2016-07-13, 07:09
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han har uppenbarligen inte noterat att vi har en lag om svenskt medborgarskap i det här landet, den börjar såhär, citat;

1 § Det svenska medborgarskapet är ett rättsligt förhållande
mellan medborgaren och staten som medför rättigheter och
skyldigheter för båda parter. Medborgarskapet förenar alla
medborgare och står för samhörighet med Sverige. Medborgarskapet representerar det formella medlemskapet i det
svenska samhället
och är en grund för folkstyrelsen.

Regeringsformen börjar såhär, citat;

1 § All offentlig makt i Sverige utgår från folket.

Den svenska folkstyrelsen bygger på fri åsiktsbildning och på
allmän och lika rösträtt. Den förverkligas genom ett
representativt och parlamentariskt statsskick och genom
kommunal självstyrelse.

Val.se, citat;

Rösträtt till riksdagen

Du har rösträtt till riksdagen om du:

är svensk medborgare och är eller har varit folkbokförd i Sverige
Svenska medborgare som utvandrat måste alltså någon gång ha varit folkbokförda i Sverige för att få rösta i riksdagsvalet.

Läs mer om rösträtt för utlandssvenskar här

Rösträtt till kommun- och landstingsfullmäktige

Du har rösträtt till kommun- och landstingsfullmäktige om du:

är svensk medborgare och är folkbokförd i kommunen/landstinget
är medborgare i något av EUs medlemsländer eller medborgare i Island eller Norge och är folkbokförd i kommunen/landstinget
är medborgare i något annat land än de som räknats upp ovan och har varit folkbokförd i Sverige i tre år i följd före valdagen, samt är folkbokförd i kommunen/landstinget.

Jag kan inte se att Sverige på något vis tillhör en invandrare som har varit folkbokförd i Sverige mindre än tre år, NS talar BS!

EDIT;Och på intet vis ser jag någon möjlighet att Sverige kan tillhöra någon som har kommit hit utan pass och utan att kunna styrka medborgarskap i något annat land.
Shit, kan du bli mer övertydlig eller?

Märks att kärleken och välbefinnandet av Sverige avtar sakta men säkert. Känns ju lagom kul att SVT inte ger ut en känga till Nickepicke. Hade någon sagt "o kom ihåg Jimme for president" eller något liknande i alutet av sin låt så skulle det bli ett jävla tjafs.
Citera
2016-07-13, 08:09
Medlem
Bavaros avatar
Allsången ser man ju ett klar agenda i år, Marlena Erman förra veckan o igår Strömstedt, ingen är speciellt aktuell med någon hit de senaste åren e.dyl. som det brukar, någon som spelas på radion och är lite het. Helt klart ett satt agenda, skulle inte förvåna om inte Gardell o Netflix-Shyffert dyker upp också i år. Allsången avslöjar ju sig med Sannas fråga varför NS vill sjunga just den sången. Rent patetiskt.

De är helt klart anlitade pga av sin PK-elistiska smörja.

När jag såg att ME o NS skulle vara med vägrade jag kolla pga man visste vad som skulle komma ur deras munnar, inte bara vara där och sjunga och uppträda som de artister de är i grunden.

SVT håller helt klart med indoktrinering vilket iofs inte är någon hemlighet. Men nu kristallklart tydlig.

Edit!

Kom ju på lite i efterhand att det verkligen märks att Helin kommit in i huset på Gärdet och vilken påverkan på Allsången det gjort.
Senast redigerad av Bavaro 2016-07-13 kl. 08:27.
Citera
2016-07-13, 08:27
Medlem
Returpappers avatar
Allsången är en födkrok för medelmåttiga artister. Vi skatte och licensbetalare föder dem. Här till tvingade av övermakten staten.
Citera
2016-07-13, 08:28
Medlem
Badios avatar
Expressen blev naturligtvis eld & lågor över Niklas ställningstagande. Enligt samma tidning så tyckte alla på twitter! (kan ni tänka er) att det var helt fantastiskt.
Citat:
I kvällens "Allsång på Skansen" i SVT valde artisten att sjunga "Det här är ditt land, det här är mitt land".
– Varför då? undrade programledaren Sanna Nielsen.
– Därför att det här är ditt land, och mitt land. Och alla som finns i det här landet, de tillhör det här landet, sa Strömstedt i programmet.
Citat:
På Twitter reagerade tv-tittarna på Niklas Strömstedts val.
"Niklas Strömstedt gör ett välbehövligt statement "Landet tillhör dig och mig", skriver en person där.
"Förutom bra musik och texter så har han ett stort hjärta", skriver en annan.
"Skönt att allsången är PK! Det här är ditt land, det här är mitt land! Heja", skriver en tredje.
http://www.expressen.se/noje/niklas-ord-i-svt-det-ar-allas-land/
Citera
2016-07-13, 10:09
Medlem
Karmans avatar
Frågan är vad Strömstedt egentligen menar. Menar han att alla i hela världen har rätt att bo i Sverige, då är det ju så dumt att klockorna stannar.

Menar han att alla som nu bor i Sverige är en del av Sverige, ja då har han ju på sätt och vis rätt.
Citera
2016-07-13, 10:30
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacksvart
Fjanten är gift med Jenny Strömstedt.

Jag undrar vad Skansenakvariets chef Jonas Wahlström tänker när den blåsta blondinen öppnar käften.

https://www.youtube.com/watch?v=qxlVp8Ri4vg
Det här är ett fantastiskt klipp, herregud alltså, något alla borde se.

Denna kvinna ihop med Niklas kvinnohistoria. Gissar att de förenas i trygghet, hon ekonomisk och han bekräftelsemässigt känslosam.
Senast redigerad av sherm 2016-07-13 kl. 10:51.
Citera
2016-07-13, 10:57
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det här är ett fantastiskt klipp, herregud alltså, något alla borde se.

Denna kvinna ihop med Niklas kvinnohistoria. Gissar att de förenas i trygghet, hon ekonomisk och han bekräftelsemässigt känslosam.

Nicke Lentrut brukar dra historian om hur han räddade livet på henne när de träffades. En riktig hjältebragd enligt Nicke.
Citera
2016-07-13, 11:04
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Nicke Lentrut brukar dra historian om hur han räddade livet på henne när de träffades. En riktig hjältebragd enligt Nicke.
Är väl hjälteglorian som skiner upp i såna där uttalanden, så det inte ska behöva kännas lika obehagligt för henne som det gjorde där i TV-studion med Skansen-Jonas.
Citera
2016-07-13, 11:47
Medlem
ace_secs avatar
Läste lite kommentarer på SVT:s Facebook-sida om detta!

Flest likes hade kommentarerna om att detta "eviga PK och ställningstagande räcker nu!"

Det är uppenbart att fler och fler börjar spy på pk-medias eviga trams!
Citera
2016-07-13, 11:56
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Läste lite kommentarer på SVT:s Facebook-sida om detta!

Flest likes hade kommentarerna om att detta "eviga PK och ställningstagande räcker nu!"

Det är uppenbart att fler och fler börjar spy på pk-medias eviga trams!

Länk(ar)?

Jag hittar ingenting som liknar det du beskriver på SVT:s fb-sida.

Citera
2016-07-13, 12:05
Moderator
Carlboms avatar
Integration och invandring --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2016-07-13, 12:11
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Länk(ar)?

Jag hittar ingenting som liknar det du beskriver på SVT:s fb-sida.

Expressens och Aftonbladets var det visst!

Expressens mest likeade:

Citat:
Det är trist att man aldrig kan titta på ett underhållningsprogram på TV, utan att SVT och TV4 släpar dit PK-människor som Niklas Strömstedt, Malena Ernman, Özz Nûjen m fl. De har alla passerat "bäst före datum" och retar upp en stor del av befolkningen med sin vänsterpropaganda. Varför inte visa riktiga artister? 😊

Citat:
Det kanske är dags att ta bort den här politiska delen i den här formen av program.
Det kan knappast vara så att dem bara är till för en del personer.

SVT ska vara opolitiskt och bör utelämna politik och skapa frizoner från politik i denna typen av program.
Det är familjeunderhållning och inte ett för eller mot program.
Det startar bara ett onödigt missnöje hos många.
Det är väl inte det allsång på Skansen har till syfte????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in