Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Du glömde att det lär kräva tålamod att spela ett buggigt spel också. Vilket alla recensioner jag läst har påpekat. Alla är överens att grafiken ser piss ut. Där har du en av anledningarna till att du inte får dina 10:r på löpande band. Framförallt på konsol, så dippar skiten ibland till 0fps och det är bedrövligt. Men så är det då dom envisas att använda samma gamla spelmotor, för att dom är bekväma med det.
Att det skulle vara buggigt är underförstått. Det är ingen ursäkt, men att faktiskt vänta sig någonting annat är bara löjligt. Rent generellt verkar buggarna vara rätt få och överkomliga till antalet. Klart som fan man vill ha tior på alla spel man hajpar för - något annat vore väl märkligt? - men att grafiken är undermålig 2015 års standard skiter
jag i. Betygen i sig spelar ju ingen roll; det är givetvis motiveringarna bakom som är det viktiga.
Att Creation-motorn har gjort sitt kan nog de flesta vara rörande överens om dock. Jag förstår bekvämligheten, säkerheten och framförallt friheten att fokusera på allting annat som det innebär när en spelstudio får jobba i en bekant spelmotor men nu har den faktiskt gjort sitt. Det är dags att ta nästa kliv. Hoppas att Elder Scrolls VI får en nytändning eller i alla fall byggs i en oerhört grundligt omarbetad och uppgraderad version.