Citat:
Ursprungligen postat av
Turistparadiset
Det bästa svaret är väl "nja". De nämnde kort att i senaste YouGov var SD största parti, för att sedan lägga krutet på att låta Margit Silberstein avfärda undersökningen som sådan. Hon nämnde vad som vid det här laget får betraktas som de gamla vanliga, nämligen att:
- Panelen är självrekryterande
- Det utgår någon form av ersättning till de som svarar*
*Vilket egentligen är positivt eftersom det främjar svarsfrekvensen och panelen kanske inte bara attraherar de ideologiskt drivna. Det är egentligen rätt självklart att man pröjsar för att det förbättrar undersökningen, billigaste vore förstås att inte göra det. Jag är ganska säker att de så omhuldade SCB har delat ut andelar i Riksgäldens premieobligationer till de som svarat, kan någon hitta en källa på detta?
Jag som är med i SIFO-panelen får andelar (försumbart små) av statens premieobligationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sisoedaersoet
Där sa du något. Det enda jag har sett inom svensk media är SD-gängets bild på twitter. För övrigt har jag inte hört så mycket som ett pip. Har de fått en enda intervju av svensk media? Vet bara att någon dansk tidning intervjuade Jomshof.
Jomshof intervjuades av AB,
Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Malena ernman
Idag har alltså en självrekryterad webbpanel normaliserat tanken på att SD snart kan bli största parti.
Den postmoderna vänstern är på gång, vissa sanningar är farliga. Jag är helt förstummad, SD:s motståndare väljer alltså att haka sig fast vid halmstråt att undersökningarna är dåliga. Total desperation.
Hon har ju rätt i sak, att tanken normaliserades. Det bevisades om inte annat av att AB väljer rubriken "SD inte störst", det är väl ingen nyhet om inte tankeparadigmet just förändrades?
Citat:
Ursprungligen postat av
ottotheman
Som utomstående antirasist är det aningen ironiskt att judar är den grupp som per capita motarbetar SD mest. Israelstödet verkar ha varit förgäves.
Jag har för mig att det fanns nån undersökning som visade att endast någon procentenhet av Hollands judar skulle rösta för Geert Wilders. Den siffran är förmodligen ännu lägre när det gäller svenska judars förhållning till SD.
Som antirasist är det bara att tacka och ta emot för att SD förgör sig själva genom denna obesvarade kärleksförklaring till den judiska communityn. Snart sjunker SD igen i mätningarna, mycket kan vi tacka Margit Silberstein för. Hon lägger fram sitt budskap om SD på ett sätt som får mycket mer negativa konsekvenser för SD än vad so är fallet när Malena markerar mot partiet.
Min herre behagar skämta? Menar du på allvar att Silbersteins mantra om "nynazistiska rötter" ska tysta en stegrande storm av folkvrede?
Citat:
Ursprungligen postat av
Breakaway1
Ja, man kan inte tro att det är sant. Samma teorier sprids också i kommentarsfälten till fjant- och fjamssajter som ETC, Nyheter24 och "Inte Rasist Men". Vissa argumenterar t.o.m för att helt sluta opinionsmäta för, citat, "det gynnar ingen".
Nog för att man inte gillar SD:s politik, men att sjunka till den nivån att helt sonika förneka verkligheten, så lågt trodde jag inte ens extremvänstern var kapabla att sjunka.
Den politiska klassen kan sjunka hur långt som helst då det är deras problemformuleringsprivilegium, försörjning och makt som står på spel. Men tro inte att det bara gäller extremvänstern eller bara i denna fråga, jag ser fortfarande inte att SD har sett igenom maoisternas narkotikapolitik som förstör landet de säger sig värna. En PK-skapelse av groteska mått som använt statens våldsmonopol för att tvinga på folket en åsikt som bättre passar ihop med de sociala ingenjörernas vilja. Känns det igen i någon annan politisk fråga?