Citat:
Ursprungligen postat av
FruLibertas
Nedgången är helt vad jag förväntat mig.
1 DÖ har fallit. SD gynnades mycket av DÖ
2 Migrationsuppgörelsen var ett steg åt rätt håll plötsligt även om det inte kommer att hjälpa ett dugg
3 I kris gynnas sittande regering.
Frågan är vad som händer nu. Vi kan nog räkna med att gränserna stängs innan jul. Det finns helt enkelt inget alternativ. Detta kommer inte heller att gynna SD. Agendan därefter kommer att vara att hantera alla asylsökanden och inofficiella i landet. Detta är inte heller SDs starkaste kort. Jag skulle inte bli förvånad om SD parkerar på nuvarande nivå ett tag.
Ja, tyvärr verkar svensken acceptera att bli lurad och bedragen och vi kanske överskattar tillväxtkapaciteten för SD. När det snart visar sig att de haft rätt hela tiden så kunde man ju hoppas på att folket i vrede går till SD för att aldrig gå tillbaka igen, men det blir väl en axelryckning och fortsatt röstande på "arbetarpartiet" och "oppositionen".
Man blir lite bitter och uppgiven men ingen blir gladare än jag om det är fel
Hur som helst kom de senaste OU ut så här:
Sentio - fredag 9 oktober
Yougov - onsdag 14 oktober
Sifo - söndag 18 oktober
Inizio - torsdag 22 oktober
Ipsos ingen i oktober, senaste torsdag 24 september
Novus - torsdag 29 oktober
SCB publiceras 1 december