2015-11-07, 23:25
  #42625
Medlem
farbror Svens avatar
En anledning till SD:s tillbakagång och brutna uppgående trend kan vara att pajas-kastet att vara i riksdagen så lite som möjligt faktiskt ogillas av folk. Varför ska man rösta in folk i riksdagen, där de får lön, partibidrag mm och bäddar för pension, som sedan tjurskalligt drar i väg när galoscherna inte passar? Väldigt omoget.
__________________
Senast redigerad av farbror Sven 2015-11-07 kl. 23:28.
2015-11-07, 23:26
  #42626
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Tvärtom - Paula Bieler lättar upp bilden av det mansdominerade SD och minskar intrycket av att partiet är rasistiskt. Stenåldersgubbar finns det alltför många av i politiken. Inte minst inom SD men inte bara där.

Plus ett ang Bieler. Minus 10 i övrigt, endast i Sverige kan snorvalpar (och valpinnor - kan man säga det, som femininum?) på 25 år bli parlamentsledamöter. Säger som Reagan;
https://www.youtube.com/watch?v=fJhCjMfRndk

Angående att Sd i OU inte ligger på... ja, åtm 10-15 procentenheter högre än de borde med tanke på Sveriges förfall kan man endast tillskriva svenskens idioti - man köper svetsarens "ska få ordning och reda på detta" och fru Nilegård-Batras falskspel kring TUT och Kd-flickans (är det Sarah Palins dotter?) "utspel".

Svensken är en idiot, svårare än så är det inte, och kommer därför gå under.
__________________
Senast redigerad av GoggeGogelius 2015-11-07 kl. 23:33.
2015-11-07, 23:32
  #42627
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
En anledning till SD:s tillbakagång och brutna uppgående trend kan vara att pajas-kastet att vara i riksdagen så lite som möjligt faktiskt ogillas av folk. Varför ska man rösta in folk i riksdagen, där de får lön, partibidrag mm och bäddar för pension, och sedan tjurskalligt drar i väg när galoscherna inte passar? Väldigt omoget.

Ligger det också en del i. Och en ganska låg profil öht. Det är ju nu Åkesson, Karlsson och några till "ska larma och göra sig till" till ett absolut maximum. Komma med chockutspel, skapa rubriker (ja inte på det vanliga sättet, Ultima Thule, järnrör, "vackra zigenskor" etc som ibland får en att undra om man är i rätt parti).
2015-11-08, 03:24
  #42628
Medlem
Det är mindre viktigt om SD har 15-20 eller 25%
Det anmärkningsvärda är att dryga 75% av befolkningen inte vill minska invandringen.
Det är ju helt jävla sjukt.
2015-11-08, 03:52
  #42629
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Många som whinar i tråden nu. Buhuuu K och H blev uteslutna. K.E sa några saker för hårt på ett torgmöte. M är för maktkåt.
Det är för tyst. Det var jättedumt att SD gick ut i krisläget och sa att de ställer om till valrörelse och för lite har synts av det. Fine.
Vad går ni till då?
Gå till partier som i 30 år har knullat er så hårt att ni inte kan sitta på decennier och dessutom bara har floskelbingo och rapar mediavänliga tomma ord som inte innebär någonting.
Men de är ju trygga!?
Har ni helt tappat det?
Eller, vi sätter tilltron till ett nytt parti mellan SD och SVP som kanske skapas någon gång? Good fucking luck. Om det vill sig väl kan de få 10k röster 2018.
Ser ni seriöst Steffe, AKB, Annie, Romson osv som alternativ?
Någon av dessa får aldrig min röst någonsin igen. Glöm inte att de är och har varit ansvariga för situationen som är nu och för lång tid framöver.
SD kämpar som ryssarna i Stalingrad. Ger vi upp blir det tyskt. Kämpar vi så kan vi ta tillbaka staden.
Vi har bara en chans. Och det är nu fram till 2018. Misslyckas vi så är det kört för all framtid. För 7k kommer inte reda upp detta, det är det enda vi kan vara säkra på efter 30-40 år.
Ge inte upp ännu. Gå med i partiet, gilla, prata, SMS:a, maila, debattera osv.
Kommer aldrig ge upp. Detta är mitt land.
2015-11-08, 06:30
  #42630
Medlem
Jagviosss avatar
Det är ingen förvåning att det är sossarna som slutligen börjar ta i zigenarfrågan.

Moderaterna: vill krossa välfärdsstaten genom överbelastning. Här är zigenarna bättre än invandrare då zigenare bara kostar pengar och skräpar ner, men de får inte rösta.

Sossarna: vill ha hög invandring för att få fler röster. Här är zigenarna faktiskt ett ovälkommet inslag. De gömmer sig inte som invandrarna mestadels undan i invadrarförorter, utan skräpar ner även där medelklassen vistas. Livsfarligt för S, det kan ju driva medelklassen mot SD! Zigenarna bara kostar pengar, och då de saknar rösträtt ger de inte heller S några röster.


DVS: Sossarna har incitament att göra något åt zigenarproblemet, Moderaterna å andra sidan saknar helt motiv, för dem är zigenare bättre än invandrare! Inte undra på att de påstår att zigenarna byggde Sverige!
https://www.youtube.com/watch?v=IWGjKcAX1sk
2015-11-08, 10:24
  #42631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Det är glädjande att se att Svenska folket börjar genomskåda SDs lögner nu och tar sin hand från dom. SD är och förblir det största stollepartiet. Varför går in SD och MP ihop? Dom står för precis samma verklighetsfrånvända politik båda två.


Vems och vilken politik förvarar du, den som som gällde för en månad sedan, eller den nya övertagna SD politiken?
2015-11-08, 11:09
  #42632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Frågan kan ställas om. Hur känns det nu för SD när delar av dess s.k. "politik" implementeras av andra? Vad har SD för existensberättigande om övriga partier löser en kris och SD står kvar på perrongen som avkastade höbalar? Vad ska dom göra nu? Visa sina sanna färger och ägna sig åt utomparlamentarisk kamp?

Jönsar.
Spelar det någon roll vem som implementerar politiken? Inte för mig i alla fall. Gör det det för dig? SDs politik implementeras, vilket naturligtvis gläder både SDare och kappvändare. Om SD ökar eller minskar är ganska sekundärt, i vilket fall så vann de samtidigt som MP FÖRLORADE, och det kommer naturligtvis att noteras i historiska annaleR.
2015-11-08, 11:51
  #42633
Medlem
kristofferGs avatar
Någon som vet när Sentio kommer? Så vi kan få ett ordentligt resultat.
2015-11-08, 14:37
  #42634
Medlem
SD kommer igen! De har ju visat sig vara hjärntrusten. De andra börjar inse vilken politik som måste gälla. Och när resultatet av de flyktinghämmande lapparna visar sig, får svikarna och flera upp ögonen och favoriserar SD i kommande mätningar.

Även den röde trogne måste inse Löfvens svek och inkompetens. S måste rasa ännu mera till SD. Låt oss se i januarimätningarna. Var lugna. Förnuftet segrar till slut.
2015-11-08, 14:39
  #42635
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Många som whinar i tråden nu. Buhuuu K och H blev uteslutna. K.E sa några saker för hårt på ett torgmöte. M är för maktkåt.
Det är för tyst. Det var jättedumt att SD gick ut i krisläget och sa att de ställer om till valrörelse och för lite har synts av det. Fine.
Vad går ni till då?
Gå till partier som i 30 år har knullat er så hårt att ni inte kan sitta på decennier och dessutom bara har floskelbingo och rapar mediavänliga tomma ord som inte innebär någonting.
Men de är ju trygga!?
Har ni helt tappat det?
Eller, vi sätter tilltron till ett nytt parti mellan SD och SVP som kanske skapas någon gång? Good fucking luck. Om det vill sig väl kan de få 10k röster 2018.
Ser ni seriöst Steffe, AKB, Annie, Romson osv som alternativ?
Någon av dessa får aldrig min röst någonsin igen. Glöm inte att de är och har varit ansvariga för situationen som är nu och för lång tid framöver.
SD kämpar som ryssarna i Stalingrad. Ger vi upp blir det tyskt. Kämpar vi så kan vi ta tillbaka staden.
Vi har bara en chans. Och det är nu fram till 2018. Misslyckas vi så är det kört för all framtid. För 7k kommer inte reda upp detta, det är det enda vi kan vara säkra på efter 30-40 år.
Ge inte upp ännu. Gå med i partiet, gilla, prata, SMS:a, maila, debattera osv.
Kommer aldrig ge upp. Detta är mitt land.

Det är verkligen en kamp mot klockan. Man får inte heller glömma att invandrare i högre grad röstar rött än gemene medborgaren. Vilket betyder att om dagens invandringsvolymer består sig, så kan vi 2018 ha ett läge med 1,5 miljoner potentiella rödgröna väljare.

Tick, tack, tick, tack...
2015-11-08, 16:49
  #42636
Medlem
santos_devilles avatar
Men hur ser röstdeltagandet i förorterna ut? Gissar att det är väldigt låg andel personer som röstar i förorterna. Även om de som röstar röstar rött.

Jag tror inte S importerar röster då man vet att det är lågt deltagande av dessa invånare.

Ni överanalyserar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in