2015-11-08, 15:01
Medlem
Oakenshields avatar
Strömstedt slutade vara någorlunda intressant när han slutade spela piano i Lundells band. Snark.
Citera
2015-11-08, 18:04
Medlem
IQ214s avatar
Jag tycker att det var ett utmärkt inlägg i debatten. Många här verkar tro att det är "vänsteråsikter" han framför, men så är det naturligtvis inte. En stor majoritet av befolkningen är motståndare till högerpopulism och hatkultur, och de allra flesta tar samtidigt också avstånd från vänsteraktivism.
En del säger att det inte alls var speciellt modigt gjort eftersom Strömstedt säger något som inte är kontroversiellt för många, men där håller jag inte med er. Det var modigt eftersom han visste vilket enormt drev av hat och otrevliga kommentarer det skulle leda till i forumen på nätet. Idag ser vi hur många önskar att hans kvinnliga familjemedlemmar ska våldtas av invandrare, och även i denna tråd finns det de som uttalar sig hatiskt och grovt sexuellt förnedrande. Detta är mycket förutsägbart och just därför var det modigt av honom!

Nej, det var ingen höjdarlåt. Texten har ingen prosaisk höjd. Framförandet var inte fantastiskt. Jag är ingen fan av Strömstedts musikgärning. Men jag tycker i alla fall att detta var bra och behövs! Jag är av åsikten att invandrings- och flyktingfrågorna måste styras upp, men jag vill aldrig i livet ge SD delaktighet i den politiska processen runt detta.

Jag skriver detta inlägg som motgift till många andra inlägg här, varav många är hatiska och rejält otrevliga. Jag hoppas att fler aktiverar sig här och i andra forum och visar att hat och arrogans är i minoritet och dessutom inte rår på oss som är övertygade humanister.
Citera
2015-11-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag funderar också lite på när det hela spelades in. Det kan nog ha varit ett tag sedan, under någon "drev-period" mot SD. Just nu när det blir allt mer uppenbart att SD haft rätt hela tiden & hela asylsystemet är i upplösning & kollaps, så känns det kanske inte riktigt lika smart att gå ut med detta.

Jag undrar om inte detta var Strömstedt's "Jumping the shark"-framträdande.

Sen begriper jag inte hur han försörjer sig, köper folk verkligen hans musik? Jag har aldrig träffat någon som har gillat honom. Har han verkligen råd att skrämma bort 25% av sina potentiella lyssnare? Han är ju dessutom så jävla tråkig att hans förra fru blev lesbisk, bara en sån sak.
6-16 juni enligt den här artikeln:
http://www.expressen.se/noje/sa-mycket-battre--sa-var-inspelningen/
Citera
2015-11-08, 19:04
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Jag funderar också lite på när det hela spelades in. Det kan nog ha varit ett tag sedan, under någon "drev-period" mot SD. Just nu när det blir allt mer uppenbart att SD haft rätt hela tiden & hela asylsystemet är i upplösning & kollaps, så känns det kanske inte riktigt lika smart att gå ut med detta.

Sen begriper jag inte hur han försörjer sig, köper folk verkligen hans musik? Jag har aldrig träffat någon som har gillat honom. Har han verkligen råd att skrämma bort 25% av sina potentiella lyssnare? Han är ju dessutom så jävla tråkig att hans förra fru blev lesbisk, bara en sån sak.
Programmet spelade in i juni.

Jag har alltid haft svårt för honom men tvingade mig att titta på Tack för musiken! för att se dom svenska musiker som han intervjuade och spelade tillsammans med, som Björn Skifs, Mauro Scocco m.fl. När jag någon gång ser honom på tv sitter jag alltid och funderar på vad hans kvinnor ser i honom....?
Citera
2015-11-08, 19:09
Medlem
Citat:

Det verkar ju vara inspelat under sommaren, så sannolikt är det 3-5 månader sedan. En del har hänt sedan dess.

Han lever nog gott på royalities och STIMpengar sedan 80- och 90-talen.
Citera
2015-11-08, 19:12
Medlem
Jag kommer att respektera artister som vill väl när dom tar upp sin egen plånbok och visar pengarna...Att lalla och låta käften gå,mättar inga munnar....
Citera
2015-11-08, 21:14
Medlem
B´stards avatar
Niklas Strömstedt - mannen som kan göra kvinnor lesbiska.
Citera
2015-11-08, 21:18
Medlem
enfindams avatar
Modigt att på bästa sändningstid ställa sig upp och förmedla sitt budskap. Jag tror att Strömstedt ville lägga mer tyngd i låten, inget ont om Ace of Base men är dom inte en aning menlösa?
Citera
2015-11-08, 21:23
Medlem
Bodickers avatar
Vad modig han är!!! Att kritisera SD, det är ingen annan som gör det. Ingen annan som vågar. Inte i hans umgängeskrets i alla fall.

"Alla människor har rätt att finnas". SÅ FINT, 'SÅ RÄTT. Detta tycker ju inte SD, det säger de hela tiden.
Citera
2015-11-08, 21:24
Medlem
Lao Tzus avatar
Utan problem
Citat:
Sveriges Radio som tidigare har stoppat låtar såsom Timbuktus och Kartellens låt ”Svarta duvor och vissna liljor” eftersom den ansågs som politisk och våldsam. Men Strömstedts låt kommer att spelas i SR:s kanaler under veckan – utan problem, skriver Aftonbladet.
http://www.metro.se/nyheter/sveriges-radio-stromstedts-sd-lat-far-spelas/EVHokh!J6e9XJrOs4RsA/
Citera
2015-11-08, 21:34
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Utan problem
http://www.metro.se/nyheter/sveriges-radio-stromstedts-sd-lat-far-spelas/EVHokh!J6e9XJrOs4RsA/

Utan problem betalar man inte licens. Utan problem lyssnar man inte på SR. Att Strömstedt saknar talang i största allmänhet är inte ett problem det heller, bortsett från de som har oturen att känna honom på ett personligt plan.
Citera
2015-11-08, 21:51
Medlem
Picamagpies avatar
Kom på nu att Ulf Ekberg från Ace of base har utpekats som högerextrem. Är det det som Strömstedt har haft i baktanken tro?

Eftersom Ekberg ha skrivit låten så får han royalties när låten spelas i radion.
Strömstedt pumpar in pengar till en högerextrem...
Senast redigerad av Picamagpie 2015-11-08 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in