2015-11-08, 01:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag uppfann igår en planteringscocktail, och dag kom jag på hur man gör den utan centrifug. Nyckelordet är sänka. Låter man blodet stå i ett provrör med antikoagulationsmedel en timme sedimenterar sig beståndsdelarna och det är lätt att få ut de delar som behövs för att få skapa cocktailen.
Du glömde borren (du nämnde igår) som ska snurra i ett exakt varvtal..
Fantasiskt idé du kommer med!
Senast redigerad av develi 2015-11-08 kl. 01:12.
2015-11-08, 01:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad kallar då du detta inlägg? Det tolkas bara på ett sätt!
Vad surrar du om? Varför går inte mitt inlägg att tolka på fler sätt än ett?
Jag svarade på två av punkterna i #Qwarts inlägg: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.
Militären har varit där och letat och NB har fiender.
Varför ska vissa tolka allt fel på Flashback?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-11-08 kl. 01:15.
2015-11-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuskig
En snubbe från Stockholm, begick våldtäkter på 90-talet. Kompis till Gustav Jönsson.
Och han befann sig på Blomberg helgen då Lisa försvann.

Källa på det, tack.

OM det skulle anmälts till polisen att en sådan misstanke inkommit har den undersökts och avfärdas till slasken, en slask som IR dammdugit efter alternativa GM. Och kammat Noll.

Därför tror jag detta är rent hittepå.
2015-11-08, 01:15
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Vem pratar om konspirationer? Det behövs bara lite plantering av bevis! Varför har dem inte tagit fiber prover från lisa som styrker att hon varit i ladan?

Går inte att plantera blod enligt Hamilkar, (utan tillgång till lab). Hamilkar är
professor i molekylärbiologi.

Det går heller inte att förklara befintlig DNA-bevisning med att NB jobbat där. Läs gärna Hamilkars inlägg i denna tråd.

Kan vi inte få slut på det här planteringstramset nån gång. Och att allt DNA kan förklaras med att han jobbade där!

Det var väl fler som jobbade där vars DNA inte finns på Lisas kläder, rör, snöre.
2015-11-08, 01:17
Medlem
Knekten45s avatar
Inte följt denna tråd så noga men skumläst lite av era galna teorier om detta.

De flesta teorier jag läst är ju helt meningslösa och skrivna av en person som sitter hemma och kollar kriminal filmer och läser deckare hela dagarna, kom tillbaka till verkligheten!

Ett frågetecken som jag grumlat lite på är angående fickringningen. LH ska ha sagt "Det är klart" eller liknade, men på svenska. Det är det som jag inte kan få ihop riktigt. Det är väl mest troligt om man går från vad som tros ha hänt att hon under denna tidpunkten pratar med NB som i sin tur mest troligtvis talat svenska också. Men alla andra mötanden och konversationer NB haft har han antingen talat på halv taskig engelska eller sitt hemspråk. Varför skulle NB då tala svenska med LH?
Senast redigerad av Knekten45 2015-11-08 kl. 01:24.
2015-11-08, 01:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Utanför caféets nordöstra del stämmer väl rätt väl överens med var Lisa hade parkerat den?

Står redan i bakgrunden till förundersökningen.

Julia har ritat en bild. Kolla den och rapportera vad som gäller.
2015-11-08, 01:23
Moderator
blomvattnares avatar
Ett antal inlägg är raderade för 0.09 - Falsk Ryktesspridning.

/Mod
2015-11-08, 01:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vad surrar du om? Varför går inte mitt inlägg att tolka på fler sätt än ett?
Jag svarade på två av punkterna i #Qwarts inlägg: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.
Militären har varit där och letat och NB har fiender.
Varför ska vissa tolka allt fel på Flashback?
Nu är det ju du som är experten på att tolka inlägg precis som du vill men du skrev ordagrant.

Citat Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Militären hade varit där och letat. Han har fiender.

Det inlägget tolkas av flera som att fienderna är militären.
2015-11-08, 01:30
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knekten45
Inte följt denna tråd så noga men skumläst lite av era galna teorier om detta.

De flesta teorier jag läst är ju helt meningslösa och skrivna av en person som sitter hemma och kollar kriminal filmer och läser deckare hela dagarna, kom tillbaka till verkligheten!

Ett frågetecken som jag grumlat lite på är angående fickringningen. LH ska ha sagt "Det är klart" eller liknade, men på svenska. Det är det som jag inte kan få ihop riktigt. Det är väl mest troligt om man går från vad som tros ha hänt att hon under denna tidpunkten pratar med NB som i sin tur mest troligtvis talat svenska också. Men alla andra mötanden och konversationer NB haft har han antingen talat på halv taskig engelska eller sitt hemspråk. Varför skulle NB då tala svenska med LH?

Har också haft funderkngar på om NB kunde mer svenska än han uppgett.

Att han förstår svenska framgår ju i förhör i FUP. För då säger han vid ett tillfälle att han förstår vad förhörsledaren säger och att tolken inte behöver tolka.

Tkr också att det är klarlagt att fickringningen sker efter att hon sagt hej då till sina arbetskolleger.
2015-11-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu är det ju du som är experten på att tolka inlägg precis som du vill men du skrev ordagrant.

Citat Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Militären hade varit där och letat. Han har fiender.

Det inlägget tolkas av flera som att fienderna är militären.

Hur skulle dom två meningarna annars tolkas, det var uppenbart postarens mening.

En helt annan undring.

OM NB döms mot sitt nekande både i TR och HR, kommer man då för påföljdsfrågan göra en RPU?
2015-11-08, 01:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Går inte att plantera blod enligt Hamilkar, (utan tillgång till lab). Hamilkar är
professor i molekylärbiologi.

Det går heller inte att förklara befintlig DNA-bevisning med att NB jobbat där. Läs gärna Hamilkars inlägg i denna tråd.

Kan vi inte få slut på det här planteringstramset nån gång. Och att allt DNA kan förklaras med att han jobbade där!

Det var väl fler som jobbade där vars DNA inte finns på Lisas kläder, rör, snöre.
Bara när det gäller röret så var dom minst två som monterade ner mjölkanläggningen och det var bröderna. MEN mjölkanläggningen satt mycket lägre så dom hade ingen anledning att vara på den höjden... dessutom skedde nedmonteringen i jan-feb så det där röret borde vara lika dammigt överallt.
Det jobbade flera personer i den ladan och det är bara Nerijus och Lisas DNA som finns på platsen.
Se bilden https://minfil.org/Hdpckfbbb3/Lisa_Holm_H_rnet_med_r_ret_och_DNA_fr_n_Nerijus_mm .JPG
Senast redigerad av Timeout 2015-11-08 kl. 01:39.
2015-11-08, 01:35
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jag uppfann igår en planteringscocktail, och dag kom jag på hur man gör den utan centrifug. Nyckelordet är sänka. Låter man blodet stå i ett provrör med antikoagulationsmedel en timme sedimenterar sig beståndsdelarna och det är lätt att få ut de delar som behövs för att få skapa cocktailen.

Icke sa picke! Hamilkar höll visst inte med dig, tror du har fått i dig nån annan cocktail

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in