2015-11-08, 12:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NFC-tekniker.
De skrev inget om det i sina rapporter. Det skulle de ha gjort i så fall. Det kan vara åklagarens påhitt.
2015-11-08, 12:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Skickar åter igen detta som jag skrev imorse. Hur får du ihop detta Xeniaonatop?
Vad är det du vill att jag ska få ihop? Du frågade vem som kan ha gjort det, och jag har redan svarat i inlägget som du citerade att vem som helst kan ha gjort det.

Jag har också visat på ett annat sätt att separera blodkomponenter utan centrifug.
2015-11-08, 12:07
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Dessutom dubbel plantering då, eftersom även IB´s DNA påträffades.
För att ens ta upp en fundering om det måste man samtidigt svara på NB´s övriga beteende (Alibi + bil-vittnen + MPS-patrull + AB-jogg osv) så blir det ännu lättare eliminera frågan om plantering.

Alternativteoretikerna bör därmed behandlas för vad dom är. Luft.

Jag mins det här rättsfallet även om jag var ett barn då,

https://sv.wikipedia.org/wiki/West_Memphis_Three

och jag mins att bara för att man har vad man anser vara stark teknisk bevisning, för den tiden så betyder det inte att man har rätt.

Och då körde åklagare, polis och pöbel med samma härskarteknik, jag mins att något kändes fel då och jag har samma känsla i detta fall.

Vad det gäller vittnen så tror jag att de har påverkats av tidningar till att tro att rätt man är anhållen.

När det gäller alibi, och andra konstig heter som sagts i förhör så tror jag att det beror på okvalificerade tolkar.
2015-11-08, 12:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
"Föråkarna" närvarar inte alltid. Det är högst individuellt.
På ett rent amatörmässigt plan, vill jag framhäva att hans egna DNA mycket väl kan ha varit "inkapslat" av frugans betydligt beständigare DNA.
Inkapslat?
Schhh... Say no more.

Problemet är inte lördagen - problemet är det tillstånd han befinner sig i inne i ladan. Där flödade det garanterat.
2015-11-08, 12:13
Medlem
Angående handskar på eller av... Pillade på sig själv efter upphängningen (handskar på), neddragning/uppdragning av kläder (aj då, glömde inledningsvis: handskar av).

Därav kontamineringen med IBs dna (alltså kontaminering via handsken som glömdes tas av)?
2015-11-08, 12:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De skrev inget om det i sina rapporter. Det skulle de ha gjort i så fall. Det kan vara åklagarens påhitt.
Det var under rättegången det påtalades kluster.
2015-11-08, 12:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Inkapslat?
Schhh... Say no more.

Problemet är inte lördagen - problemet är det tillstånd han befinner sig i inne i ladan. Där flödade det garanterat.

Måhända.
Men när på tidsaxeln flödade det, resp avsattes DNA...?
2015-11-08, 12:17
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad är det du vill att jag ska få ihop? Du frågade vem som kan ha gjort det, och jag har redan svarat i inlägget som du citerade att vem som helst kan ha gjort det.

Jag har också visat på ett annat sätt att separera blodkomponenter utan centrifug.

Så du menar att någon annan är mer rimlig att vara GM än Nerijus? Är det en såpass enkel sak att centrifugera blod med en borrmaskin att det är en rimlig teori? Eller för all del, att använda nylånstrumpa som jag tror du refererat till tidigare som en annan variant av att separera blodkomponenter.

Denna tråd måste ha blivit en prestige-grej för dig.
2015-11-08, 12:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det var under rättegången det påtalades kluster.
Jag vet det, under slutpläderingen. Han har inget stöd i labbresultaten.
2015-11-08, 12:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Jag mins det här rättsfallet även om jag var ett barn då,

https://sv.wikipedia.org/wiki/West_Memphis_Three

och jag mins att bara för att man har vad man anser vara stark teknisk bevisning, för den tiden så betyder det inte att man har rätt.

Och då körde åklagare, polis och pöbel med samma härskarteknik, jag mins att något kändes fel då och jag har samma känsla i detta fall.

Vad det gäller vittnen så tror jag att de har påverkats av tidningar till att tro att rätt man är anhållen.

När det gäller alibi, och andra konstig heter som sagts i förhör så tror jag att det beror på okvalificerade tolkar.

Och vad beror det på att Nerijus håller käft?
2015-11-08, 12:21
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur skulle dom två meningarna annars tolkas, det var uppenbart postarens mening.

En helt annan undring.

OM NB döms mot sitt nekande både i TR och HR, kommer man då för påföljdsfrågan göra en RPU?

Med största sannolikhet. Mig veterligen gör man alltid en RPU eller åtminstone en §7 innan påföljden döms ut när det gäller mord (och andra mycket grova brott.) I det här fallet verkar man gå vägen att först meddela om NB är skyldig eller inte och sen undersöka huvudet på honom.

Ibland gör man den psykologiska utredningen innan rättegången, ibland under den och ibland i väntan på dom. Det brukar bero på hur knäpp GM verkar. NB verkar inte knäpp (i rättslig mening), det finns inga tecken på psykoser eller dyl och han har, enligt honom själv, ingen historik av psykisk ohälsa.

Det är är hyfsat vanligt att man väntar med RPU (§7) tills efter dom fallit men innan påföljden bestäms. Blir domen friande behöver man förstås inte göra någon rättspsykiatrisk undersökning.
2015-11-08, 12:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Så du menar att någon annan är mer rimlig att vara GM än Nerijus? Är det en såpass enkel sak att centrifugera blod med en borrmaskin att det är en rimlig teori? Eller för all del, att använda nylånstrumpa som jag tror du refererat till tidigare som en annan variant av att separera blodkomponenter.

Denna tråd måste ha blivit en prestige-grej för dig.
Nej, jag har inte rangordnat rimligheter, och jag har aldrig föreslagit nylånstrumpa, nylonstrumpa eller annan filtrering. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Har du något argument att komma med?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-11-08 kl. 12:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in