2015-11-06, 17:21
  #42529
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Har YouGov Oktober postats?

http://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/kd09tm3e2a/Valjaropinion%20Metro%20Oct2015.pdf

Japp, kolla här om du är osäker http://status.st/ . Vanligtvis postas de här i tråden minuter efter att de presenterats, och definitivt när de har postats på status.st.
2015-11-06, 17:23
  #42530
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Har YouGov Oktober postats?

http://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/kd09tm3e2a/Valjaropinion%20Metro%20Oct2015.pdf
Backa till den ~14:e oktober i tråden så hittar du diskussion om den mätningen.
2015-11-06, 18:00
  #42531
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Jag tror som du.
Att det är 7klövern själva som skapat kaoset berör inte de flesta. De reflekterar inte ens så långt. Nu arbetar ju regeringen hårt på att lösa det! Alla ska hjälpas åt i den humana stormakten och vi kommer stå starka i slutändan. Med öppna hjärtan löser vi det mesta.
Jag tror inte på din analys 35%-40 % har varit öppet invandringskritiska tidigare och 30-40 % velat och 20-35 % varit positiva.
Betydligt fler än för ett halvår sedan är negativa, jag hör på arbetsplatsen och bland bekanta att ilskan och frustrationen växer, även rätt liberala bekanta har svängt till kritiska eller rejält kritiska.
Förtroendet för regeringen dyker, S måste kapa trossen till Mp och vinka adjö till V om de vill undvika att hamna en bit under 20 % i nästa val.

SD kommer gynnas av kaoset om de kan bryta igenom bruset och lägga skarpa bra förslag.
2015-11-07, 02:19
  #42532
Medlem
f839444s avatar
IPSOS

Citat:
Opinionen har svängt i flyktingfrågan. 42 procent vill att Sverige tar emot något färre eller betydligt färre än i dag, enligt en DN/Ipsos-mätning. Förra månaden var siffran 30 procent.


Citat:
Samtidigt anser bara 26 procent att vi bör ta emot betydligt fler eller något fler flyktingar, att jämföra med 44 procent i september.

Orsaken till svängningen kan vara rapporter om problem att hitta boenden samt att det blivit mer känt bland befolkningen att Sverige tar emot flest flyktingar per capita i Europa, tror David Ahlin, opinionschef på Ipsos.

'ojojoj...


Bered er på nya rekordsiffror i mätningarna framöver!
__________________
Senast redigerad av f839444 2015-11-07 kl. 02:21.
2015-11-07, 02:34
  #42533
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
IPSOS





'ojojoj...


Bered er på nya rekordsiffror i mätningarna framöver!

Lugn och fin. Självklart vill svensken ha mindre invällning. Det är inget nytt. Kanske vågar svensken till och med erkänna det. Det betyder inte att dumjävlarna inser att det bara finns ett parti som kan leverera. Mitt i brutal tokinvällning minskade SD. När apor vägrade stiga av bussen i Malung minskade SD. När svenska barn och kvinnor blev våldtagna av alibaba och hans rövare minskade SD. Det är inte ännu läge för "oj oj".
2015-11-07, 03:17
  #42534
Medlem
RingRing2014s avatar
Ja, detta var en grov förändring i flyktingopinionen!

Från 30% till 42% för minskat flyktingmottagande.


I februari ville 36% ta emot färre flyktingar enligt Ipsos.
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/

Dagens siffra är alltså stark, kanske ATH?


Men ändå absolut helt sjukt att 26 procent vill ta emot fler och låta dem sova på asfalten och i skogen. Att skolor ska brytas ner i total laglöshet osv, sjukt.

Mot nya höjder för SD, kämpa Sverige!
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2015-11-07 kl. 03:55.
2015-11-07, 07:08
  #42535
Medlem
Grisbrottarens avatar
Expressen/Demoskop november:

S 26,7 (+1,5)
V 5,8 (-1,2)
MP 7,2 (+0,5)
M 22,1 (-0,2)
FP 5,4 (+0,7)
KD 3,5 (+-0)
C 6,9 (-0,7)
SD 18,9 (-0,6)
Fi 2,2 (-0,4)
Övriga 1,3 (+0,4)

Samtliga förändringar ligger inom felmarginalen, men det noteras att regeringen går upp 2 %-enheter. Det är vanligt att de styrande får ökat stöd i krissituationer.
http://unvis.it/http://www.expressen.se/nyheter/regeringens-krisvandning/
2015-11-07, 07:13
  #42536
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Expressen/Demoskop november:

S 26,7 (+1,5)
V 5,8 (-1,2)
MP 7,2 (+0,5)
M 22,1 (-0,2)
FP 5,4 (+0,7)
KD 3,5 (+-0)
C 6,9 (-0,7)
SD 18,9 (-0,6)
Fi 2,2 (-0,4)
Övriga 1,3 (+0,4)

Samtliga förändringar ligger inom felmarginalen, men det noteras att regeringen går upp 2 %-enheter. Det är vanligt att de styrande får ökat stöd i krissituationer.
http://unvis.it/http://www.expressen.se/nyheter/regeringens-krisvandning/

Hur i helvete kan S och MP gå framåt?? Vem är så sönderknarkad att de tycker att de 2 gör ett bra jobb? Människor i detta land är ju helt ... Jag vet inte vad
2015-11-07, 07:43
  #42537
Medlem
Demoskop 7/11

Denna undersökning är utförd med telefonintervjuer, Är jag inte helt ute & cyklar så har väll demoskop fram tills nu kört med webbpanel ???
2015-11-07, 07:48
  #42538
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur i helvete kan S och MP gå framåt?? Vem är så sönderknarkad att de tycker att de 2 gör ett bra jobb? Människor i detta land är ju helt ... Jag vet inte vad

Någon som vet om OP någonsin ställer en kontrollfråga i linje med "har du den senaste månaden ändrat det parti du skulle rösta för om det var val idag?"

Vore intressant för att få en känsla för hur stor del av förändringarna som är naturlig variabilitet. Om en mycket liten andel har "ändrat sig" så är värdet av PE-förändringarna begränsat.
2015-11-07, 07:58
  #42539
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Expressen/Demoskop november:

S 26,7 (+1,5)
V 5,8 (-1,2)
MP 7,2 (+0,5)
M 22,1 (-0,2)
FP 5,4 (+0,7)
KD 3,5 (+-0)
C 6,9 (-0,7)
SD 18,9 (-0,6)
Fi 2,2 (-0,4)
Övriga 1,3 (+0,4)

Samtliga förändringar ligger inom felmarginalen, men det noteras att regeringen går upp 2 %-enheter. Det är vanligt att de styrande får ökat stöd i krissituationer.
http://unvis.it/http://www.expressen.se/nyheter/regeringens-krisvandning/

Om man räknar ut medelvärdet för Demoskops mätningar i september 2014 (precis innan valet) och sedan jämför dessa med valresultatet får man en felprocent per parti. Med detta blir resultatet av denna mätning:

Citat:
Parti: % → MED FEL%
--------------------------------------
V: 5.8 → 4.9
S: 26.7 → 28.07
MP: 7.2 → 4.91
SD: 18.9 → 22.23
C: 6.9 → 6.41
FP: 5.4 → 5.62
KD: 3.5 → 3.22
M: 22.1 → 24.36
--------------------------------------
Rött: 39.7 → 37.88
Blått: 37.9 → 39.61
Block +/-: 1.8 → 1.73

Källa:
http://opinionsfixaren.bitballoon.com/#oi=Demoskop;v=5.8;s=26.7;mp=7.2;sd=18.9;c=6.9;fp= 5.4;kd=3.5;m=22.1

Svårt att se att de röda blocket skulle ha ökat för övrigt.
2015-11-07, 08:00
  #42540
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
IPSOS





'ojojoj...


Bered er på nya rekordsiffror i mätningarna framöver!

Så en del folk vill minska flyktinginvandring men vissa vill öka den.

Det säger väldigt lite. SD vill ju traditionellt sett öka flyktinginvandringen- de facto flyktingar som kvotflyktingar. Så vad säger det om partisympatier ens?

Om de frågat om folk vill se mindre ickekvotflyktinginvandring från U-länder så hade svaret sett väldigt annorlunda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in