Citat:
Ursprungligen postat av
countrychick
Jag tror att den absoluta majoriteten är övertygad om att NB är skyldig, både här på Flashback och "ute i verkligheten".
Dessutom upplever jag att det är ganska få även här på Flashback som inte tror på åklagarens version och NB:s skuld. Min gissning är att ni alternativteoretiker är mellan 5 och 10 personer.
Alternativteoretikerna kanske upplevs som många eftersom dessa postar inlägg precis hela tiden (och uppenbarligen tillbringar väldigt lite tid afk) och många andra skribenter har helt enkelt gett upp att att skriva inlägg eftersom alternativisterna inte verkar mottagliga för logiska resonemang. De verkar mer tro på att den som skriker högst eller skriver sista inlägget i en diskussion också är den som har rätt.
Jag tror att folk hetsar upp sig, i den mån de gör det, för att det är frustrerande att diskutera med någon som man aldrig når fram till och som hittar på vad som helst och sen påstår att det är bevis.
Alternativt så ställer alternativisten upp ett eget hypotetiskt resonemang (som helt saknar stöd i fuppen) och sen drar man en slutsats utifrån detta som då alltså "måste" vara sann.
Så funkar det inte för de flesta utan jag, och många med mig, vill gärna bygga våra resonemang på de fakta som framkommit och dessutom använda oss av logik, sannolikhet, vetenskap och erfarenhet när vi ställer upp hypotetiska resonemang.
Likaväl som att folk inte vill mata troll så vill man inte heller mata alternativteoretikerna, jag tror det är därför många gett upp att skriva i tråden.
Det var väldigt bra reflektioner om den här tråden och vad som pågår. Tack.
Det kan vara som så att folk tappar lusten men också hamnar på samma låga nivå trots otal försök att diskuterar intressanta saker, att åberopa oetisk låg nivå.
En hel del åker ut med badvattnet slutligen också via en viss favoritknapp som vissa brukar febrilt - men har själva skrivit så dumt att det har skapats ett visst klimat till slut. Riktigt illa och jag undrar vad det är för liv?
Det är väldigt synd eftersom det är ett intressant ämne, men hackas dialogerna sönder hela tiden så fungerar det inte - och det är synd att ett så litet antal personer ska hindra så många i en tråd.
Det vore bra med en ignorefunktion.
Jag tror likt dig att de flesta inser vidden av den tekniska bevisningen, speciellt om man följer kommentarer i media och har läst FUP. Att ha annan åsikt är fullständigt ok - problemet är snarare att det inte blir dialoger. Det är sönderhackat, det är ett ifrågasättande som inte är normalt.
Jag har svårt att tro att NB ens skulle falla genom HovR. Det absolut mest intressanta sen är i mitt tycke:
Vem fasen är han?