2015-11-06, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Oförskämdheterna haglar. Det visar att argumenten börjar ta slut.
Jag har skrivit receptet två gånger och hänvisat till det en gång. Nu hänvisar jag igen: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Var så säker att de inte är slut.

Offtopic: Jag anser att du inte skriver kvinnligt öht. Du kommer inte med nåt som skulle indikera att du är en kvinna mer än en kvinnlig bild. Ok?
Det är inte oförskämt att anse och det är ett fritt land.

Ontopic: Oh my goodness - är det detta inlägg du menar?! Jag trodde du hade nåt mer relevant att komma med. Men ge dig - vi pratar inte stentrumlare som snurrapparat och hobby. Vem fan skulle hålla på med nåt så långsökt? NB? Knösen?
Ynglingen lär inte ha kånkat med en sån apparat från Skövde iaf.
2015-11-06, 22:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är inte alls omöjligt att en kontakt med penis kan innebära överföring av mycket mer kvinnligt DNA än manligt, om det rör sig om en kontakt med penis/förhudens yttersida. I synnerhet om inte mannen fått utlösning kan mycket väl det kvinnliga DNA:t dominera så till den grad att det inte blir något genomslag alls för det manliga DNA:t vid amplifieringen. Sedan behöver ju det kvinnliga sekretet vars DNA överfördes inte ha suttit direkt på mannans kropp heller. Det kan ha suttit på hans underkläder.

Eh, så han klädde av sig?
2015-11-06, 22:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Var så säker att de inte är slut.

Offtopic: Jag anser att du inte skriver kvinnligt öht. Du kommer inte med nåt som skulle indikera att du är en kvinna mer än en kvinnlig bild. Ok?
Det är inte oförskämt att anse och det är ett fritt land.

Ontopic: Oh my goodness - är det detta inlägg du menar?! Jag trodde du hade nåt mer relevant att komma med. Men ge dig - vi pratar inte stentrumlare som snurrapparat och hobby. Vem fan skulle hålla på med nåt så långsökt? NB? Knösen?
Ynglingen lär inte ha kånkat med en sån apparat från Skövde iaf.
Vem som helst kan sätta en hävarm på en borrmaskin. Skulle det kunna ge en riktig blodbild?
2015-11-06, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det sa jag tidigt - men så kunde det ju inte vara? Han som bott utomlands och tappat kontakten med dottern?
Mitt förslag var däremot att nåt hänt.
Brodern berättar om att han tagit hennes parti och han talar om våld. IB säger att hans ex ej vill att deras barn ska träffas - så nog finns det nåt i baktiden.
En psykopat lurar alla - om det så är frivården eller arbetsgivare. Däremot kan de allra närmaste ge hintar om tendenser.

Ja, jag minns alla dårar som tog personutredningen som ytterligare ett bevis på att NB var oskyldig och att polisen hade tunnelseende för hans bakgrund var ju så jävla prickfri för "det står ju på papperen i personutredningen", som han själv dikterat med ypperlig hjälp av girigbuken Arne, som anställer gästarbetare han inte ens vet namnet på - än mindre har någon bakgrundskoll på, som bor likt livegna slavar på hans marker - för att alltid finnas till hands. Klart som fan han pratar gott om sina egendomar! Hur skulle det se ut om han gick ut med att ha noll koll, förutom på ekonomin... ?
2015-11-06, 22:43
Medlem
Nå, vet vi vad alla 5000 sid. i slasken eg. går lös på.....1200kr....eller 6000?
Hur som så har slasken potentialen att avslöja brister i FU.n. Eller rättare sagt peka på att "fel saker" har glömts undan där.
Vilket skulle kunna bottna i inkompetens, viljan att nita en syndabock.....eller något ännu värre...?
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Alternativteoretikerna kan väl samla ihop 1200 spänn och köpa ut slasken. Det borde ju finnas mycket spännande stoff i den. Då skulle tråden åtminstone livas upp lite som omväxling till snedläsande av FUP och fria insinuationer. Kanske där framgår att polisen faktiskt undersökt en del alternativ och kan övertyga en och annan ? 1200 spänn kan väl inte vara någon stor uppoffring med ett så ädelt syfte ?
2015-11-06, 22:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Oförskämdheterna haglar. Det visar att argumenten börjar ta slut.
Jag har skrivit receptet två gånger och hänvisat till det en gång. Nu hänvisar jag igen: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Ja en del är oslagbara i sitt sätt att kränka och nedvärdera på ett passivaggresivt sätt samt hänger ut och anklagar folk på ett diffust, men ändå mycket tydligt, sätt utan grund och utan att någonsin stå upp för sin verkliga åsikt. ”Vad jag tror saknar betydelse” återkommer ofta.
Citat:
Jag har googlat lite. I en centrifug kan man dela upp blodet i vita och röda blodkroppar, samt plasma. Därefter kan man ta bort de vita blodkropparna. I med sekret, lite bikarbonat och citronsyra i lämpliga proportioner och voilà, en planteringscocktail!
Hur får man sen bort bikarbonat och citronsyra så att inte labbet upptäcker det?
Eller menar du att det ska försvinna av sig själv eller ingår det i blodet och inte upptäcks?
2015-11-06, 22:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag står fast vid att det klokaste för GM i den uppkomna situationen, med MP, militär och fans moster i krokarna, hade varit att tända eld på byssjan. Även om han hade åkt fast för det hade det ju bundit honom mindre till brottet än de blodspår med DNA som nu hittades.
Med ett par liter bensin i dunk (-ar?) framför skåpet hade det väl knappast blivit något DNA kvar att få profil från, eller?

Den som lade henne där ville kanske att allt DNA från NB skulle vara kvar.
2015-11-06, 22:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Vem som helst kan sätta en hävarm på en borrmaskin. Skulle det kunna ge en riktig blodbild?
Du är ärligt rolig i dina långsökta idéer. Men du glömde svara vem av dem som satt hemma och snurrade med borren?

Absolut inte. Om du tror att detta skulle kunna lura en forensiker då ska du baske mig skapa en firma för det lär ligga pengar i verksamheten: AB Xenia Citron&Borr.
2015-11-06, 22:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag har googlat lite. I en centrifug kan man dela upp blodet i vita och röda blodkroppar, samt plasma. Därefter kan man ta bort de vita blodkropparna. I med sekret, lite bikarbonat och citronsyra i lämpliga proportioner och voilà, en planteringscocktail!
För det första måste du ha i bikarbonaten och citronsyran först, för att hindra blodet från att koagulera. Annars får du dels inte plasma utan serum, och dels, och viktigare, så stannar både röda och vita blodkroppar i fibrinfraktionen. För det andra funkar inte direkt centrifugen i tvättmaskinen till det där, utan du måste ha en labcentrifug som du kan köra provrör i. För det tredje använder man i normala fall när man vill separera blod genom centrifugering en polysackaridtäthetsgradient av typen Ficoll, som inte går att köpa på ICA. Om man inte har en sån täthetsgradient ska man dels ha en bra labcentrifug som helst både ska klara höga varvtal och kunna ställas in på exakt varvtal, och så ska man själv kunna räkna ut vilket varvtal och vilken centrifugeringstid som blir bäst för att snurra ner vita blodkroppar i en fast pellet, men behålla de röda i supernatanten. Man måste alltså ha labgrejor tillgängliga och kunna tillämpa labkunskaper.
2015-11-06, 22:48
Medlem
GP når nya bottenrekord.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2888465-lisa-holm-liknande-sexfall-kan-sokas-utomlands

Detta borde vara något som PO tar upp. Det finns ingen dömd än och GP låter Lars Johansson excellera. Han som har gjort så mycket skada och är så fördomsfull. Förutom att han borde utredas för att ha använt otillbörliga förhörsmetoder (psykisk tortyr).

Det var GP som skrev "Case closed" redan när litauerna hade gripits. Oerhört låg nivå.
2015-11-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Eh, så han klädde av sig?
.
Hur hann han med det ??
2015-11-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, jag minns alla dårar som tog personutredningen som ytterligare ett bevis på att NB var oskyldig och att polisen hade tunnelseende för hans bakgrund var ju så jävla prickfri för "det står ju på papperen i personutredningen", som han själv dikterat med ypperlig hjälp av girigbuken Arne, som anställer gästarbetare han inte ens vet namnet på - än mindre har någon bakgrundskoll på, som bor likt livegna slavar på hans marker - för att alltid finnas till hands. Klart som fan han pratar gott om sina egendomar! Hur skulle det se ut om han gick ut med att ha noll koll, förutom på ekonomin... ?
Hitta någon annan än hans bror då som säger annat än att han är ok. Jag vet att Markus tyckte han var dryg för han fixade inte jakttornet som han ville. Det skulle vara intressant att höra brodern tala om NB idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in