2015-11-06, 21:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tolkkaoset i rätten tycks ha varit minst lika illa i förhören, FUP sidan 1102:

Nerijus tyckte alltså att det inte var bra om det skulle börja regna och de skulle sluta leta efter Lisa. Tvärtom vad poliserna får det till (och vilket AB märkligt nog köper).
Hur läser du ut text? Han förklarar ju i meningen efteråt vad NB menar.
2015-11-06, 21:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Med ett öga? Det är litauernas bil som de iakttar. Läs om, läs rätt.

Adriana också? NGs bil har ju fönster runt om. Rena växthuset. Adriana såg bara sidorutor i dörrarna. Så fel kan man bara inte se.
2015-11-06, 21:30
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
+
Varför finns det inga besudlingar av Lisa där hon påstås ha hängt (snara/snöre?)? I det från väggen trånga utrymmet? Det är ett starkt bevis på att hon aldrig funnits där.

Var har hon funnits då enligt dig? Kom med en rimlig teori istället för att ifrågasätta precis allting som har med den här utredningen att göra.

Snart säger du väl att Lisa egentligen inte är död utan hålls fången av IS, allt är en big scam.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du skriver bara massa skit. Bevisningen är väldigt stark. Det finns inget alls som tyder på planterade bevis. DNA bevisen är direktöverföring och inte sekundär/kontaminering.
Att DNA inte påträffas överallt är som det brukar vara.

Inget tyder på någon annans inblandning och bevisningen mot mgm är stark.
Varför har inte polisen inte granskat dem andra kläderna i skåpet? Och varför har dem inte tagit fiber prover från lisas kropp? Varför tog det så long tid med proverna? Dem har stämplat honom som mördare redan från dag ett.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, vad kommer att hända? Om han fälls antar jag att han överklagar till hovrätten.
Jag vet inget om Kumla eller andra anstalter.
Vad vill du diskutera?

Ja...låt oss säga att han blir dömd av Hovrätten, och inte får prövning i HD:
Domen fastställs med andra ord:
Vad tror Ni DÅ kommer att hända GM i framtiden.
Se framåt och inte bakåt, om Ni inte har Viktiga Fakta som kan ändra allt.

ingo22
2015-11-06, 21:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Näsblod (riklig källa) hade nog avsatt så mycket blod överallt att till och med X-topp varit nöjd. De absolutmängder som varit aktuella här behöver inte vara så stora - en störtblödande gärningsman skall vi inte tro på. Däremot är ju uppgifterna om småsår och småskador gångbara i detta.

Det som man kanske inte tänker på här är att det behövs endast helt små mängder blod för att avsätta helt identifierbara spår.

Skulle vilja se hur näsblodet kom upp på röret. Hade han näsan där uppe?
2015-11-06, 21:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Alternativ till vadå? NB är inte ens dömd.
Alternativa teorier om hur Lisa Holm mördades och av vem.
2015-11-06, 21:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag tyckte nog att man ändå läste lite mellan raderna, t.ex det om att han hade en 14-årig dotter som han tappat kontakten med och inte visste var hon bodde. Tänkte då att det kanske var så att mamman valt att bo på "okänd ort" pga honom, att hon kanske var rädd. Nu vet man ju inget om detta men AB sa ju i alla fall i förhören att NB bråkat (slagit?) sitt X och att AB på något vis hjälpt henne.
Ja, personutredningen kändes alldeles för perfekt och godsägarens superlativ om NB kändes lite som att han nästan överdrev för att det verkligen inte skulle framgå någon som helst tendens till att NB hade några dåliga drag = så någon skugga skulle falla på godsägaren.
Det sa jag tidigt - men så kunde det ju inte vara? Han som bott utomlands och tappat kontakten med dottern?
Mitt förslag var däremot att nåt hänt.
Brodern berättar om att han tagit hennes parti och han talar om våld. IB säger att hans ex ej vill att deras barn ska träffas - så nog finns det nåt i baktiden.
En psykopat lurar alla - om det så är frivården eller arbetsgivare. Däremot kan de allra närmaste ge hintar om tendenser.
2015-11-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ok, hur många svensk män har du då träffat? Jag tycker ovan stämmer in ganska bra på många. AB bråkar då inte utan är försynt och foglig? Ett vittne hade sett dom snabbt stanna bilen utanför den lilla sjön en vecka innan mordet och kliva ur bilen. De båda bråkade och vittnet tyckte situationen såg hotful ut. Båda kunde tydligen besinna sig men man undrar vad det gällde.

OM det stämmer in på de män du oftast omger dig mer. Då är det sorgligt.

Jag tycks då ha möjligtvis bättre omdöme i så fall. Så ser inte mina manliga bekanta ut och har aldrig gjort.

Dom där typ NB observerar jag inte ens.
2015-11-06, 21:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Adriana också? NGs bil har ju fönster runt om. Rena växthuset. Adriana såg bara sidorutor i dörrarna. Så fel kan man bara inte se.
En bil som är inbackad med blicken på en svettig nervös man som talar knagglig engelska och en karta, ointresserad av bilar och sen känner obehag kring mannen:

Bilen är inte primärfokus.
2015-11-06, 21:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Varför har inte polisen inte granskat dem andra kläderna i skåpet? Och varför har dem inte tagit fiber prover från lisas kropp? Varför tog det så long tid med proverna? Dem har stämplat honom som mördare redan från dag ett.
Med all rätt.
2015-11-06, 21:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Skulle vilja se hur näsblodet kom upp på röret. Hade han näsan där uppe?
Han har färskt rivsår på underarmen, han har flertal skrap på vänster hand. Lägg ner ditt fjolleri.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in