelmotor men nu har den faktiskt gjort sitt. Det är dags att ta nästa kliv. Hoppas att Elder Scrolls VI får en nytändning eller i alla fall byggs i en oerhört grundligt omarbetad och uppgraderad version.

Håller med, jag i princip garvar åt alla grafikbögar!

Fixat steam, g2play, väntar än på cd key, sen kommer ingen höra nåt av mig på veckovis, lär återigen bli över 300h speltid för en.. Kippis!
Senast redigerad av EastClintfood 2015-11-09 kl. 18:35.
Citera
2015-11-09, 19:04
Medlem
Blankts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Det gjorde ont att läsa Fragzones recension.

Edit, länk:
http://www.fz.se/artiklar/recension/20151109/fallout-4

Verkar ju ändå vara grymt eftersom det fick en 4/5 av dem
Citera
2015-11-09, 19:05
Avslutad
Är det sant att det inte är något karma-system i spelet?
Citera
2015-11-09, 19:08
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj

Japp
Dina följeslagare verkar ha sitt eget moralkodex men över lag så ville de nog sudda bort good/bad grejen.
Citera
2015-11-09, 19:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj

Karma systemet är en av de viktigare delarna i Fallout så det finns kvar, vart har du hört att det inte skulle göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in