2015-11-05, 14:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det vet jag inte men det var för att kombinera ihop tejprullen och IBs DNA på Lisa. Om det inte var NB som lade tillbaka tejprullen i spiklådan måste det ha varit någon annan. Denne någon annan GM måste på något sätt ha varit i kontakt (kuckeliku?) med IB för att kombinera båda omständigheterna med tejprullen och IBs DNA på Lisa. Hur stor är chansen för det? Mycket liten anser jag.
Varför måste den som lade tillbaka tejprullen vara samma person som placerade IB:s DNA på Lisa?
2015-11-05, 15:01
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
....
Vi tar ett par exempel vad det gäller DNA.

....

En annan man som tidigare inte varit där och som bär handskar tar en kropp med kläder och drar omkring den på den plats du stod. Kläderna har lite fukt och nytt och gammalt blod på sig och damm fastnar och DNA löser sig. Från vem blir det mest DNA ifrån, dig eller mannen som hade handskar och sällan eller aldrig varit på platsen?
Vad då gammalt blod?
Vilket gammalt blod skulle LH ha på sig? Brukar du gå omkring med blodfläckar som inte försvinner i tvätt?
Och om så vore, varför hittas ingen yttreligare främmande DNA-profil i blodspåren när de undersöks hos NFC?

Försök inse att när man undersökt en blodbesudling på LHs kläder och (endast!) hittat DNA från NB så innebär det att det är hans blod. Enbart.
2015-11-05, 15:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
någon som vet vilka sidor det intressanta innehållet i fupen finns+ förhör me misstänkt, brottsplatsen och fyndplatsen?
Du kan söka i fupen på ord.
Klicka på Redigera i fupen och välja Sök (enkel) eller Avancerad sökning. Det räcker oftast med den enkla.
När du har klickat på Sök kommer det upp en liten ruta uppe till höger på skärmen, skriv in ditt sökord där.
2015-11-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Inte utan att man känner för att göra en klassisk XO-oneliner här...

Men jag ber dig i stället att berätta för oss andra hur du kom till slutsatsen (1). Jag är särskilt intresserad av hårstået S267 vid röret samt snörstumparna med hennes DNA på. Berätta, berätta!

Men det har redan avhandlats. Hur kommer det sig att det inte fastnar?
Så jag får fråga - har du följt tråden?
2015-11-05, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför måste den som lade tillbaka tejprullen vara samma person som placerade IB:s DNA på Lisa?

Den som lägger tillbaka tejprullen gör det nog av gammal vana och utan att tänka på det. troligen den som lagt dit den i första läget, vilken annan mördare skulle bemöda sig? Den som har tillgång till IBs sekret via kontakt med sekret källan kan ha detta som ytterst intorkad lager på sitt talrör för situationen. Vad vi ser är egentligen då tidslinjen i hur talröret replikerat och gjort intryck på världen.

Alternativet är att IB spritt allt DNA via sin menskopp i ladan och länge gått runt och samlat DNA, vilket tycker du låter sannolikast? Kapten Neros emotionella talrör för situationen är nog inte det centrala men kan på sin höjd ha använts mer som en sakral ollning av någon sällan skådad typ. Vad det nu är.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-05 kl. 15:10.
2015-11-05, 15:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, vem fan är det annars har du tänkt dig om inte NB?
2015-11-05, 15:04
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men det har redan avhandlats. Hur kommer det sig att det inte fastnar?
Så jag får fråga - har du följt tråden?
Skärp dig. Den här tråden växer med många sidor i timmen. Självklart har jag följt tråden, och självklart har jag inte läst 8000 sidor.

Svara på frågan i stället för att tramsa.
2015-11-05, 15:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Så kvinnans sekret, men inte mannens sitter kvar, ok tjenare det va nytt för mig...
Det är inte alls omöjligt att en kontakt med penis kan innebära överföring av mycket mer kvinnligt DNA än manligt, om det rör sig om en kontakt med penis/förhudens yttersida. I synnerhet om inte mannen fått utlösning kan mycket väl det kvinnliga DNA:t dominera så till den grad att det inte blir något genomslag alls för det manliga DNA:t vid amplifieringen. Sedan behöver ju det kvinnliga sekretet vars DNA överfördes inte ha suttit direkt på mannans kropp heller. Det kan ha suttit på hans underkläder.
2015-11-05, 15:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, vem fan är det annars har du tänkt dig om inte NB?
Mördaren kan ha lagt tillbaka tejprullen. NB kan ha råkat placera DNA:t på Lisas trosa. Det behöver inte vara samma person.
2015-11-05, 15:11
Medlem
klurigklurings avatar
Åklagaren har gjor en superproffsig framställning och jag förstår att de flesta köper det rakt av, men den misstänktes ihärdiga nekande måste ändå tas på allvar.

Sanningen är att Lisa är mördad, därmed måstedet finnas minst en mördare. Om det däremot är NB som har mördat Lisa tål det att fundera över med hänsyn till det konsekventa nekandet. Det finns bara två alternativa sanningar att välja på:

Alternativ 1. NB är oskyldig vilket förklarar varför han inte har något att tillföra utredningen. En mycket svår sits för försvaret. Det är en smat gärningsman som har arrangerat åklagarens scenario som också har planterat lämliga villospår och bevis. Att även blod-DNA (åklagarens starkaste bevis) kan planteras om det är blött vilket framkom i expertförhör den sista rättegångsdagen. Med anledning härav och nyfikenhet har jag utfört ett eget experiment med eget blod.

Alternativ 2. NB ljuger, han är höggradigt inblandad.
2015-11-05, 15:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Bild på Alf*onso

http://www.inhoco.com/alfonso-del-corral/

Här är en annan bild, med solglasögon, med dessa kanske han kan likna NB?

http://pololine.com/?lang=1&sec=2&gal=1478 sök på "Alf*onso".
Han star bredvid en svensk man som har ett företag inom hotellsäkerhet (H*nr*k K*nold)

http://www.affarsresenaren.se/artikel/-en-del-hotell-ignorerar-riskerna/4642

Är detta rätt man, är han verligen styvson till AJ? Eller är detta en trådsanning?

Mitt fetande.

100% säket JA !

Det finns en 18 October, 2015 bild på AJs fru's facebook, på honnom och hans fru tilsammans med AJ, AJs fru, AJs son Henrik J + en del barn.

https://www.facebook.com/chon*.jonsso* (i,n)
2015-11-05, 15:13
Bannlyst
Citat:
Mördaren kan ha lagt tillbaka tejprullen. NB kan ha råkat placera DNA:t på Lisas trosa. Det behöver inte vara samma person.
Du behöver heller aldrig vara samma person heller.

Den ene har antagligen nukleär DNA som är stabilare och mer spårbart än den andra. Därför syns bara den andre, så länge skinnet är källan. Kontaminatet är antagligen hämtat ur IB djupet av Neros emotionella talrör och därifrån applicerat på någon krinolin av obekant syfte, han kanske vara helnaken och dansade extatiskt. Eller bara ägnade sig åt en stillsamma sakral ollning, Vad som helst är väl egentligen friskare utifrån hur de bägge hamnade där. ingetdera behöver dock vara smakfullt.

ett djupare DNA från IB applicerat av Neros skin DNA alltså. Vilket kan framstå som ett verk från en trollstav men knappast är det. Men frågan är nog relevant att ställa till honom då andra säkert har kukar och han själv bara en trollstav.

Varför ska man förvänta sig att Nero börjar bli rationell och uppträda rationellt plötsligt? Finns det något i handlingen hitintills som tyder på just det? Det är väl just det som skulle vara ett chockerande brott mot sunt förnuft och logik. Han använder sin egna logik och den är inte helt lätt att gissa om och kring. Men perspektivet är kort och kastar långt skugga.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-05 kl. 15:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in