Citat:
jag lade in en fråga igår men har inte haft tid gå igenom allt svammel för att se om någon haft något konkret att kommentera
Har nu läst om den gröna teleskoplastaren ,främst för jag känner ett av vittnena från förr !!
AJ och sonen ser den alltså ute och köra på dagen , flera förhör om den ,bla hävdar Ulrik Lind med fru att den stod i den öppna porten på baksidan av Ladan kl 20.20
....... men sen då ?? inga mer förhör ?
vem hade ställt den där ?
vem flyttade den ? och när ?
vad jag kan förstå så fanns bara Grävmaskinen som stod INNE i ladan där när dom började söka ?
fattar det som att teleskoplastaren stod på sin plats inne i den låsta spritfabriken på Måndag morgon?
eller ?
nån som har nåt svar ?
läser man Ulrik Lind och fruns vittnesmål sid 51-64 så är det för mig ! inte utrymme för några tvivel .
Ulrik ser lastaren i porten ca 20.20 ,noterar att den är en speciell som han känner igen ,
När han får reda på att Lisa saknas ,så ringer han den han tror äger den ,får då höra att Arrendatorn Åslund köpt den , han visar polisen på plats var den stod , han kan med säkert ange dag och tid !!
jag har inte talat med Ulrik på många år men har inte hört annat än att han fortfarande är en helt normal tillförlitlig person !!!
vad gör polisen åt detta vittnesmål ???? det placerar ju maskinen i Ladan på söndag kväll ......
men vem har kört den dit ???????? när ?????? varför ???????
Även AJ och HJ har ju sett den !!!
den står ju normalt i den låsta spritfabriken ? ett fåtal har nyckeln !
men polisen verkar ju inte brytt sig gå vidare med detta ???
för mig obegripligt .......
4 personer har sett den ute på Söndagen , men vem använde den ??
det indikerar ju på en ev medhjälpare ? ev mannen som tidigare sågs av Janne Rundqvist komma ut ur ladan ????,sid 235
för NB var ju 20.20 nere i Källby och handlade ! men AB var ju hemma ?eller ?
vad gjorde resten som hade nycklar till spritfabriken ?
polisen påstår ju dom vänt på varenda sten ........ kanske man behöver ta i lite bättre ?
och vända på stora obekväma stenar ?
lätt tro att detta släppts för det kan rubba Åklagarens gärningsbeskrivning ? fast å andra sidan varför då ta med det i FU , och inte lagt hela Lastmaskins historien i slasken .... obegripligt för mig
Den här FU ska ju vara så fantastiskt bra gjord enligt vissa ......
Men för mig som aldrig läst nån sådan förut så verkar den som ett stort frågetecken ?????
massor av otroligt märkliga !! motsägelsefulla uppgifter ......
"Gedigen" är tydligen det samma som massor av sidor ?
Även Lena Svedung avfärdar man uppenbarligen som "icke trovärdig "
tänker då på hennes inringda vittnesmål sid 109, om att hon sett/talat med en okänd som var i sällskap med AN i spritfabriken , Det var alltså INTE NB som hon anger hon känner igen
både AN och NB ,(sid 1375 tror jag ?), säger det var NB som talade med Lena .......
så antingen är Lena Svedung senil eller så ljuger både AB och NB , och det då fanns en 3dje person
på plats ......... isåfall vem ,och varför ljuga ......
nån som läst nåt mera om Lastmaskinen som jag kan ha missat i denna "perfekta" FU ?
Har nu läst om den gröna teleskoplastaren ,främst för jag känner ett av vittnena från förr !!
AJ och sonen ser den alltså ute och köra på dagen , flera förhör om den ,bla hävdar Ulrik Lind med fru att den stod i den öppna porten på baksidan av Ladan kl 20.20
....... men sen då ?? inga mer förhör ?
vem hade ställt den där ?
vem flyttade den ? och när ?
vad jag kan förstå så fanns bara Grävmaskinen som stod INNE i ladan där när dom började söka ?
fattar det som att teleskoplastaren stod på sin plats inne i den låsta spritfabriken på Måndag morgon?
eller ?
nån som har nåt svar ?
läser man Ulrik Lind och fruns vittnesmål sid 51-64 så är det för mig ! inte utrymme för några tvivel .
Ulrik ser lastaren i porten ca 20.20 ,noterar att den är en speciell som han känner igen ,
När han får reda på att Lisa saknas ,så ringer han den han tror äger den ,får då höra att Arrendatorn Åslund köpt den , han visar polisen på plats var den stod , han kan med säkert ange dag och tid !!
jag har inte talat med Ulrik på många år men har inte hört annat än att han fortfarande är en helt normal tillförlitlig person !!!
vad gör polisen åt detta vittnesmål ???? det placerar ju maskinen i Ladan på söndag kväll ......
men vem har kört den dit ???????? när ?????? varför ???????
Även AJ och HJ har ju sett den !!!
den står ju normalt i den låsta spritfabriken ? ett fåtal har nyckeln !
men polisen verkar ju inte brytt sig gå vidare med detta ???
för mig obegripligt .......
4 personer har sett den ute på Söndagen , men vem använde den ??
det indikerar ju på en ev medhjälpare ? ev mannen som tidigare sågs av Janne Rundqvist komma ut ur ladan ????,sid 235
för NB var ju 20.20 nere i Källby och handlade ! men AB var ju hemma ?eller ?
vad gjorde resten som hade nycklar till spritfabriken ?
polisen påstår ju dom vänt på varenda sten ........ kanske man behöver ta i lite bättre ?
och vända på stora obekväma stenar ?
lätt tro att detta släppts för det kan rubba Åklagarens gärningsbeskrivning ? fast å andra sidan varför då ta med det i FU , och inte lagt hela Lastmaskins historien i slasken .... obegripligt för mig
Den här FU ska ju vara så fantastiskt bra gjord enligt vissa ......
Men för mig som aldrig läst nån sådan förut så verkar den som ett stort frågetecken ?????
massor av otroligt märkliga !! motsägelsefulla uppgifter ......
"Gedigen" är tydligen det samma som massor av sidor ?
Även Lena Svedung avfärdar man uppenbarligen som "icke trovärdig "
tänker då på hennes inringda vittnesmål sid 109, om att hon sett/talat med en okänd som var i sällskap med AN i spritfabriken , Det var alltså INTE NB som hon anger hon känner igen
både AN och NB ,(sid 1375 tror jag ?), säger det var NB som talade med Lena .......
så antingen är Lena Svedung senil eller så ljuger både AB och NB , och det då fanns en 3dje person
på plats ......... isåfall vem ,och varför ljuga ......
nån som läst nåt mera om Lastmaskinen som jag kan ha missat i denna "perfekta" FU ?
En identisk lastare syns vid 14:30 under söndagen körandes på den väg där fynden sedan görs. Vid 19 ser GJ en bil vid ladan som han tror är arrendatorns. Vid 20:20 syns arrendatorns lastare vid ladan. Det verkar ha varit fler än NB som körde på den lilla grusvägen och uppehållit sig vid ladan den där dagen.