2015-11-06, 21:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad är problemet?
Jag kan hålla med om att det är mystiskt att AB tycks bekräfta polisens lögn. Men jag hänvisar till tolkkaos som förklaring på det.
Bullshit. FL ställer en fråga för att klargöra vad AB menar:
Citat:
Var, varför sa han att det skulle va bra att dom sluta leta?
Inte vet jag, han sa så här han kanske trodde att folk, att människorna inte skulle då gå runt
där om det skulle börja regna, ja han sa tydligt alltså till mig att om det skulle börja regna då
skulle dom sluta och gå runt här
2015-11-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej det är verkligen inget fel att militär hjälper till i sökandet efter försvunna personer, men jag misstänker att några av dem också har hjälpt till med att plantera bevis för att försäkra sig om att en sannolik mördare blir fälld.

Dessa omkringdrällande militärer (som hittat så mycket) är heller inte hörda. Så det är inte privatpersoner - de är militärer.

En har hört som borde, som nämnts, utredas för mened då han inte höll sig det han kunde veta.
"Lögn" och "mig veterligen".

Hur kan militären bara släppa iväg militärfordon som tex skedde torsdag vid Martorp? Ska inte det reggas? Har det skett? Vem kollar det?
2015-11-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det finns ingen som helst analys av dessa fynd. Det är en utav många brister i utredningen.

Så du tycker att 5000s slask av oväsentligheter, som kan avskrivas, också skulle ingått i FUP?

FUP innehåller, som det bör, kontentan av det som styrker åklagarens åtal?

Du och många med dig ägnar er tid åt slasken, som ni inte ens vet vad den innehåller. Eller?

Meningen, inte vet jag, men du kanske kan svara på det? För mig ter det sig som totalt bortkastad tid.

Desssutom blir denna tråd helt oläslig istället för att kunnat vara intressant och tankeutmanade.
Senast redigerad av Remark 2015-11-06 kl. 21:53.
2015-11-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej det är verkligen inget fel att militär hjälper till i sökandet efter försvunna personer, men jag misstänker att några av dem också har hjälpt till med att plantera bevis för att försäkra sig om att en sannolik mördare blir fälld.

Dessa omkringdrällande militärer (som hittat så mycket) är heller inte hörda. Så det är inte privatpersoner - de är först och främst militärer.

En har hörts i rätten. Han kallas för att han ska smutskasta litauerna och han visar sin fördomar tydligt. Han borde, som nämnts, utredas för mened då han inte höll sig det han kunde veta.
"Lögn" och "mig veterligen" är det väldigt stor skillnad på. Fick han inte svära eden?

Hur kan militären bara släppa iväg militärfordon som tex skedde torsdag vid Martorp? Ska inte det reggas? Har det skett? Vem kollar det?
2015-11-06, 21:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men berätta då.

Var? När? Hur? Vem?

Visa en bättre utredning än den som gjorts.

Beakta Hamilkars inlägg som anser att blod inte kan planteras i ett fall som detta. Han är professor i molekylärbiologi.

Citat Hamilkar:

Jag kan alltså inte se något sätt som en medicinskt och molekylärbiologiskt outbildad person skulle ha kunnat avsatt de DNA-spår som utredningen har kommit fram till.
Nej, det anser han inte, han kan inte se något sätt.
2015-11-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är militären kapten?
Syftade på MGM, en man besatt av makt o kontroll
2015-11-06, 21:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Moment 22: Det är så ovanligt med plantering att ingen tror på det och avslöjar det, därför är det så ovanligt med plantering.
Problemet är snarare metoden - och du har fått svar av Hamilkar om att göra plantering hemma via ett hemkok. För övrigt kan du ta med dig denna mening som nattlektyr bredvid kisseflaskan:
Citat:
Åklagaren berättar om NFC och deras version av blodet. Det är riktiga blodbilder och inte kluster av blod som har gnuggats in, säger åklagaren
nlt live

Diskussionen är långsökt är sensmoralen.
2015-11-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Skulle vilja se hur näsblodet kom upp på röret. Hade han näsan där uppe?
Om man blöder näsblod kan ju blodet ta vägen lite var stans, t ex på en hand eller handske. I och för sig skulle han väl kunnat ha näsan däruppe också (stått på en hink t ex), men det tror jag inte att han hade, jag ser inget skäl till det.
2015-11-06, 21:56
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavion
Hittade en film från ett förhör med MGM för er som är intresserade:

https://m.youtube.com/watch?v=OoniQrZXzvc

PS: Ny i tråden, ursäktar om det redan postats.
Till trådstarten.

/Mod
2015-11-06, 21:56
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Moment 22: Det är så ovanligt med plantering att ingen tror på det och avslöjar det, därför är det så ovanligt med plantering.
Ingen försvarsadvokat skulle välja plantering som strategi i narkotikamål trots att det alldeles säkert förekommer. På så vis låter man de ohederliga avgöra rättegångar.
2015-11-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Mopeden stod kvar vid butiken, inget indikerar att LH färdats alls.

Varför skulle Lisa parkera moppen rätt ut mot åkern? Varför inte där moppar brukade parkeras?
Jo det indikeras.
2015-11-06, 21:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Det är väll bra att ifrågasätta detta eftersom dem har väldigt stor makt!
Absolut men har du hört talas om konstruktiv kritik någon gång?

Det här mordet är så lågt, perverterat och smutsigt som ett mord kan bli. Nej förresten, det är ännu värre då det med stor sannolikhet handlar om ett lustmord där det inte ens finns utrymme för en våldtäkt som har gått för långt (vad som nu skulle vara "bättre" med det), ett lustmord som präglas av extrem cynism och egoism. Förövaren är ett naturens misstag, ett vanskapt undantag.

Polisen har gjort sitt bästa, de har ingen som helst anledning att vilja frejma NB, de "stämplade" honom inte från början - de bedrev ett klassiskt polisarbete som gav resultat. Det är inte en på förhand uppgjord utredning, det finns ingen korrumperad militär i bakgrunden och det är inte heller frågan om maktmissbruk från statens sida.

Vad man kan ifrågasätta är att det tydligen inte funnits ekonomiska resurser att undersöka varenda millimeter av ladan, byssjan, Lisas kropp och kläder. Det är synd då jag tror man skulle hittat mer bevis.

Självklart kan man ifrågasätta inställningen från polisens sida vad gäller auktoriserade tolkar, med all rätt, detta är inte bra och förhoppningsvis leder detta till större medvetenhet om ämnet i framtiden.

Jag kan själv tycka att man borde kallat in en bättre förhörsledare, t.ex. Monica Olhed som förhörde Ulf Olsson eller de två kvinnliga förhörsledare som fick Anders Eklund att erkänna mordet på Pernilla. Eventuellt hade det ändå inte funkat då tolken, i min mening, fungerar som ett olyckligt filter mellan två verkligheter; den misstänktes och myndighetens.

I det stora hela så tror jag polisväsendet har lärt sig en dyrköpt läxa i.o.m. Quickskandalen, man vill att det skall bli rätt, inte fel, för man har analyserat vad som sket sig där och då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in