Citat:
Ursprungligen postat av
RettaVisan
Jag utmanar dig i det fetade ovan.
- Vill du visa vad som du har till grund för detta påstående?
- Kan du vara vänlig och visa en spegling/jämförelse med ditt moderparti (S) och andra partier i ämnet "enda område"? Jag ser ju att ALLA partier har svar på alla olika frågor. Jag tror att DU har snöat in dig på ett område, Invällning.
- Berätta hur du tänker att det kommer att påverka flödet av väljare i någon (valfri) riktning.
Du är utmanad.

Taget:
Poängen är att inom alla aspekter av politiken har SD triangulerat sig gentemot den sk 7-klövern. Allt som är bra gillar SD, allt som är dålig ogillar SD. Det är alltså bra med mer bidrag, lägre skatt, mer försvar, större frihet, mindre invandring, levande landsbygd, mindre överstatlighet, mer ordning bättre skolor etc etc.
Detta är, (hör och häpna!) INTE UNIKT FÖR SD. Precis alla partier (inklusive SD) och i synnerhet om man tar de större partierna) vill ha mer rättvisa skatter (det är inte riktigt samma sak, men rättvisa för sina väljare...), mindre miljöproblem, bättre sjukvård, högre löner, mindre arbetslöshet, bättre äldreomsorg etc etc.
Vi är som sagt inte där ännu (så SD är ännu inte onödiga), men den dag Sverige har en vettig nivå på asyl- och invandringen får SD konkurrera på samma villkor som alla andra politiker. Då skall man leverera på alla de andra områdena.
Då är det min ödmjuka åsikt att Ekeroth, Skalin, Söder, Karlsson och Åkesson (typ) inte får det så j-a lätt i debatterna och i det politiska arbetet. Det handlar (som jag ser det) egentligen inte om att man är onda eller elaka, utan bara om att man inte kan, begriper och reder ut det.
Det var utmaningen. Bättre svar än så har jag inte.
Är det sedan så (bäst att bli litet opinionsinriktad) att någon tänker sig att väljare som vill ha en mindre invandring skulle
bestraffa de etablerade regeringsblocken om dessa justerar sin asyl- och flyktingnivå i en bra riktning, så är det ju litet märkligt. Tillägg: Jag kan tänka mig att det finns en politisk hysteres, som innebär att väljare som nu valt SD kan vara tröga i återgången till fadders- eller moderpartiet, och det kan ju (med modell i tossepartierna Mp och V) mycket väl tänkas bli ett stabilt invandringskritiskt parti på 10 % eller så.
Kan man ha kommunister, miljönissar, kristna och liberaler i småpartier kan man väl ha organiserade xenofober också.